Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne udbyder problemer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg foretog søndag et køb af to .nu domæner hos web10.dk til 595 pr stk altså ialt 1190 dkr

Kun for at finde ud af at jeg kunne få dem langt billigere til 159 skr pr stk ialt skr 318 som omregnet til danske er en smule mindre

Jeg skriver til web10 jeg har fortrudt og naturligvis er villig til at betale for den registrering der evt er foretaget samtmen ikke ser grund til de ikke vil refundere den store fortjeneste de ligger på min bestilling og køb eftersom jeg ikke ønsker varen som er min placering af domæne hos dem

web10 vil ikke betale tilbage under påskud af at domæner bliver bestilt automatisk ved betaling

Det er så næppe tilfældet for da jeg idag mandag kontakter loopia.se og beder dem sikre sig de to domæner da de stadig står som ledige i samtlige whois databaser

10 minutter efter betaling får jeg bekræftet siderne er reserveret på loopia ligesom de straks efter er registreret i whois under loopia's dns

Derfor mener de bør refundere hele beløbet da de ikke kan levere den bestilte og forudbetalte vare

hvad gør jeg for at gå videre med sagen ?

web10 har ignoreret mine henvendelser efter første meddelelse om de ikke vil refundere penge

Håber nogen kan råde mig i dette

Tilmeldt 3. May 09
Skrevet kl. 16:02

plz er der slet ingen der kan hjælpe?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bypo:
web10 har ignoreret mine henvendelser efter første meddelelse om de ikke vil refundere penge

Ringer til banken og får lavet en chargeback da du aldrig har fået varen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15

bypo:

plz er der slet ingen der kan hjælpe?

Det er bestemt ikke normal praksis at en domæne udbyder refundere et køb - dog er det heller ikke normal praksis at det tager lang tid. Men læs deres betingelser, der har de helt sikkert beskrevet, hvad du har accepteret da du købte det :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:23

Jannik Hansen:
Det er bestemt ikke normal praksis at en domæne udbyder refundere et køb - dog er det heller ikke normal praksis at det tager lang tid.

Præcis for nu kan web10 jo ikke levere varen, så er der ikke så meget at rafle om Smile

Køb ren argan olie her

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 16:30

Pas på med de .nu domæner. Overførsel til anden person koster 150 euro :o

Tilmeldt 3. May 09
Skrevet kl. 17:06

Tak for de gode svar

Det er rigtigt de som mange andre ikke refunderer køb ved fortrydelse

Dog er der som nævnt yderligere tale om at de ikke som de påstår kan have bestilt dem automatisk eftersom loopia.se dagen efter kunne gennemføre bestillingen på mindre end 5 min

Og som en skriver i sit svar så kan de nu ikke levere den vare de har været bestilt til og derfor mener jeg at de bør betale det fulde beløb tilbage

Men de har som nævnt ignoreret mine henvendelser siden de oplyste de allerede havde bestilt samt ikke refunderer ved fortrydelse

Måske fordi de ikke er vant til at folk ikke tager deres urigtige svar for gode varer

Så spørgsmålet er hvad jeg gør herfra? får inkasso til at køre sagen eller afventer deres reaktion ?

Tilmeldt 3. May 09
Skrevet kl. 17:08

Maelstrom:

Pas på med de .nu domæner. Overførsel til anden person koster 150 euro :o

ok nice to know :) men der er ikke tale om en overdragelse af domæner og skulle det blive aktuelt så skyldes det succes i virksomheden der fører til salg og det bliver ikke billigt for køber :p

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32

Entrepreneur - Jan:

Jannik Hansen:
Det er bestemt ikke normal praksis at en domæne udbyder refundere et køb - dog er det heller ikke normal praksis at det tager lang tid.

Præcis for nu kan web10 jo ikke levere varen, så er der ikke så meget at rafle om Smile

Det kommer nok lidt an på, om de vil påstå at du har leveret webhotellet? Eller om de har frasagt sig noget i deres betingelser? Samt om det er privat/erhverv?

Aftalefriheden er trodsalt noget større imod erhverv..

Tilmeldt 3. May 09
Skrevet kl. 17:44

Jannik Hansen:

Det kommer nok lidt an på, om de vil påstå at du har leveret webhotellet? Eller om de har frasagt sig noget i deres betingelser? Samt om det er privat/erhverv?

Aftalefriheden er trodsalt noget større imod erhverv..

Antager du mener: DE har leveret webhotel?

Anyway så har jeg i forvejen webhotel og 2 stk dk domæner hos web10.dk og det der er købt og genstand for twist er to tilkøbte domæner som blot skulle tilknyttes det eksisterende set up jeg har hos dem

jeg linker til deres betingelser nederst i dette svar

Dog er der det forbehold at jeg ikke kun har fortrudt men at de ikke længere kan levere de bestilte domæner eftersom de nu er på loopia.se hænder

http://web10.dk/footer.php?area=cond

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)