Super sejt initiativ med Virksomhedsbørsen. Ville det være en ide at have en domæne børs også? (evt som en del under virksomhedsbørsen). Måske er der mange der ligger inde med domæer de ikke bruger, men holder på, fordi de er bedre værd end at give væk? Kunne virksomhedsbørsen på et senere tidspunkt blive lidt mere homogen? Forstået på den måde at os der sælger (ja vel også køber) bliver spurgt om de relevante spørgsmål, for at sikre et tættere match og mere klare informationer om det man søger, både som køber og sælger. (udelukkende ment som forslag til udvikling). En privat og public salgsprofil ville også være fedt så man kunne vise noget generelt og noget andet til dem man giver lov. Udfordringen er jo at sælge sin virksomhed uden at give sine ideeer gratis til potentielle købere der i virkeligheden kun er ude på at stjæle ens forretningsidé. Løsningen på den udfordring har jeg dog ikke.. Kunne også godt bruge lidt hjælp til hvilke steps der er smart at tage når man som køber og sælger bliver enige om et virksomhedssalg. Jeg tænker her på et udkast til en kontrakt /aftale, men også en checkliste over de issues man bør sikre sig er afklarede. Kunne også være sejt hvis man kunne sætte en mindste pris og så udbyde sit site / Virksomhed til højestbydende, selvom jeg godt forstår at der er komplikationer ift. kunder der ikke køber varen, fake bud og så videre.. Det kunne løses ved at udbyder har mulighed for at moderere bud mv. Vi har f.eks forløbig (på kun 2 dage) 5 potentielle købere og vi ønsker naturligvis at sælge til den højestbydende. Alt koster jo penge at udvikle, men blev lige grebet af den gode stemning... ![]() |
Dato: 06-04-2007 11:40:19 Forfatter: STEENBECKHej Martin,Når man bruger www.agera.dk linker den til; www.amino.dk/virksomhedsbørs istedet for; http://www.amino.dk/virksomhedsbors/ :-))
Agera domænet skal vi ikke bruge i denne omgang, så det bliver pillet ned.
Dbh Martin