Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er TID værd? ......Forts. Work/Life Balance Debat.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af tidligere debat omkring TID og Work/Life Balance, er jeg interesseret i at høre jeres meninger om hvad TID er værd for jer. Så derfor laver jeg lige en ny streng på dette emne....håber det er fino med jer.

Jeg kan nemlig forstå at mange mener at "prisen skal være rigtig". Men hvad koster TID? Hvad ville I mene er den rigtige pris på TID,  fx. til at få hjælp med indkøb, havearbejde, rengøring, indhente tilbud på rejser, tøjvask, madlavning etc.? (Jeres gode eksempler)

Jeg er klar over at der er forskellige meninger om dette, da vi helt sikkert ikke tjener lige så meget pr. time. Eller hvor meget vi mener vi selv er værd, i forhold til den produktivitet vi ellers kunne have lagt i vores respektive virksomheder.

Hvad ville en times frigivet tid ca. være værd for dig i kroner og øre, dagligt, ugentligt, månedligt? Også gerne genrelle holdninger omkring dette spørgsmål.

En anden ting jeg kan få øje på er at mange synes at det er for intimt at få hjælp til rengøring...altså fremmede i ens hjem....! Personligt tror jeg at det er meget forskelligt fra person til person hvad man føler om dette. Men hvad skal der til for at opnå den nødvendige tilid til "andre", og til at de professionelt må varetage "intime" opgaver og ærinder for dig?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:14

Tjah - jeg kender jo til at man i nogle dele af landt vil kunne få udført den type arbejde uden om de offentlige kontrolsystemer, hvilket ofte giver anledning til væsentlige rabatter.

Ellers handler det vel om at finde ud af, hvad lønnen er, og hvad det koster at administrere.

Mine timer koster 850 kr., hvis andet ikke er aftalt, men det vil jeg ikke give for en plæneklippermand.

En mand med skovl koster 215 kr. på en maskinstation (kan jeg se på en aktuel regning) og en udlært tømrer koster lidt mere.

Hvis mine 850 kr. er "klynkekroner" - altså dem jeg betaler topskat af, så er de jo ca. det samme værd som prisen for manden med skovlen fra før. Så skal jeg jo vurdere, om jeg helst vil knokle med skovlen selv, eller om jeg heller vil sidde og være konsulent, mens jeg nyder, at jorden flytter sig selv. Hvis jeg reelt skal synes, at jeg "sparer tid" på det, skal prisen nok ned i nærheden af 100-150 kr. pr. time, og så er vi nok under det realistiske. Derfor skal salgsargumentet ikke være sparede penge, men sparede besværligheder.

- og derfor svarede jeg ikke på dit spørgsmål om tidens værdi i den anden tråd.

mvh Hans
Tilmeldt 23. Nov 05
Skrevet kl. 13:43

Hr. Kjer, jeg er glad for at du bruger din egen dyrebare tid på denne debat, og på at give råd og holdninger til os andre.

Som det selvsagt kan udledes af mit spørgsmål, er det også et forsøg på at få prissat diverse services. Nu hænger pris og kvalitet nødvendigvis ikke altid sammen, men ofte er det en god rettesnor.

Dit indlæg understreger også bare min egen tanke omkring de ideer jeg har. Realistisk set; at spare fortravlede mennesker for tid, men samtidig at give dem en følelse. Altså at det ikke udelukkende handler om det "kan betale sig" rent økonomisk, men at det også giver dem en følelse af frihed, måske endda luksus.

Men selv luksus kan blive for dyrt!
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:57
Dato: 11/25/2005 1:43:02 PM Forfatter: Therkelsen

Hr. Kjer, jeg er glad for at du bruger din egen dyrebare tid på denne debat, og på at give råd og holdninger til os andre.

Se dér ser jeg sådan på det, at for mig selv er min egen tid gratis. Den tid, jeg bruger på amino (og det er vist egentlig en del) betragter jeg oven i købet som fritid, som jo også gerne skal være mentalt givende. Hvilket i øvrigt også kan gøre sig gældende for såvel arbejde med en skovl som med et tekstbehandlingsanlæg.

mvh Hans
Tilmeldt 23. Nov 05
Skrevet kl. 14:40
........Den tid, jeg bruger på amino (og det er vist egentlig en del) betragter jeg oven i købet som fritid, som jo også gerne skal være mentalt givende.

