Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og sælg virksomhed på Amino Virksomhedsbørs

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Super sejt initiativ med Virksomhedsbørsen.

Ville det være en ide at have en domæne børs også? (evt som en del under virksomhedsbørsen). Måske er der mange der ligger inde med domæer de ikke bruger, men holder på, fordi de er bedre værd end at give væk?

Kunne virksomhedsbørsen på et senere tidspunkt blive lidt mere homogen? Forstået på den måde at os der sælger (ja vel også køber) bliver spurgt om de relevante spørgsmål, for at sikre et tættere match og mere klare informationer om det man søger, både som køber og sælger. (udelukkende ment som forslag til udvikling). En privat og public salgsprofil ville også være fedt så man kunne vise noget generelt og noget andet til dem man giver lov.

Udfordringen er jo at sælge sin virksomhed uden at give sine ideeer gratis til potentielle købere der i virkeligheden kun er ude på at stjæle ens forretningsidé. Løsningen på den udfordring har jeg dog ikke..

Kunne også godt bruge lidt hjælp til hvilke steps der er smart at tage når man som køber og sælger bliver enige om et virksomhedssalg. Jeg tænker her på et udkast til en kontrakt /aftale, men også en checkliste over de issues man bør sikre sig er afklarede.

Kunne også være sejt hvis man kunne sætte en mindste pris og så udbyde sit site / Virksomhed til højestbydende, selvom jeg godt forstår at der er komplikationer ift. kunder der ikke køber varen, fake bud og så videre.. Det kunne løses ved at udbyder har mulighed for at moderere bud mv. Vi har f.eks forløbig (på kun 2 dage) 5 potentielle købere og vi ønsker naturligvis at sælge til den højestbydende.

Alt koster jo penge at udvikle, men blev lige grebet af den gode stemning...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:47
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:48
Dato: 06-04-2007 14:08:58 Forfatter: ITechnic
Dato: 04-04-2007 19:44:18 Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 04-04-2007 16:04:44 Forfatter: Helmer Jeg sidder og tænker på om der ikke skal være noget juridisk krims krams på sitet? Evt, noget med at Amino fraskriver sig ansvaret for handlerne... eller noget om god praksis i forbindelse med salg, der er.f.eks. sat dandomain webshops til salg uden omsætning til priser der tangere at tage r*ven på folk.

Bare en tanke :)

Hej Helmer

Det er der skam, se her:

Hvad så med alle os der har bruger på Amino i forvejen?
Vi bruger jo bare vores sædvanelige amino-profil, og ser derfor aldrig de vilkår.. Eller overser jeg noget? :)

Du har ret, det skal vi have styr på, tak! :-)

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:50
Dato: 09-04-2007 09:56:39 Forfatter: Jesper Skov Hej Joachim,

Ved ikke om jeg har nævnt det tidligere, eller i den mail jeg har sendt dig tidligere. Men jeg syntes at i skal få opdelt beløbene på siden, så fx 15000000 bliver til 15.000.000.

Derudover syntes jeg at det er træls, at man ikke kan åbne flere annoncer på en gang, i flere faneblade. Selvom man åbner et link i et ny vindue/faneblad, åbner linket også i det nuværende vindue.

Det er noteret tak :-)

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:52
Dato: 09-04-2007 17:42:57 Forfatter: Johan (www.lysthulen.dk)
Super sejt initiativ med Virksomhedsbørsen.

Ville det være en ide at have en domæne børs også? (evt som en del under virksomhedsbørsen). Måske er der mange der ligger inde med domæer de ikke bruger, men holder på, fordi de er bedre værd end at give væk?

Kunne virksomhedsbørsen på et senere tidspunkt blive lidt mere homogen? Forstået på den måde at os der sælger (ja vel også køber) bliver spurgt om de relevante spørgsmål, for at sikre et tættere match og mere klare informationer om det man søger, både som køber og sælger. (udelukkende ment som forslag til udvikling). En privat og public salgsprofil ville også være fedt så man kunne vise noget generelt og noget andet til dem man giver lov.

