Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyveri ?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad hende den gamle dame anmelde dig. HVIS at dine medarbejdere har lavet noget kriminelt i arbejdstiden så er det ikke dig der ville blive straffet men de enkelte personer der har gjort noget kriminelt.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som arbejdsgiver bærer du ansvaret for medarbejderen. Hele tiden og nærmest ubetinget - og derfor er det lovpligtet at du har en Arbejdsskadeforsikring. Den dækker hvis din medarbejder kommer til skade i arbejdstiden og (typisk) hvis din medarbejder forvolder skade i arbejdstiden.
Arbejdstiden er også i deres frokostpause, rygepause etc. og gælder både lønnede-, frivillige-, fuldtids-, deltids- og flex-arbejdere.

Du kan læse mere her:
http://www.danskerhverv.dk/Raadgivning/Ansaettelsesret/Arbejdsgiveransvar-ved-skade-paa-tredjemand/Sider/Arbejdsgiveransvar-ved-skade-paa-tredjemand.aspx

og her:
http://www.startvaekst.dk/lovpligtige-forsikringer-virksomhed 

Grundlaget for at det er sådanne, er at du som arbejdsgiver tjener pengene på arbejderen (oppebærer frugten af arbejdet, hedder det vist) og derfor har du også et ansvar for og overfor din medarbejder.
Hvis jeg husker korrekt fra erhvervsret-timerne på HHX, så bærer du også ansvaret hvis en medarbejder fx kører sin cykel igennem et butiksvindue - selvom du direkte har fortalte ham at han skal køre en anden vej (hvor han ikke kunne komme forbi butiksvinduer) og selvom det er hans egen cykel. Når blot det er i arbejdsmedfør, så hænger du på den.

Jeg er lidt usikker, men til- og fra arbejde, er vist også dit ansvar. Det har jeg hørt noget om, men det var fra en sælger der ville prakke mig en arbejdsgiver forsikring på...

En af de enkelte undtagelser er, hvis medarbejdere er fuld.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 01:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi skal nok lige holde erstatningsansvar og straffelov adskilt.

 

Hvis en medarbejder har gjort noget strafbart, så har det ingen indflydelse på dig eller virksomheden. Man kan i øvrigt ikke anmelde en virksomhed til politiet. Man kan anmelde et strafbart forhold og oplyse hvem man har mistanke til. Derpå efterforsker politiet sagen, men der sker ikke mere hvis der ikke er noget konkret der peger på de pågældende medarbejdere.

 

p.s. Trådstarter: Du må meget gerne ligge lidt energi i dine sætninger. Det er godt nok svært at forstå meningen i dine tråde.

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 07:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Parterapeut

Mener ikke det er dit ansvar hvis en medarbejder stjæler, dog kan jeg ikke se på cvr hvilken virksomhed du har 300 ansatte i? Mange af virksomhederne er under konkurs og resten har 0 ansatte.

Hvis du har vognmænd der kører som selvstændige, altså ikke ansatte, så ligger det vist helt fast.
Dem kan du jo ikke forsikre under en arbejdsskadeforsikring. De kører som deres eget firma.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 10:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,4 stjerner givet af 11 person

HEj Camilla

nej jeg har ingen ansatte og har ingen virksomheder alt er virtuelt , vidste du det? jeg er også virtuel...du kan vel helle rikke bevise at jeg virkeligt eksisterer med et rigtig navn;) Camilla kom i terapi hos mig, du trænger itl det......

 

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 10:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er rigtig dårlig reklame for din "terapi virksomhed" at du sviner folk til som prøver at hjælpe dig..

Men dårlig omtale er bedre end ingen? eller?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:
jeg er også virtuel...du kan vel heller ikke bevise at jeg virkeligt eksisterer med et rigtig navn;)

Øhh er du sød at uddybe dette ?

/allan

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 5 person

parterapeuten:

Hej Johnny

du er så negativ og jaloux og trænger til omsorg at det er grotesk.