Det der med at lave andre mentalt givende ting, i forhold til at være egentlig produktiv, er netop noget jeg ikke helt kan overbevise min kæreste om. "Og hvis det er fritid burde den ikke bruges på en pc" Men hun er jo også offentligt ansat (sygeplejerske). 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:43
Dato: 11/25/2005 2:40:06 PM Forfatter: Therkelsen
 ''Og hvis det er fritid burde den ikke bruges på en pc''

Det er for mig at se et resultat af den forkvaklede skelnen mellem internettet og virkeligheden.

mvh Hans
Tilmeldt 23. Nov 05
Skrevet kl. 14:53
Dato: 11/25/2005 2:42:38 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 11/25/2005 2:40:06 PM Forfatter: Therkelsen
''Og hvis det er fritid burde den ikke bruges på en pc''

Det er for mig at se et resultat af den forkvaklede skelnen mellem internettet og virkeligheden.
mvh Hans

Den får hun lige et udprint af.......

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:57

Hun kan bare ringe, hvis hun skal bruge mere fredagsfilosofi.

mvh Hans

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 21:52
Mine timer koster 850 kr., hvis andet ikke er aftalt, men det vil jeg ikke give for en plæneklippermand.
En mand med skovl koster 215 kr. på en maskinstation (kan jeg se på en aktuel regning) og en udlært tømrer koster lidt mere.
Hvis mine 850 kr. er ''klynkekroner'' - altså dem jeg betaler topskat af, så er de jo ca. det samme værd som prisen for manden med skovlen fra før.

Gider du lige ....
Selv om du betaler topskat går det regnestykke vist ikke helt op!
Men det er måske derfor at du kalder det "klynkekroner" ?
Jeg kan sgu'' blive lidt harm, når folk der har deres på det tørre sidder og pyldre over at skal betale skat. Du skal betale 15% mere i skat af sidst tjente krone når du tjener over Ca. 340.000 !!! Og ikke før.
Jeg tror der er rigtig mange der gerne vil bytte med dig.
De første 340 kilo er dine på samme vilkår som alle andre i lille Danevang.

Nok om det.
Det handler vel om lidt simpel matematik.
1) hvad skal jeg have i løn? (eksempel: 500.000 kr.)
2) hvor mange timer skal jeg have om at tjene det?
3) udregning: normal arbejdstid er 160 timer pr. mdr. og der er reelt 11 arb.mdr. pr. år.     (500.000/11mdr.)/160timer= kr. 284,09
4) Nu er det jo ikke sikkert at du kan sælge al din tid, men at du kun kan sælge 1/3  af din tid og så komme regneeksemplet til at se sådan ud:
(500.000/11mdr.)/53,33 timer=852,33

Fordele og ulemper:
hvis du tager 852 kr. i timen kan det være svært at sælge sin tid.
Omvendt behøver du jo ikke at sælge så meget.
Hvis du tager 284 kr. i timen er det noget nemmere at sælge sin tid,
Men til gengæld skal du også sælge "al" din tid hver dag.

Og så vil jeg slet ikke komme ind på værdien af den tid du sælger.
F.eks. hvis du sælger en tid for 10.000 kr. og din kunde så kan tjene 1 mio. på det, har du så solgt tiden for billigt ???

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:38
Dato: 11/26/2005 9:52:23 PM Forfatter: Bent Andersen
Hvis mine 850 kr. er ''klynkekroner'' - altså dem jeg betaler topskat af, så er de jo ca. det samme værd som prisen for manden med skovlen fra før.

Gider du lige ....
Selv om du betaler topskat går det regnestykke vist ikke helt op!
Men det er måske derfor at du kalder det ''klynkekroner'' ?
Jeg kan sgu'' blive lidt harm, når folk der har deres på det tørre sidder og pyldre over at skal betale skat.

Min holdning til skat er, at det passer mig meget fint, når jeg skal betale meget i skat - netop fordi årsagen til det er, at jeg har tjent godt.  Derfor er jeg også grundigt træt af at høre folk klynke over, at de betaler 70% af den sidst tjente krone, og at det derfor ikke kan betale sig at tjene den (hvorefter man så må undre sig over, at de alligevel gør det).
Jeg har aldrig selv undersøgt, hvad jeg selv betaler af den sidst tjente krone - den slags er revisorens arbejde.

Hvis det rigtige tal er 70%, betaler jeg altså 595 kr. i skat af 850 kr. hvilket giver 255 kr. at købe tid for andre steder.
Hvis det rigtige tal er mindre, kan jeg få mere tid.

Min pointe er stadig, at salgsargumentet ikke skal være sparet tid, men øget komfort.

mvh Hans
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)