Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og moms af varer købt udenfor EU?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ryslinge
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har købt en del småpakker udenfor EU, pakker der ikke er blevet 'fanget' i tolden. Hvordan kommer jeg afsted med at betale told og moms af varerne, så de kan indgå i mit regnskab? Jeg er importregistreret. Det er både pakker til en værdi over og under 80 kr.

MVH
Katrine

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:58

Hej Katrine

Mit bud er, at du bør henvende dig til dit lokale skattecenter med faktura, så en evt. told og afgift kan beregnes. Momsen beregnes så herefter.

Mht. værdien af pakkerne, mener jeg umiddelbart ikke, det har noget at sige i dette tilfælde.

Håber, svaret kan bruges.

Ha' en god dag!

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 11:08

Jeg er faktisk også interesseret i at vide dette, da jeg er i tvivl hvordan man undgår at pakken bliver snuppet af PostDanmark og man skal betale deres ekspeditionsgebyr.

Hvis jeg selv vil afregne importen med SKAT, hvordan ved PostDanmark det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09

Må jeg høre, hvorfor det er så vigtigt for dig, at der bliver betalt moms og told af pakkerne. Er de ikke fanget i tolden, så er det vel bare at glæde sig eller hur?

/Hanne

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 11:13

DeKrKu:

Må jeg høre, hvorfor det er så vigtigt for dig, at der bliver betalt moms og told af pakkerne. Er de ikke fanget i tolden, så er det vel bare at glæde sig eller hur?

/Hanne

Hvis man siger der er 1/5 chance (gæt) på at pakken ikke bliver snuppet.
Satser man bare, så vil det ikke kunne betale sig, for man skal jo ikke bare betale told og moms, men også et ekspeditionsgebyr på 160 kr. eller over.

Hvis man så hovedsagligt handler småting til 200 kr. /pakke, så er det næsten hele pakkens værdi der skal betales oven i, fordi PostDanmark har klistret en seddel på og skrevet hvad momsbeløbet bliver.

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Skrevet kl. 12:14

Er man så heldig, at ens pakke fra et ikke EU-land slipper igennem nåleøjet, har man faktisk pligt til at melde sit køb så told, afgift og moms kan beregnes og betales.

Har man som privatperson købt en ting fra et ikke EU-land, mener jeg, at der gælder en nedre beløbsgrænse (ej bundfradrag), før der skal afregnes afgifter mv. 

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra København Ø
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 20:07

LeonN:
Er man så heldig, at ens pakke fra et ikke EU-land slipper igennem nåleøjet, har man faktisk pligt til at melde sit køb så told, afgift og moms kan beregnes og betales.

Da ikke post DK gebyret? Kun told og moms vel?

Er selv lidt i tvivl om disse regler, da jeg står i samme situation.

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 21:09

Fyren4:
Da ikke post DK gebyret? Kun told og moms vel?

Kun de udgifter der betales til det offentlige.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 22:57

Når du har et firma og importerer varer fra ikke-EU-lande, skal du ikke betale moms. Du skal være importregistreret, men det skriver du jo også, at du er. I dit regnskab skal du beregne importmoms, som du modregner i den indgående moms (så det bliver nul). Importmomsen skal du angive, når du indberetter moms til SKAT.

Der er en bagatelgrænse på told på EUR 150 (DKK 1150), så du skal formentlig ikke betale told af dine småpakker. Dette gælder for nettoværdien, dvs. uden forsendelse.

Post Danmarks gebyr på 128 kr. (plus moms) kan du undgå ved selv at indfortolde. Det er lidt bøvlet, men det kan lade sig gøre (jeg har i hvert fald fundet ud af det). Det er en god idé, at få anført dit CVR-nummer på forsendelsen, så Post Danmark kan finde ud af, at det er til et firma.

Alternativt kan du bruge DHL, FedEx eller TNT. De tager ikke gebyr for indfortoldningen. UPS tager et gebyr på 28 kr., men det kan man vist undgå ved at tilmelde sig en e-mail-service.

/Kjeld

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Skrevet kl. 07:50

firma-dyr:
Når du har et firma og importerer varer fra ikke-EU-lande, skal du ikke betale moms.

Enig!

Den moms, jeg lidt kluntet, fik nævnt i mit indlæg vat blot den moms, der pålægges varen, når den sælges videre i Danmark.

Og altså ikke i forbindelse med købet fra et ikke EU-land, som firma-dyr så rigtigt skriver.

Beklager fejlen. Embarrassed

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)