Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi holder sommerferie men er tilbage d. xx.xx.xx - Er det holdbart

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:
Hoooold hooooold nu, dansker knalder altså også mens du holder ferie :)

Så må du tage din PC med og behandle ordre fra Italien, mens naboen pakker dine ordre.... om du så skal guide over telefonen.

En lukket sexwebshop.... nej det holder altså ikke.

Er helt enig med Boysen.

Det med ikke at lukke virksomheden, blot fordi man slapper af i sydens sol, gælder efter min mening også flere virksomheder, der ikke udelukkende driver webshop.

De seneste to somre har jeg personligt siddet i 27 - 37 graders varme i det nordlige Italien og alligevel kunnet arbejde fjernbetjent på kunders IT sikkerhed i Danmark, og andre lande.

Familien har haft det helt fint med, at jeg et par gange om dagen lige smuttede op i den airconditionerede webcafé og arbejdede koncentreret. Det gav mig ro i sindet, at mail indbakken ikke voksede, og at de af kunderne som ikke har ferie, stadig kan få hjælp, når deres IT driller.

Alternativet er jo, at kunden må finde en anden til at løse deres problem.

Det at holde virksomheden åben, når konkurrenterne holder ferielukket, har vist sig at være en forretningsmæssigt god idé. Juleferien sidste år gav min virksomhed adskillige nye opgaver og kunder, fordi praktisk talt alle kollegerne i lokalområdet holdt fri. Behøver jeg at nævne, hvor taknemmelige de nye kunder er, når de finder en virksomhed, der kan hjælpe dem? Skype-Wink

Nej, gør som Boysen siger. Lav nogle simple pakkevejledninger, som naboen, hjælpsomme familiemedlemmer eller lignende let kan finde ud af, og tag så den bærbare med på ferie. Du behøver jo ikke at sidde konstant ved tastaturet. Tjek indbakken for bestillinger morgen og aften. Så har du ro i sindet, fordi dine kunder ikke finder et andet sted at handle. Og så er omsætningen i ferien jo med til at finansiere din ferie, En win-win situation.

God ferie i det forhåbentligt varme Italien.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 10:12

Nu driver jeg godt nok ikke en webshop, men arbejder med SEO artikler og linkbuilding. Jeg tager på ferie fra idag, men vi har rygende travlt.

Min løsning på problemet er at jeg har hyret 3 hjælpere (2 af dem brugte jeg i forvejen), men nu har jeg ekstra hjælp til opgaverne mens jeg er væk. Levering af arbejde, samt kontakt med kunden bliver jeg stadigvæk nødt til at stå for, men der er wifi på de fleste hoteller og om ikke andet må jeg finde en netcafe Smile.

Dertil har jeg oprettet et autosvar til min email, som siger tak for din mail jeg er på ferie indtil den 13 Juli alle bestillinger vil stadigvæk blive udført som aftalt og leveret til tiden. Dog kan der komme forsinkelser på svar via mail.

Det betyder at jeg nu kan holde ferie, mens det hele burde køre af sig selv. Jeg skal blot tjekke mail, besvare mail, samt sende udført arbejde til kunderne mens jeg er væk.

Håber du kan bruge det til at lave noget i samme stil selv.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 10:39

Nils Pedersen:

I din situation vil jeg sige tænk på dig selv.
- Det kan ikke være rigtigt at vi unge, skal ende med et mavesår eller det værre fordi kunderne kræver.
Ansæt en evt. studiemedhjælper eller freelancer her fra amino.

Skriv det på din hjemmeside KLART OG TYDELIGT hvor, hvad og hvornår.
- Så er folk ikke i tvivl, og når du kommer hjem, hvis du får en henvendelse fra en der har ringet imellem-tiden du var dernede, giv ham en rabatkode på mellem 15-20%. God omtale er bedre end ingen omtale!

God sommer

Hej Nils,

Ja det har godt nok været/er en hovedpine/mavesår for, ang. hvad jeg skulle gør nu hvor jeg rejste afsted. Det er nemlig det eneste tidspunkt jeg tager nogensteder på hele året.

Og familien nyder den ferie :)

Men jeg er jo udmærket klar over at når man har en selvstændig virksomhed, så kræver det lidt mere af en, end hvis man kun være alm. lønmodtager.

Jeg har vendt og drejet den mange gange angående det med at skrive ferielukket. Og hvad skulle jeg "give" de kunder som nu kom ind og ville bestille som kompensation.

Men tro at jeg har fundet løsningen på problemet ved at få et familie medlem til at styr det for mig i de 14 dage jeg nu er væk.

