hej Aminoer. Jeg er som sagt igang med at starte Industribasen som vil være en database hvor det vil være muligt at søge efter industrimaskiner og tilbehør indenfor industrien. jeg ville så derfor høre om jeg kunne blive sagsøgt eller på anden måde blive bedt om at stoppe siden da den ligger tæt op af domæne navnet Bilbasen.dk Det er jo lidt i samme genre med køretøjer osv. Selvfølgelig må jeg ikke lave en side 100% som bilbasen men kan jeg få problemer ved at kalde min side IndustriBasen? god aften mvh Morten |
Skal jeg være bange for noget?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
har vel lov til at tilbyde en lignende service, som konkurrent, så længe du ikke kopierer/tager noget hvortil bilbasen har ophavsretten. Det er usandsynligt at bilbasen har eneret til at hedde noget med ''basen'' endsige eneret til at tilbyde en sådan service. For mig at se ligger dit koncept (eller i hvert fald indhold) også et godt stykke fra bilbasens. |
Du er slet ikke tæt nok på til at det kan blive et problem. Der er masser som med fuldt overlæg tager domainnavne som ligger meget tæt op af eksisterende domainnavne - blot for at bøffe besøgende som får tastet eller stavet navnet forkert. Og du gør det jo netop ikke for at stjæle besøgende fra bilbasen. Endvidere er dit navn meget meget langt væk fra deres. Man kunne måske begynde at diskutere det, hvis du f.eks. tog navnet bibasen (altså uden l). Men det andet skal du ikke være bekymret over - der er mange andre "baser" på internettet ![]() |
Hej jesper. Det er godt at høre. Jeg synes bare det ville være så ærgeligt nu når jeg sidder her dag og nat og finder ud af hvordan siden skal fungere med søge muligheder og funktioner. Jeg ligger virkelig meget arbejde i siden så godt lige at få sådanne ting undersøgt inden siden går i luften. mange tak for jeres svar. rigtig god weekend. mvh Morten |
Du er slet ikke i nærheden af at få blot det mindste problem med hensyn til varemærker og andet som kunne være beslægtet med bilbasen. Og hvis du oprettede bibasen.dk med henblik på at kategorisere biavl og honning, så ville du nok heller ikke skulle rette på slipset, hvis deres advokat skulle finde på at skrive til dig. Jeg har dog ikke kendskab til om der findes andre nært beslægtede eller navnesammenfaldende firmaer, som du ryger i karambulage med Dog vil jeg mene at industribasen.dk egentlig blot er et almindeligt dansk sammensat ord, som ingen kan "have ret" til. Nu har du domænet - så nu er det din ret :-) God vind! Glæder mig til at købe og sælge nogle maskiner hos dig! Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hvis bilbasen selv synes du ligger for tæt op af deres navn kan de hypotetisk set finde på at kaste en hær af advokater efter dig, trække dig gennem retsinstanserne og praktisk talt sørge for at du bruger alt din tid og alle dine penge på forsvar og advokater. Jeg ved ikke om de har pengene, lysten og interessen i at gøre det, men det er en mulighed. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)