Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er TID værd? ......Forts. Work/Life Balance Debat.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

> Tjah - jeg kender jo til at man i nogle dele af landt vil kunne få udført den type arbejde uden om de offentlige kontrolsystemer, hvilket ofte giver anledning til væsentlige rabatter.

Hans, du er sgu for intelektuel LOL - Jeg havde nok formuleret det lidt mere simpelt: "I Jylland arbejder de sort!"

Jeg synes i øvrigt ikke min timeløn har ret meget at gøre med, hvad jeg vil betale for andres tid. Jeg tager selv fra 1.650 kr. pr. time (lidt mere for udenlandske opgaver) men det vil jeg da aldrig give for en havemand eller rengøringsassistent. For mig er det markedspriserne der er vigtige: Hvad kan man få samme ydelse til andre steder. Det er jo derfor jeg kan slippe afsted med mine høje timepriser. Det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel og havearbejde udbydes nu engang til væsentligt lavere timepriser end min egen - særligt i Jylland, som Hans så fint fremhæver :) (jeg kan så hilse og sige, at vi også herovre på Djævleøen har en del "frie agenter" på markedet" hehe)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 12:20
Min holdning til skat er, at det passer mig meget fint, når jeg skal betale meget i skat - netop fordi årsagen til det er, at jeg har tjent godt.  Derfor er jeg også grundigt træt af at høre folk klynke over, at de betaler 70% af den sidst tjente krone, og at det derfor ikke kan betale sig at tjene den (hvorefter man så må undre sig over, at de alligevel gør det).

Vi er helt enige.
Jeg stoppede med at brokke mig over at betale skat da min søn blev født, 10 uger for tidligt. Så får man virkelig øjnene op for hvor godt vi har det i Danmark.

.
Hvis det rigtige tal er 70%, betaler jeg altså 595 kr. i skat af 850 kr. hvilket giver 255 kr. at købe tid for andre steder.

Du glemmer lidt at ham der tager 255 kr. i timen også skal betale skat

Hvis det rigtige tal er mindre, kan jeg få mere tid.
Min pointe er stadig, at salgsargumentet ikke skal være sparet tid, men øget komfort.

I flg. skat.dk skal man max. betale 59% i skat (men lur mig om ikke det er af hele beløbet de er jo snu nok)
Og jeg er også helt enig i at "tjene" er øget komfort.
Jeg har en regnskabsdame der kommer en gang om ugen, og laver al min bogføring/fakturering. Det er da det bedste jeg har gjort i lang tid
Ikke noget med at sidde oppe til klokken "holddaoperklokkensåmange" fordi der skal betales regninger, moms, skat mm.

Og så er det altså ikke alle Jyder der arbejder sort
Det hedder forresten ikke sort arbejde mere, det er diskriminerende.
Det hedder "anden etnisk indkomst"

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:24
Dato: 11/25/2005 12:45:46 PM Forfatter:Therkelsen
En anden ting jeg kan få øje på er at mange synes at det er for intimt at få hjælp til rengøring...altså fremmede i ens hjem....! Personligt tror jeg at det er meget forskelligt fra person til person hvad man føler om dette. Men hvad skal der til for at opnå den nødvendige tilid til ''andre'', og til at de professionelt må varetage ''intime'' opgaver og ærinder for dig?

Jeg har selv stået i den siatution, at skulle "outsource"  rengøringen fordi der simpelthen ikke længere var tid/overskud til det, og fordi nullermænnerne var blevet så store, så jeg var nødt til at navngive dem.

Min erfaring er at det er altafgørende at "kemien" imellem den ansatte og en selv er der fra start af, til gengæld får man en ikke ubetydelig aflastning i hverdagen, da man ikke længere skal høre på nullermæner, der knurrer :) Jeg syntes det har været guld værd for min familie at få denne aflastning

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)