Du er ikke velkommen at skrive på nogle af mine indlæg...har du forstået det elelr skal jeg lave en særlig ramme omkring disse bogstaver. KAn du komme med noget onstruktivt som er ikke negativt så må du godt skrive.

og nej jeg er arbejds giver for 300 menensker og i fritid de mennesker kan gøre lige havd der passer dem- det interesseret mig ikke hvad de laver.:)og da det er et fri job de har dvs de kan omdele flyers når det passer dem, har de ikke et bestemt arbejdstid.

Lad os lige slå det fast, at alle, der opfører sig ordentligt i debatten, har lov at debattere og kommenterer i Aminos forum.

Du har ingen som helst beføjelser til at sortere i, om nogen har lov til at deltage i debatten.

Føler du, at et givent indlæg overtræder Aminos regler, er du mere end velkommen til at anmelde det. så ser vi moderatorer eller Martin Thorborg og Crew på det.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 10:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej parterapeuten .

Nu har jeg fulgt med i rigtig mange af dine indlæg, og af en eller anden grund ender  langt de fleste med at du sviner andre personer til....

Jeg ved ikke hvad du forventer med dette forum, men hver gang de ikke lige går i din retning fucker du fuldstændigt op ..... du lidt svær at finde ud af.... Vil du seriøst have hjælp? eller er det rent kedsom at du skriver herinde...

 

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 10:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Lønne:

Som arbejdsgiver bærer du ansvaret for medarbejderen. Hele tiden og nærmest ubetinget - og derfor er det lovpligtet at du har en Arbejdsskadeforsikring. Den dækker hvis din medarbejder kommer til skade i arbejdstiden og (typisk) hvis din medarbejder forvolder skade i arbejdstiden.
Arbejdstiden er også i deres frokostpause, rygepause etc. og gælder både lønnede-, frivillige-, fuldtids-, deltids- og flex-arbejdere.

Du kan læse mere her:
http://www.danskerhverv.dk/Raadgivning/Ansaettelsesret/Arbejdsgiveransvar-ved-skade-paa-tredjemand/Sider/Arbejdsgiveransvar-ved-skade-paa-tredjemand.aspx

og her:
http://www.startvaekst.dk/lovpligtige-forsikringer-virksomhed 

Grundlaget for at det er sådanne, er at du som arbejdsgiver tjener pengene på arbejderen (oppebærer frugten af arbejdet, hedder det vist) og derfor har du også et ansvar for og overfor din medarbejder.
Hvis jeg husker korrekt fra erhvervsret-timerne på HHX, så bærer du også ansvaret hvis en medarbejder fx kører sin cykel igennem et butiksvindue - selvom du direkte har fortalte ham at han skal køre en anden vej (hvor han ikke kunne komme forbi butiksvinduer) og selvom det er hans egen cykel. Når blot det er i arbejdsmedfør, så hænger du på den.

Jeg er lidt usikker, men til- og fra arbejde, er vist også dit ansvar. Det har jeg hørt noget om, men det var fra en sælger der ville prakke mig en arbejdsgiver forsikring på...

En af de enkelte undtagelser er, hvis medarbejdere er fuld.

Retspraksis viser de facto, at skade forvoldt i frokostpauserne ikke er omfattet af arbejdsgiveransvaret. Dog er der få undtagelser hertil. Hvis en arbejdstager blandt andet anvender sin frokostpause på at gå i BR og forvolder skade hos den pågældende butik, kan arbejdsgiver ikke drages til ansvar herfor, med mindre vi falder under undtagelserne (arbejdsgiver har givet samtykke).

Retspraksis er dog tvetydig hvad angår til og fra arbejde, men kutymen er, at arbejdsgiver tillige ej er omfattet af ansvarsnormen. 

Udgangspunktet er danske lov 3-19-2 hvorom en arbejdsgiver hæfter for det erstatningsansvar en ansat måtte pådrage sig i forbindelse med arbejdets udførelse. Dog hæfter arbejdsgiver ikke ved abnorme handlinger såsom vold og tyveri

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)