Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem bliver den næste - Frankrig?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så fik jeg selv hørt Rehns udtalelse som jo var, at der ikke var en plan B for Grækenlands scenariet som alternativ til en konkurs. Det sidste viser vel at det var Grækerne den var møntet på og en plan B for resten af Europa HVIS grækerne "vælger" konkurs ved ikke at indgå spareplanerne, det tror jeg nok findes i en ret klar outline. Grækenlands økonomi kan ikke true Euroen men derimod skade bla. a. nogle store Franske og Tyske banker, så derefter - i lighed med andre banker, vil blive rædselsslagne for lån til Spanien og Portugal - og så kan der rulle en lavine, som jeg er glad for jeg ikke skal stå for plan B imod, men jeg tror der er planer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:04

Hej Cookie

Jeg er enig i, at de har sat sig i en meget udfordrende opgave. Og at det kan være svært at komme ud af den knibe de har sat sig i, og som burde være løst for længe siden.

Jeg vil dog ønske, at der er mere åbenhed omkring forløbet (siden det blev erkendt i november 2009, at Grækenland var på vej til bankerot), da de sidder midt på en meget stor "bombe" nu, og der skal kun den berømte gnist til, for at det hele ryger i luften.

For mig ser det ud som om frygten og begrænsninger styrer deres udtalelser og handlinger. Og det fører aldrig til noget godt.

Kh. Jens L. More

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 13:36

Kan læse at Tyskland faktisk har opfordret EU til at forberede en plan B, isåfald Grækenland skulle finde på at sige nej. Men den er blevet skudt ned af EU-kommisær Oli Rehn.

Så må vi se, om de får ret i deres antagelser, at der ikke er behov for en NY PLAN 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:12

Efter min mening har de hårdt gældsplagede lande ikke råd til at blive i EURO'en, så plan B for Grækenland må være en EURO exit og så fuld fart på seddelpressen og lade inflationen spise sin del af gældsbyrden.

Det er næppe muligt at bevare et stabilt samfund i Grækenland samtidt med at der gennemføres voldsomme besparelser, som IMF og EU kræver,  EURO løsningen er næppe spiselig for den græske befolkning.

Den økonomiske krise løses næppe ved opslag i de nationaløkonomiske lærebøger, krisen kan kun løses ved politiske tiltag. Det kunne da være lækkert hvis politikerne pludseligt kunne vise sig stærkere end de internationale finansinstitutioner. Krisen kan efter min mening kun løses ved en politisk/økonomisk gældssanering med en efterfølgende reform af den internationale finansierings struktur, hvor politkerne sætter sig for bordenden.

Men generelt en spændende diskussion og de næste dag vil vise hvem, der får ret.

De bedste hilsener

Finn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00

Jeg er 100% enig hele vejen Finn PedersenYes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com