Tak og rigtig god sommer til dig også...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 10:49

John Nielsen:

Det med ikke at lukke virksomheden, blot fordi man slapper af i sydens sol, gælder efter min mening også flere virksomheder, der ikke udelukkende driver webshop.

De seneste to somre har jeg personligt siddet i 27 - 37 graders varme i det nordlige Italien og alligevel kunnet arbejde fjernbetjent på kunders IT sikkerhed i Danmark, og andre lande.

Familien har haft det helt fint med, at jeg et par gange om dagen lige smuttede op i den airconditionerede webcafé og arbejdede koncentreret. Det gav mig ro i sindet, at mail indbakken ikke voksede, og at de af kunderne som ikke har ferie, stadig kan få hjælp, når deres IT driller.

Alternativet er jo, at kunden må finde en anden til at løse deres problem.

Du har meget ret i det du siger, og det er også der jeg er henne. Men der er dog en stor forskel i forhold til det du laver og så over til mig.

Alm. "service" virksomhed - som jeg kalder det - har meget nemmere ved at arbejde selvom de er på ferie og har heller ikke det samme "tvang" til evt. at skulle lukke det hele ned.

Jeg er jo tvunget til at skulle pakke ordre hverdag og forbi posthuset med pakkerne. (hvilket jeg jo sjovt nok ikke kan klar fra f.eks. Italien) Det med at jeg kan klar email, bestillinger og kundeservice er det mindste problem, for nu har jeg aldrig prøvet at holde en ferie (siden jeg har været barn) uden at skulle passe nogle ting via den bærbare, så det er jeg og familien allerede vant til.

Men jeg tro at jeg løse problemet ved at få et familie medlem til at passe biksen for en sum penge, mens jeg er væk. Så skal jeg kun ind og behandle ordre og bestille vare til ham. Alt det elektroniske klar jeg for ham, så skal han bare koncentrere sig med at pakke og sende afsted. (vi må håbe at jeg få han sat ordentlig ind i tingene :) )

Men ellers så har du ret i de ting, hvis man driver noget alla det samme som dig. Og jeg er også af den opfattelse at det aldrig er godt og sætte et skilt på "døren" - holder ferie lukket ind til.. 

Jeg håber at vi hjælper nogle andre som står i ligne situation og ikke kan finde ud af hvad der er smartest at gør.

Jeg takker og rigtig god ferie til dig også.

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 12:21

Jamen, så vil jeg være den første (og måske eneste) der går imod de andres indlæg i denne debat :-)

Jeg holder 14 dages ferielukket hvert år og gør det med godt samvittighed. Jeg mister helt klart omsætning, for der er kunder der finder varen et andet sted, men det har jeg valgt at acceptere, for jeg VIL have ferie ... og ferie med stikket trukket ud ;-)

Jeg har set flere i min omgangskreds der er gået ned med stress, for de mente at som selvstændig skal man altid være "åben", altså passe forretningen! Jeg vil personligt ikke "brænde mit lys i begge ender", så nedgangen i omsætningen er en del af den pris jeg betaler for at holde ferie - rigtig ferie !

Når dette er sagt, så er det selvfølgelig ekstremt vigtigt at kunderne får at vide, at man holder ferielukket, både før og under bestilling samt i ordrebekræftelsen, så de ikke bliver "overrasket" over dette.

Min beslutning har selvfølgelig også noget at gøre med, at sommerferien IKKE er min højsæson. Det er julen derimod (6 uger før og frem), hvor der arbejdes rigeligt igennem. 14-16 timer om dagen ikke er unormalt.

Så fredag i denne uge er sidste dag på arbejdet, inden 2 ugers velfortjent ferie :0)

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:27

i 2008 ringede jeg til Spamfighter, og bad om salgsafdelingen. Jeg skulle købe en 3 årig licens til en kunde med 16 ansatte, da jeg nåede salgsafdelingen hørte med hr. Thorborgs sprøde stemme i røret "Hej ... hele salgsafdelingen er på kursus i USA, vi er tilbage igen 1. August" (frit fra hukommelsen men det var noget i den dur), og det vil altså sige der var 14 dage til vi kunne få lov at snakke med en sælger og blive oprettet som forhandler ...

SpamFighter er overlevet :-) Mén jeg mener nu heller ikke at det er smart, jeg ville som tidl. foreslået få nogen til at passe biksen.

Derudover så sendte jeg vidst en mail der tilbage i 08 og så gik der max et par timer før jeg fik svar og blev hjulpet igang :)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)