Hej Amino. Er bruger her i forvejen, men af konkurrence hensyn har jeg oprettet denne "hemmelige" profil. Jeg er ejer af et IT-firma som måske står over for et salg, prøver derfor at finde min salgspris. Firmaet har et årligt overskud på 1 mill. ved 2 medarbejdere, hvis køber ansætter yderliger programmører giver de ca 600.000-700.000 i overskud årligt. Som branchen ser ud, er der rige muligheder for at kunne beskæftige flere medarbejdere Priserne jeg prøver at finde er: Et salg med et engangsbeløb. Et salg med en overdragelsesbeløb og en bonus ved første år og andet år. I begge tilfælde følger både jeg og min medarbejder med. MVH. Den hemmelige ![]() |
Hej den hemmelige.
Nu skriver du ikke om du driver virksomheden i selskabsform. Men hvis det er, så er spørgsmålet om du
sælger hele selskabet med egenkapital, og hvad den i givet tilfælde er. Som indenfor alle mulige andre brancher,
hænger medarbejderne vel ikke på træerne?? Der er ingen tvivl om, at du og din medarbejder vil blive betragtet
som "nøglemedarbejder", og vil kunne opnå en højere pris hvis i "binder" jer for en periode. Men salgsprisen
er som sagt afhængig af følgende:
1. virksomhedens alder og historiske indtjening
2. virksomhedens fremtidige potentiale
3. jeres fremtidige virke i virksomheden.
Når du overvejer at sælge, er det vel tankerne om, at din virksomhed er for sårbar med kun 2 ansatte??
Med venlig hilsen
Mogens Lindal