Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mødebookning og sælger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Fra  Wiis Import Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skriver denne besked for en ven der regner med at starte et mødebookning og salgsfirma op til august.

Hun har mange års erfaring med mødebookning, telesalg og salg. Hun vil høre om hvilken model der er den mest brugte, samt den mest anbefalelsesværdige, i forhold til priser.

Er det en fast timepris?

En pris per møde

No cure no pay?

Samtidig vil hun gerne vide om der er interesse for et firma der både booker møderne og også kan afholde dem for jer. F.eks. en håndværksmester der gerne vil have nye kunder men ikke er den fødte sælger og måske heller ikke har den fornødne tid til at opdyrke nye kunder og afholde møder med dem.?

Andre gode råd/kommentarer er meget velkomne

Med venlig hilsen

MIchael Wittendorff

import og produktion af varer fra Asien, med særlig fokus på Kina og Filippinerne. www.wiisimport.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Mit første råd vil da være at hun opretter en Amino profil selv og indrykker denne tråd på egne vegne, virker også mere troværdigt og er sikker på at hvis hun er ny iværksætter vil hun kunne bruge Amino til rigtig meget også i fremtiden.

Best regards

Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Fra  Wiis Import Skrevet kl. 21:38

Hej Kim

Jeg er enig i at det vil være smartest at hun selv opretter en profil, hun er dog på vej ud af et ansættelsesforhold og vil derfor gerne vente til august med at oprette profil i eget navn.

Af den årsag tilbød jeg at spørge for hende.

Håber at folk vil se bort fra at jeg spørger og hjælpe en kommende iværksætter med at komme godt fra start

import og produktion af varer fra Asien, med særlig fokus på Kina og Filippinerne. www.wiisimport.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 21:47

Mht. mødebooking vil jeg mene at den mest brugte model er:
1x startgebyr (typisk ml. 1000-2500 så vidt jeg har set)
1x betaling per booket møde (typisk ml. 500-4000 afhængig af type/virksomhed/vare m.m.)

Men det er nok svært at lave en universel prismodel.

Det afhænger bl.a. af, hvad kunden som køber møderne, får ud af at sælge på dem. Er det fx supertankere han sælger, vil han nok være mere interesseret i at give en god sum penge per møde, fremfor en som sælger tændstikker, som der måske ikke er helt så stor en fortjeneste på per salg.

Jeg har også set et firma som tager 7500.- for en hel dags mødebooking, uden garanti for at der kommer møder i kassen.

Så det er meget forskelligt mht. priser. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 21:49

Med hensyn til afholdelse af møder, glemte jeg lige at knytte en lille kommentar til det:

Der kræves stor indsigt i en del brancher, hvis hun også vil afholde møderne for diverse virksomheder.
Det tror jeg bliver en for stor mundfuld - så skal hun istedet sigte efter at være ansat som freelance-sælger 1-2 steder.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)