Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vudering af shop KUN TIL DRENGE

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg kan se at, der er mange her i Amino der er virkelige gode til at komme med deres konstruktive kritik af diverse sider. Vi kunne godt bruge nogle friske (og ikke mindst erfarene) øjne på vores shop.

Hvad synes du, vi kunne gøre bedre?

Hilsen

Tina

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:36
Hej Tina

På forsiden står der 0-12 og når man klikker videre står alderen 0-16. Jeg har en 11-årig og og en 13-årig, begge drenge.

Jeg synes, din side er pæn, og du har nogle søde ideer. Det signalerer overskud, at du fortæller om forskellige muligheder uden at skulle sælge noget (f.eks. tavlevæggen), men det ville være endnu mere interessant, hvis det lå for sig selv - måske i blog-form - frem for i butikken til 0 kr. Det var også let at finde rundt, selvom venstremenuen er meget lang. Du kan sikkert få en hel masse kunder. Det er en god idé at lave noget kun for drenge, man kan godt blive lidt træt af prinsesser og lyserødt.

Men jeg tror, at du ved rigtig meget om små drenge og ikke så meget om store: 0-12 er i mine øjne at strække den langt - jeg ville sige, at din shop strækker sig fra 0-9 år. Når man er 11 og (navnlig) 13 år, så styrer man stort set selv sine indkøb, enten i kontinuerlig og benhård forhandling med forældrene eller med et fast budget, som min ældste har. Og pengene kan sagtens blive brugt på nettet ("mor, hvor er det nu, kontrolcifrene står på dit Dankort" - som den 11-årige sagde for et par måneder siden, da han skulle melde sig til et eller andet arrangement..), men din butik og dens indhold henvender sig til småbørnsmødre og gavegivere til småbørnsfamilier. Så jeg ville blive endnu mere skarp vedr. de små og droppe alt om de ældre børn, så du fokuserer på en mere snæver aldersgruppe.

Der er ingenting i din butik, som jeg ville købe til mine børn og de ville selv handle andre steder, og jeg tror egentlig, at de er ret almindelige, sådan forbrugsvanemæssigt, du kan evt. se den ældste her: http://jonathansand.dk.

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:55
Hej Tina

Jeg syntes det er en flot og indbydende side I har fået lavet, flot logo, og nogle gode farver I har valgt...og uh nogle skønne ting...men der er et par ting jeg lige falder over, når jeg lige hurtigt (beklager men det er sent fredag aften og trætheden nærmer sig) kigger på jeres webshop og det er flg.:

Forside -> den tekst der hedder "Alle de seje..." umiddelbart er det en "sej" skrift, men er den lavet Bold, for jeg syntes desværre teksten er for utydelig. En tydeligere og mere let læselig skrifttype

Shoppen -> Billederne på jeres oversigter er ikke samme størrelse, det kan desværre godt give et lidt rodet indtryk og så ville det være fedt hvis der var en "Til ønskeliste" knap. Det er en af de ting vi selv arbejder på i vores shop, da det kan være dejligt at vende tilbage til en shop og finde de ting man tidligere kiggede på, men måske ikke lige havde overskud til at købe.

Det var alt hvad jeg lige nåede at kigge på nu, jeg håber du kan bruge det til noget.

Held og lykke.

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 09:08
Hej Tina

Jeg kan rigtig godt lide din butik. Den stråler af kvalitet og god smag.

Du har et stort og spændende varesortiment, og der er mange ting, jeg sagtens kunne blive fristet af.

Rigtig mange gange held og lykke med butikken.

Mange hilsner

Line

Tilmeldt 30. Sep 06
Skrevet kl. 11:34
Hej Anette

Tak fordi du gav dig tid til et svar. Du rammer lige nogle af de ømme punkter må jeg sige.

Vi VIL dække behovet ot til 16 år, men vi er i udvikling og dækker det ikke som du skriver endnu.

Vi har lige nu dyr i rammer (ægte edderkopper, skorpioner og den slags) drager til at flyve med, bolde til at spille med, seje indretningsting bla. en tro kopi af engangskruset i stort, som man kan bruge til skammel, samt en del andre ting de større drenge finder spændende. Det vi gerne vil med tingene til de store drenge, er også, udover tingene til værelset at tilbyde dem andre ting til aktiviteter. Det kan netop være drager om modelfly, som vi netop har fået.

