Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

60-dages reglen og 20000 km

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-venner.

Det er en jungel med den 60-dages regel og jeg kan ikke helt hitte rede i det. Min situation er som følger:

I perioden fra december 2010 til ultimo maj 2011 har jeg sammenlagt være 60 dage hos en kunde - men også hos andre ind imellem, uden at nå de 60 dage.

Desuden har jeg fra 1. januar 2011 til starten af juni 2011 kørt 20.000 km.

Jeg har prøvet at læse mange af jeres udmærkede indlæg men håber, at der er en der kan give mig et konkret svar, så jeg bliver sikker i min sag.

Som jeg forstå det, kan jeg indtil de 60 dage er nået hos den ene kunde og indtil de 20.000 km for indeværende år få kørselsgodtgørelse på 3,67 pr. kørte kilometer hos alle mine kunder. Er det rigtig forstået?

Når de 60-dage hos den ene kunde er "ramt" kan jeg efterfølgende kun få den lave takst som er 1,92 pr. pr. kilometer for al kørsel - også til de kunder jeg ikke har været 60-dage hos. Er det rigtig forstået?

Desuden bliver denne lave takst beregnet som almindeligt befordringsfradrag og ikke som kørselsfradrag, således at jeg ikke kan fradrage omkostningen i mit firma, og beløbet  fradrages derfor i min skattepligtigt indkomst, hvor de første 24 km kørsel hver dag skal fratrækkes. Er det rigtigt forstået?

Hvad så nu, når jeg både er stødt på 60-dages reglen og 20.000 km- reglen, hvordan beregnes mit kørselsfraadrag så?

Jeg vil være taknemmelig for svar.

Hanne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:58

Hej.

Som et ligningsmæssigt fradrag uden loft.

MvH

Peter

Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 02:04

Hej Peter.

Tak for dit svar - men jeg forstår det ikke, har du mulighed for at uddybe det lidt nærmere ;o)

Hilsen Hanne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)