Start med at lave et projekt. Og find ud af, hvor mange pakker, du kan pakke i timen. Så kan du regne lidt på, om det er en god forretning eller ej, inden du binder dig for lokaleleje osv.
OK. Find ud af, hvad de månedlige udgifter vil være i dit pakkeri. Gå så ud og tjek priser hos konkurrenterne og find ud af, hvor mange pakker du skal pakke til hvilken pris, for at du kan tjene penge nok hjem til udgifterne + en rimelig løn til dig selv.
Jeg skal ikke gøre mig klog på pakkerier, for det har jeg ingen forstand på. Men du skal nok kikke efter kunderne i din egen bekendtskabskreds som kender dig og stoler på dig, for de fleste erhvervsdrivende, som overvejer at få pakket ude i byen har nok brug for et rigtigt lager med en fornuftig IT-kommunikation mellem deres bogholderi og dit lagerstyringssystem, stregkoderlæsere og leveringsgaranti. Det er meget almindeligt, at man besøger pakkeriet, inden man laver kontrakt, og nogle af de parametre, pakkerierne lever på er, at de kan lave store og gode aftaler med fragtfirmaerne, så de også tjener lidt på den del (og/eller videregiver fordelen til kunderne). Uden at kende dine boligforhold, tror jeg, du skal satse på noget andet end lejligheden som pakkecentral.