Det du skriver med at ideer står som varer er sket ikke optimalt. Men den løsning vi lige kunne se. Din ide med en blog: forstår jeg det ret at man skal ledes til en ny side? Jeg vil helst have at kunderne bliver inde på siden. Problemet med at købe en standard shop, er at der ikke er mange muligheder for at lave alternative tiltag.

Tilmeldt 30. Sep 06
Skrevet kl. 12:18
Hej Camilla

Tak for dine gode inputs. Det er helt sikkert nogle ting jeg vil gå ind og rette.

Tilmeldt 30. Sep 06
Skrevet kl. 12:20
Hej Line

Tak for de flotte ord.

Forresten skulle vi vist have været naboer til Baby messen i Århus :-)

Du gik nu ikke glip af ret meget.

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:02
Dato: 24-03-2007 11:34:16 Forfatter: FrøkenTina
Vi VIL dække behovet ot til 16 år, men vi er i udvikling og dækker det ikke som du skriver endnu.

Først, det er en flot side du har, den er enkel og behagelig at kigge på!

Har du overvejet at lave to butikker? Een der sælger til de 0-12årige (ca.) og een der sælger til de 12-16 årige.

Fordelen ved skulle jo, netop som Annette siger, være at du kan kommunikere direkte til målgruppen. For de små taler du til deres mor, sådan som du gør på siden nu. Mens du for den større gruppe, der hvor det er den unge selv der sidder bag skærmen, taler i et sprog og udelukkende med produkter der er målrettet dem.

Lige nu kan jeg i hvert fald ikke se en 15-16 årig dreng synes det er fedt at surfe på din side. Der er for mange børneting, og sproget er meget målrettet skrevet til mor(dine produkter beskrives som søde, skønne, smarte og barnet omtales i tredjeperson).

Bare noget du kunne overveje...

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 30. Sep 06
Skrevet kl. 15:02
Hej Mathias
Vi er klar over at spredningen er stor. Der er langt fra 0-16, men det er ikke den unge selv vi vil fange. Vores målgruppe er helt klart moderen. Jeg tror også også at vi skulle snakke i et helt andet sprog hvis det er den unge det var målrettet til. Samt ville udvalget være noget anderledes. Vi tror på at det stadig (når man er 16) er mor/far der har en finger med i spillet når der skal indrettes.
Der er i et af de tidligere indlæg én der skrev om at menuen er for lang. Er der nogen der har forslag til hvordan man skal forenkle det. Jeg har i virkeligheden lyst til at lave flere, men hvis det bare skader overskueligheden dur det jo ikke.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 15:23
Hej igen, Tina
Har du selv børn - og hvor gamle er de? Jeg spørger, fordi jeg tror, at dine forventninger til de ældre børn, altså teenagerne, er helt, helt urealistiske. Det er da muligt, at man har en (stor) finger med i spillet angående indretning, men mine erfaringer (og vel også nogle undersøgelser af forbrugsvaner) siger, at teenagerne faktisk har ret meget magt, når der er tale om, hvor pengene skal bruges.
Så Mathias forslag om to butikker er godt, hvis I vil de store børn og deres forældre også. Alene den søde forside er nok til, at jeg ville gå videre til et andet sted, hvis jeg mod sædvane skulle købe ind for mine halvstore drenge. Jeg har vist Jonathan siden, og hans 13-årige øjne er enige. Dutter ikke.
Børn bliver vist nok dyrere og dyrere jo ældre de bliver, så der er bestemt en pointe i, at I vælger at holde fast i de store børn også. Men så skal I også møde dem, hvor de er - og den butik, I har, er jo til mødrene/fædrene, som du selv siger.
Til gengæld er de unge teenagere ret vilde med loyalitetsprogrammer af forskellige art - klubmedlemsskaber, få-noget-hvis-du-skaffer-en-ny-kunde osv., så hvis I begiver jer ud på markedet, kan I sikkert skaffe en rigtig god omsætning på den målgruppe, ved at tale direkte med dem.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)