Hej alle aminoer
Er blevet færdig uddannet som civilingeniør, her i juni måned, og er nu igang med at lede efter et job. Men er ikke sikker på at jeg har lyst til et almindeligt (kedeligt) 7til16 job, for jeg har altid haft et hjerte af "iværksætteri", altså lysten til at starte noget op selv. min iværksætter drøm er starte en smykke kæde op i asien, altså fra "Mine to market". Jeg har allerede forbindelserne til ædelsten miner i asien, men skal selv sørge for processen fra produktion til markedsføring af produkterne, og her er min uddannelse en stor støtte. men det er stadigvæk en stor mundfuld og det ville blive en lang rejse, og så er det usikkert om det kan blive en succes. så af den grund kan jeg jo vælge at droppe drømmen og gå den sikre vej og finde et job herhjemme og blive i de trygge rammer der nu er ved at være en helt almindelig ansat. så hjernen siger find dig et job, men hjertet siger følg drømmen.
hvad ville du gøre?
Hvis der nogen der har erfaring med ædelsten branchen, må de meget gerne komme med nogle input om mulighederne i denne branche.
mvh justbizz |
jeg stemmer for iværksætteri med sten......:)