Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ros er vejen til proaktiv forbedring!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvad skal man lave, når man er alene hjemme og aktivt leder efter en overspringshandling? Jeg lavede en lille video - om hvordan dét at rose omgivelserne er vejen til proaktiv forbedring.... Hvad synes i?

...og ja ja, det ryster da lidt, når man kun er sig selv - uden nogen til at holde kameraet ;)  ...men dér henviser jeg jo gerne til den mere prof video om hvordan Du får utilfredse kunder, hvis du sælger forbrugsafhængigt

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 22:21

Hej Lars

Jeg synes det er en rigtig fed video, og det er jo ligepræcis det man som lønmodtager gerne vil hører, så vil ikke på nogen måde være uenig i det du siger, og når det så tilmed kan dokumenteres at det er bedre at være positiv, jamen så er det jo bare at være det for pokker ;)

Rigtig god dag.

mvh.
Alexander

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:45

Som iværksættere er man ekstra positive for der er så meget der skal nås og livet er for kort til negative tanker, denne positive energi bølge giver vil iværksættere energi, positive vær det nærmeste lige vel hvad så ser man den vildeste fremgang

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 19:56

Alexander M. Andersen:
Jeg synes det er en rigtig fed video

Tak til jer for den positive respons! Det er sgu skønt, når dét man laver, bliver modtaget på den måde :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04

Ligger flad af grin over din friske humor Big Smile

Og din video er jo lige øjet.

Jeg tænker - Hvorfor er det sådan at lederne har en tildens til at tag den kritiske hat på, når de skal kigge på en medarbejderes performans?

Ved du det, Lars?

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 20:22

Fed video, fedt budskab! 5 stjerne og Yes herfra! :)

Mvh

David

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 15:03

Glenn Kibsgaard:
Hvorfor er det sådan at lederne har en tildens til at tag den kritiske hat på, når de skal kigge på en medarbejderes performans?

Ved du det, Lars?

Mit bedste svar er nok, at der findes mange forskellige svar. Folk (og ledere) er individuelt forskellige, ligesom de individuelle scenarier også er vidt forskellige fra hinanden. 

Nogle hurtigt tænkte eksempler kan måske være: 

- Tømrermesteren der i mange år kun har været sig selv, men som nu er blevet ”offer for sin egen succes” og derfor har været nødt til at ansætte et par medarbejdere. Han er måske en meget dygtig tømrer og fungerer godt med sine egne metoder, mens han måske i ringere grad er gearet til rollen som arbejdsgiver. Tingene skal helst gøres præcist på hans måde og hurtigt bliver han mere fokuseret på, hvordan medarbejderne gør tingene forkert - end hvordan han måske selv kan drage nytte af nuancerne og forskellighederne. 

- Ingeniøren der (måske grundet nepotisme) er endt som salgsdirektør hos en autoriseret forhandler af et veletableret bilmærke. Som ingeniør har han måske hverken kompetencer indenfor salg eller ledelse - og derfor er han kun knapt ”med på”, hvad der foregår omkring ham. Han ved hverken ”hvor skibet sejler hen, hvorfor det sejler derhen, hvordan han skifter kurs - eller hvordan han i det hele taget bliver klar over, hvilken kurs skibet har”. Til gengæld oplever han et stort pres fra bestyrelse og aktionærer, der fokuserer på (kortsigtet) aktionærværdi - overskud her og nu. Fordi informationen om økonomisk overskud hentes ud af sidste års regnskab og fordi ’økonomisk overskud’ er resultatet af dét virksomheden HAR gjort, er der altså tale om reaktiv måling. Kombinationen af ’tunnelsynet’ på den reaktive måling og dét at han ikke har forstand på den proaktive optimering af virksomheden; leder ham måske derfor til blot at fokusere reaktivt på dét, der ER gået galt - og hvem han kan straffe for dét (for det er jo ikke ham selv, der er noget i vejen med ;) 

I virkeligheden er der måske tale om forskellen på ’ledere’ og ’chefer’ - ud fra den betragtning at ’ledere’ fører an og proaktivt leder virksomheden fremad mod det fælles mål, mens ’chefer’ typisk er blevet forfremmet over evne (ofte pga anciennitet og tro tjeneste), hvorfor de desværre er underkvalificerede til deres job og ikke besidder hverken overblik eller indsigt - og derfor har mere tendens til kontrol og reaktiv måling end proaktiv fremgang og påskønnelse af succes. 

Hvad mener I? (håber på lidt horisont-udvidende debat)

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 11:18

David Bograd:
Fed video, fedt budskab! 5 stjerne og Yes herfra! :)

Hej David

Tak for de rosende ord. Jeg er glad for, du kunne lide videoen og budskabet - selvom den blev filmet lidt primitivt og ikke mindst impulsivt :)

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 20:59

Mikael christiansen:

Som iværksættere er man ekstra positive for der er så meget der skal nås og livet er for kort til negative tanker, denne positive energi bølge giver vil iværksættere energi, positive vær det nærmeste lige vel hvad så ser man den vildeste fremgang

Præcist Mikael! Jeg er helt enig Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)