Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank skal vi vælge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

En kammerat og jeg er ved at opstarte vores eget  firma, og til det skal vi selvfølgelig have en firma-konto.

Spørgsmålet er så; Hvilken bank skal vi vælge?

Vi er ikke så vilde med at betale en masse om måneden for, at have kontoen, men vi er selvfølgelig også indforstået med at det koster noget.

Mange tak på forhånd!

NEK

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00

Først skal vi vel lige hører jeres egne private banker hvad de kan tilbyde. Hvis I synes de er for små, eller i kan komme i risiko med at ha for mange penge der i fald de knækker nakken, så må I prøve en større, og jeg ville selv foreslå Nordea. Det er en stor bank med mange filialer - godt netværk, en fornuftig politik på langt de fleste områder, og de har en speciel kombination af privat og firma hvor man får størst mulig fordel af begge områder (der er der jo flere der har, men Nordea har special filialer og personer på kombination privat/mindre virksomhed.)

Det at ha en konto skal jo ikke koste noget som helst, men omvendt er renten på en driftskonto i plus jo 0 eller meget begrænset, og koste gør det jo, hvis I skal låne.

Er det en driftskredit, hvor banken skal låne jer penge, så start med at beskrive projektet godt og grundigt men kortfattet. Udarbejd et budget der kan vise det første halve eller hele år og vis hvad I forventer at skulle trække på en kassekredit hen over halv/helåret. Hvis ikke I har et MEGET godt projekt der virker gennemarbejdet, så må i forvente, at banken kræver sikkerhed for lånet. Selv med et godt projekt vil de, hvis i starter i ApS form eller lignende begrænset ansvar, givet kræve selvskyldnerkaution - hvor i personligt hæfter for gælden.

Ud fra det må I så igen se om Nordea er OK eller om et af de andre tilbud I kan hente ind, er bedre. Det er en helhedsbetragtning - alle fordelene ved en stor bank, mange filialer - mange tilbud - måske kontra lokal bank OG de priser de vil gi jer hvis det er en kredit.

vh og held og lykke  John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:12

Mange tak for det hurtige og meget uddybende svar! 

Vi vil klart tage rundt til de forskellige banker og høre hvad de kan tilbude os. Jeg bruger personligt selv Nordea, så det er da klar jeg hælder mest til dem.

Mvh

N

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)