Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække multimedier fra vs. multimediebeskatning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hidtil har jeg udelukkende arbejdet hjemmefra. Her har jeg benyttet min egen computer samt min egne telefoner, for at undgå multimediebeskatning.

Nu har jeg dog valgt at supplere med en kontorplads ude i byen. Her har jeg selvfølgelig købt en stationær computer + en skærm, som jeg ikke regner med at få problemer med at trække fra, da compueren af gode grunde står fastmonteret på kontorpladsen.

Jeg har hele tiden benyttet 2 telefoner: 1 udelukkende til erhvervsbrug, og en udelukkende til privatbrug. I mellemtiden har flere af mine gode kunder dog også fået adgang til mit privatnummer, så de har kunne fange mig uden for normal åbningstid, når de eksempelvis har haft akutte problemer.

Nu er det store spørgsmål så, om jeg kan trække en del af mit private telefonabbonoment fra? (129 kr m/moms eskl moms / md)

Tak for hjælpen!

/ Emil

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Nu er det store spørgsmål så, om jeg kan trække en del af mit private telefonabbonoment fra? (129 kr m/moms eskl moms / md)

Hvis du selv ringer fra din private telefon til kunder, og ønsker at få dit firma til at dække det ene opkald, så bliver du multimediebeskattet.

Du kan ikke nøjes med at lade dit firma betale for det ene opkald. Det er enten eller.

Det gør ikke noget, at dine kunder ringer til dig, og du må også gerne ringe til dine kunder fra din privattelefon - det er først et "problem", når du også vil have firmaet til at betale.

Momsen skal du selvfølgelig opdele i privat og erhvervsmæssigt forbrug, da du kun har fradrag for den erhvervsmæssige del af momsen (såfremt du vælger at blive multimediebeskattet).

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)