Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af A/S

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig med Rene, en god tommelfingerregel er 4-6 gange EBITDA, når det er sagt afhænger det jo af vækstmuligheder, indtjeningens stabilitet (har I bare haft et heldigt år etc.), så en mere reel pris er nok 1-2 mio. i hånden og en form for earn out over de kommende år, der skal motivere jer. Men spørgsmålet er om der kan findes en køber, det afhænger jo meget af hvad I laver.
Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:51
Står med en mulig køber, som i dag er en samarbejdspartner. Det hele er bare så at nyt vi ikke har snakket pris endnu.

Havde selv samme prisidé Thomas, altså ca. 1-2 mill. og så noget bonus senere. Men har bare ikke nogen idé om det var rigtigt.

Tak til alle for de svar jeg har fået.. Hvis der er flere der har input, så kom bare med dem

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 09:49
Her er lidt at sammenligne med.

Har solgt et par hoteller og restauranter. Her er prisen typisk omsætning plus 25%.

Men den branche er også "farlig" og ofte forsvinder gamle kunder når der kommer ny ejer. Det er nok ikke helt så slemt i IT-branchen.

Jeg vil mene at du skal gange din omsætning med 2 til 2,5. Men det er sgu da også meget godt.

Held og lykke med salget.

Du kunne jo spørge Martin Thorborg hvad han ville vurdere din virksomhed til.

Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:56
Tak for det, håber også det går godt.. Thorborg skal da være velkommen til at komme med sit bud
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
En vare er det værd som kunden vil betale for den, så hvis du kan få en kunde til at købe virksomheden for 3. mill. så synes jeg bare at du skal gøre det

Det jeg ser på er hvad kunden får for pengene og hvad alternativerne er. Som jeg ser det så får kunden:

1. 2 erfarne udviklere. De har høj værdi for tiden.

2. X antal kunder der må forventes at give Y i omsætning fremover. Du skriver dog ikke noget om hvor meget X og Y er, så værdien af dette er svært at vurdere.

Hvis kunden har underkapacitet som mange har det i dag, så er det 1. der gør virksomheden attraktiv for denne.

Alternativet er her at gå på jagt blandt andre IT-virksomheder og kapre deres medarbejdere. Hvad vil en erfaren udvikle kræve i bonus for at skifte job? Jeg tror ikke at det vil kræve 1,5 mill. kroner

Hvis kunden har overkapacitet, så er det 2. der (måske) gør virksomheden attraktiv for denne.

Alternativet er her at forbedre sine salgsevner. Det kan nok også gøres for mindre end 3 mill.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)