Udfordringen er jo at sælge sin virksomhed uden at give sine ideeer gratis til potentielle købere der i virkeligheden kun er ude på at stjæle ens forretningsidé. Løsningen på den udfordring har jeg dog ikke..

Kunne også godt bruge lidt hjælp til hvilke steps der er smart at tage når man som køber og sælger bliver enige om et virksomhedssalg. Jeg tænker her på et udkast til en kontrakt /aftale, men også en checkliste over de issues man bør sikre sig er afklarede.

Kunne også være sejt hvis man kunne sætte en mindste pris og så udbyde sit site / Virksomhed til højestbydende, selvom jeg godt forstår at der er komplikationer ift. kunder der ikke køber varen, fake bud og så videre.. Det kunne løses ved at udbyder har mulighed for at moderere bud mv. Vi har f.eks forløbig (på kun 2 dage) 5 potentielle købere og vi ønsker naturligvis at sælge til den højestbydende.

Alt koster jo penge at udvikle, men blev lige grebet af den gode stemning...

En domænebørs er en god ide, jeg har tænkt over det,  så lad os nu se.
Dine andre ideer er rigtig gode, de er nu under overvejelse, tak for dine gode ideer og din opbakning!

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:07

Jeg vil meget gerne i kontakt med dem af jer der har haft positive oplevelse med Amino Virksomhedsbørs.
Så hvis du har solgt din virksomhed eller fået nogle gode leads, så smid mig en mail på martin@thorborg.dk

Dbh Martin

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 09:21
Kanon initiativ med denne virksomhedsbørs

Meeen måske er det bare mig der er ved at være gammel.

Jeg kan simpelt hen ikke læse de nederste 2 linier på hver side, medmindre næsen trykkes helt flad på

skærmen , ( den grønne farve der tones ud mod sidens bund + hvid skrift )

Måske jeg bare skal få førehunden til at finde vej til optikeren

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 18:52
Hej Martin,

1. De mails man modtager fra virksomhedsbørsen har link til ens profil med flg. url sammensætning;

http://www.amino.dk/virksomhedsbørs/beskeder/vis/1146 - den giver fejl, da man ikke er logget ind i forvejen, så den skulle måske linke til login siden eller blot til forsiden.

2. De beskeder man modtager på siden lægger sig ikke efter nogen orden. Jeg har efterhånden små 50 beskeder i min indbakke derinde, men de ligger hulter til bulter, de burde sorteres efter dato. (ligeledes i udbakken)

3. Den annonce jeg har oprettet, hvor sletter jeg den, når nu det jeg ønsker at sælge er solgt?! - man skal kunne fjerne sin annonce. Denne lukning kunne måske bede om en "grund" til hvorfor man ønsker at lukke den. Så vil du også få folks erfaringer med systemet, og i tilfælde af at en annonce på virksomhedsbørsen har ført til et salg - vil du modtage godt og skidt fra dette salg.

Udover disse 3 emner og forslag til forbedring er det et lækkert design!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:47

Hej Christoffer

Tak for godt input, det kigger vi på :-)

Dbh Martin

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 17:05
Jeg er bange for at Aminos virksomhedsbors er ved at blive kvalt i egen
succes,  personligt  savner jeg struktur...... det tager alt for lang
tid at læse 217 emner igennem.

Hvad med at tilbyde søgefunktionalitet, inddeling i kategorier samt gemme de emner man har besøgt i en cookie?

Jeg savner også lidt funktionalitet mht. de enkelte emners beskrivelser,
f.eks. er kunne jeg godt tænke mig at hører hvilken vare der er tale
om, mange skriver blot webshop til salg. Ja, jeg har forståelse for at denne information måske ikke skal lande i
google og andre søgemaskiner mht. kunder m.m., men hvis man kunne klik "send forspørgesel" også automatisk få oplyst URL og mere de detaljeret oplysninger pr. email (eller bare være logget på). Så ville dette
være meget nemmere at sortere til og fra  før man kontakter sælger.

Og sidst det ville nu være smart om man kunne læse LÆST/BESVARET direkte på siden a''la QXL.

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)