I forlængelse af tidligere debat omkring TID og Work/Life Balance, er jeg interesseret i at høre jeres meninger om hvad TID er værd for jer. Så derfor laver jeg lige en ny streng på dette emne....håber det er fino med jer. Jeg kan nemlig forstå at mange mener at "prisen skal være rigtig". Men hvad koster TID? Hvad ville I mene er den rigtige pris på TID, fx. til at få hjælp med indkøb, havearbejde, rengøring, indhente tilbud på rejser, tøjvask, madlavning etc.? (Jeres gode eksempler)
Jeg er klar over at der er forskellige meninger om dette, da vi helt sikkert ikke tjener lige så meget pr. time. Eller hvor meget vi mener vi selv er værd, i forhold til den produktivitet vi ellers kunne have lagt i vores respektive virksomheder.
Hvad ville en times frigivet tid ca. være værd for dig i kroner og øre, dagligt, ugentligt, månedligt? Også gerne genrelle holdninger omkring dette spørgsmål.
En anden ting jeg kan få øje på er at mange synes at det er for intimt at få hjælp til rengøring...altså fremmede i ens hjem....! Personligt tror jeg at det er meget forskelligt fra person til person hvad man føler om dette. Men hvad skal der til for at opnå den nødvendige tilid til "andre", og til at de professionelt må varetage "intime" opgaver og ærinder for dig? |
Tjah - jeg kender jo til at man i nogle dele af landt vil kunne få udført den type arbejde uden om de offentlige kontrolsystemer, hvilket ofte giver anledning til væsentlige rabatter.
Ellers handler det vel om at finde ud af, hvad lønnen er, og hvad det koster at administrere.
Mine timer koster 850 kr., hvis andet ikke er aftalt, men det vil jeg ikke give for en plæneklippermand.
En mand med skovl koster 215 kr. på en maskinstation (kan jeg se på en aktuel regning) og en udlært tømrer koster lidt mere.
Hvis mine 850 kr. er "klynkekroner" - altså dem jeg betaler topskat af, så er de jo ca. det samme værd som prisen for manden med skovlen fra før. Så skal jeg jo vurdere, om jeg helst vil knokle med skovlen selv, eller om jeg heller vil sidde og være konsulent, mens jeg nyder, at jorden flytter sig selv. Hvis jeg reelt skal synes, at jeg "sparer tid" på det, skal prisen nok ned i nærheden af 100-150 kr. pr. time, og så er vi nok under det realistiske. Derfor skal salgsargumentet ikke være sparede penge, men sparede besværligheder.
- og derfor svarede jeg ikke på dit spørgsmål om tidens værdi i den anden tråd.
mvh Hans