Jeg er en pige, på 21 år der lige har startet min første virksomhed nu skal jeg bare gøre folk opmærksomme på min virksomhed.
Hvordan går jeg det bedst? - Jeg skal have fat i virksomheder der vil købe mit produkt da jeg ikke sælger til private. skal jeg køre rundt til de forskellige og ringe rundt eller er det for påtrængende?
Nu er det altid en fordel at skrive hvad man sælger, men går ud fra det er blomster.
Men gør virksomheder opmærksomme på at man eksistere ved at tilbyde dem deres service, enten ved opkald, flyers eller ved at kigge forbi hos virksomhederne, men ens produkter.
Hvis du som René siger, sælger blomster og vælger at tage rundt til firmaer. Så kan du jo eventuelt lave en lille buket i en vase (køb evt. nogen billige i Søstrene Grene så du ikke går konkurs i reklamemateriale) som de kan have stående på kontoret eller i receptionen og læg så en flyer eller et visitkort ved, så de ved hvor de skal henvende sig.
Jeg synes altid at gaver gør sig godt, de behøver ikke koste en masse, men det er bare lidt sjovere at få en bare en flyer.... og så er det vel lidt sværere at blive sur over et uanmeldt besøg når man nu får en lille ting.
Men ellers ja, prøv at være lidt mere specifik med hvad du sælger i din nye virksomhed, så er det nemmere at komme med idéer.
Tak for så hurtige svar. jeg laver blomster dekorationer, buketter og firma gaver. min ide er at tage ud til kunder med dekorationer til at pynte med i receptionen, på kontoret, mødelokalet osv. som jeg så kommer og skifter ud en gang om ugen, samt at komme med buketter hvis virksomhederne evt. har nogen kunder/samarbejdspartnere der skal have en lille buket.
tror jeg vil bruge den der med at tage ud med en lille buket sammen med mit visitkort. :)
I opstarten skal du ikke være bange for at give lidt af dig selv. Du skal fokusere på at skabe attention hos kunderne.
En tanke kunne være at køre forbi (uopfordret) med en fin lille dekoration (sammen med visitkort) og aflevere den som en "vareprøve" uden forpligtelser.
2 dage senere ringer eller besøger du igen kunden, og spørger ind til deres oplevelse med friske blomster.
Herfra starter salgsdialogen med udbytte præsentation og undgå opnå argumentation - men det en anden historie ;o)
Kort: Skab opmærksomhed, giv lidt af dig selv, følg op.