En vare er det værd som kunden vil betale for den, så hvis du kan få en kunde til at købe virksomheden for 3. mill. så synes jeg bare at du skal gøre det

Det jeg ser på er hvad kunden får for pengene og hvad alternativerne er. Som jeg ser det så får kunden:
1. 2 erfarne udviklere. De har høj værdi for tiden.
2. X antal kunder der må forventes at give Y i omsætning fremover. Du skriver dog ikke noget om hvor meget X og Y er, så værdien af dette er svært at vurdere.
Hvis kunden har underkapacitet som mange har det i dag, så er det 1. der gør virksomheden attraktiv for denne.
Alternativet er her at gå på jagt blandt andre IT-virksomheder og kapre deres medarbejdere. Hvad vil en erfaren udvikle kræve i bonus for at skifte job? Jeg tror ikke at det vil kræve 1,5 mill. kroner

Hvis kunden har overkapacitet, så er det 2. der (måske) gør virksomheden attraktiv for denne.
Alternativet er her at forbedre sine salgsevner. Det kan nok også gøres for mindre end 3 mill.
