Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af A/S

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.
Er bruger her i forvejen, men af konkurrence hensyn har jeg oprettet denne "hemmelige" profil.
Jeg er ejer af et IT-firma som måske står over for et salg, prøver derfor at finde min salgspris.
Firmaet har et årligt overskud på 1 mill. ved 2 medarbejdere, hvis køber ansætter yderliger programmører giver de ca 600.000-700.000
i overskud årligt. Som branchen ser ud, er der rige muligheder for at kunne beskæftige flere medarbejdere
Priserne jeg prøver at finde er:
Et salg med et engangsbeløb.
Et salg med en overdragelsesbeløb og en bonus ved første år og andet år.
I begge tilfælde følger både jeg og min medarbejder med.

MVH.
Den hemmelige 

Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:27
Hej den hemmelige.

Nu skriver du ikke om du driver virksomheden i selskabsform. Men hvis det er, så er spørgsmålet om du

sælger hele selskabet med egenkapital, og hvad den i givet tilfælde er. Som indenfor alle mulige andre brancher,

hænger medarbejderne vel ikke på træerne?? Der er ingen tvivl om, at du og din medarbejder vil blive betragtet

som "nøglemedarbejder", og vil kunne opnå en højere pris hvis i "binder" jer for en periode. Men salgsprisen

er som sagt afhængig af følgende:

1.    virksomhedens alder og historiske indtjening

2.    virksomhedens fremtidige potentiale

3.    jeres fremtidige virke i virksomheden.

Når du overvejer at sælge, er det vel tankerne om, at din virksomhed er for sårbar med kun 2 ansatte??

Med venlig hilsen

Mogens Lindal

Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 22:48
Hej Lindal.
Firmaet er et A/S, og vi er under et år gammelt.
Dem der har interesse i os har en stor kundedatabase, så de vil kunne holde mine folk beskæftiget. Indtjeningen vil med 2 medarbejdere være min. 1 mill. Som sagt vil hver ny medarbejder kunne hente 6-700.000 i overskud
Medarbejderne hænger bestemt ikke på træerne i min branche, men har 2 mere der har interesse i at arbejde med mig, også selvom vi er under et andet firma.
Kan jo ikke love at mine medarbejdere bliver, men har deres ord for de gerne vil. Det vælger jeg at tro på da vi er pot og pande :-)
Jeg bliver i virksomheden, derfor er jeg også villig til en mindre salgspris og en bonus 1 og 2 år.
Som det ser ud nu køber de ikke med egenkapital.
Salget skyldes vi mangler en god salgsafdeling, og gerne selv vil lave det vi er gode til....hvilke vi har bevist ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvorfor lukker i ikke bare selskabet ned og bliver ansat i et andet IT-virksomhed i området? Det lyder som om resultatet bliver det samme. I bliver lønmodtagere istedet for selvstændig erhvervsdrivende.

Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 23:13
Casper: ja vi bliver lønmodtagere, men så har vi jo ikke en fortjeneste i salget.

Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 23:17
Og så har vi også muligheden for at starte en afdeling op i det firma vi forhandler med, da de tilbyder ikke det vi laver. (lugter lidt af at være selvstændig)
Og jeg vil forsat være chef for afdelingen med de medarbejdere jeg vælger, måske ikke en mulighed jeg har allesteder
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 23:22
Det helt simple svar er at du kan forvente mellem 3 og 8 gange årets resultat, dvs. mellem 3 og 8 mill. for selskabet. Faktoren afhænger af hvor sikker man er på at kunne fortsætte overskuddet, og om det evt. kan stige.

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 23:29
René: hvad bygger du det på, erfaring eller er det en general rettesnor.
Som branchen ser ud nu er der bestemt ikke nedgang, alle har meget travlt og søger folk, så der skulle meget gerne kunne stige
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48
Hvis i begge to er udviklere med 5 år eller mere erfaring, så har i pænt gode kort på hånden til en lønforhandling, men jeg kunne ikke forestille mig at nogen ville give 3-8 mill. for hvad der for mig ser ud til at være 2 erfarne udviklere og nogle kunder (og kunder er der nok af for tiden).

Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 00:00
Hej Casper
Syntes også et det lå i overkanten, og ja vores erfaring er noget længere end 5 år.
Men når du siger vi bare skulle lukke firmaet mener du dermed vi er 0 kr værd?
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)