Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ting købt ved privat trækkes fra?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er igang med at købe dele og udstyr ind til at starte op for mig selv. Og det kan jo hurtigt blive dyrt. Jeg skal bl.a. bruge en maske som koster 7.000kr for ny. Jeg har fundet en sprit ny maske på DBA.dk der sælges for 4.000kr. Og det er jo en del at spare. Men spørgsmålet er så om, og hvis, hvordan jeg kan trække det fra?
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke, medmindre den person som du køber den af, er momsregistreret, og laver en faktura på beløbet eksl./inkl. moms.

Såfremt ovenstående ikke er tilfældet, kan du ikke trække et sådant køb fra. 

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Simons svar forundrer mig. Men der kommer sikkert snart en regnskabskyndig, der kan forklare reglerne.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Greve:

Det kan du ikke, medmindre den person som du køber den af, er momsregistreret, og laver en faktura på beløbet eksl./inkl. moms.

Såfremt ovenstående ikke er tilfældet, kan du ikke trække et sådant køb fra. 

Forkert.

Du kan ikke trække momsen fra, da der ikke er moms på en vare købt af en privat person, men du vil kunne trække beløbet fra i skat - bare husk at få sælger til at skrive en kvittering på købet, så du ikke får et problem overfor SKAT, hvis de skulle kalde dit regnskab ind.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gummihest,

Det kan du sagtens trække fra.

Husk dog på, at der ikke vil være nogen moms at trække fra, og en garanti på produktet vil nok heller ikke eksistere.

Simons svar er forkert. Han tænker nok kun på momsen. Wink

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Gummihest:
Men spørgsmålet er så om, og hvis, hvordan jeg kan trække det fra?

Det kan du naturligvis. Det er en driftsomkostning som alle andre. Sørg for at få en kvittering fra sælger med angivelse af sælgers navn og adress.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Gummihest:

maske som koster 7.000kr

Hvis det er 7.000 kr. inkl. moms, så koster den 5.600 ekskl. moms, og der er dermed 1.600 kr. at spare på købet, hvis du kan købe den privat til 4.000 kr.

 

Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er 7000kr eks moms. Men det med momsen er jeg klar over.
Kan man ikke købe en eller anden regning eller dags dato blok som de så bare kan skrive deres navn, adresse og hvad de har solgt til hvilket beløb mm?
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan udarbejde et afregningsbilag (der skal fremgå de samme oplysninger, som på en faktura) og få sælger til ved underskrift at attestere rigtigheden af oplysningerne.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Gummihest:
Kan man ikke købe en eller anden regning eller dags dato blok som de så bare kan skrive deres navn, adresse og hvad de har solgt til hvilket beløb mm?

Det kan man sagtens - men et hvilket som helst papir hvor sælger skriver kvittering på er ligeså godt. Du klipper lige annoncen ud samtidigt og sætter på, så er der ikke tvivl om at, masken er fuldt fradrag i regnskabet (selvfølgeligt ikke moms hvis det ikke er en momset regning) - forudsat det er en der er nødvendigt for dit selskab.

Kan du generelt betale via banken - d.v.s. påvise betalingen via kontoudtog, kan det lette ting, men det er absolut ikke et krav

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)