Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Med Hjerte eller Hjerne?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Er blevet færdig uddannet som civilingeniør, her i juni måned, og er nu igang med at lede efter et job.

Men er ikke sikker på at jeg har lyst til et almindeligt (kedeligt) 7til16 job, for jeg har altid haft et hjerte af "iværksætteri", altså lysten til at starte noget op selv.

min iværksætter drøm er starte en smykke kæde op i asien, altså fra "Mine to market".

Jeg har allerede forbindelserne til ædelsten miner i asien, men skal selv sørge for processen fra produktion til markedsføring af produkterne, og her er min uddannelse en stor støtte. men det er stadigvæk en stor mundfuld og det ville blive en lang rejse, og så er det usikkert om det kan blive en succes.

så af den grund kan jeg jo vælge at droppe drømmen og gå den sikre vej og finde et job herhjemme og blive i de trygge rammer der nu er ved at være en helt almindelig ansat.

så hjernen siger find dig et job, men hjertet siger følg drømmen.

hvad ville du  gøre?

Hvis der nogen der har erfaring med ædelsten branchen, må de meget gerne komme med nogle input om mulighederne i denne branche.

mvh

justbizz

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 13:09
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

jeg stemmer for iværksætteri med sten......:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

for det er jo ikke noget værre end at være en arbejds slave for andre;)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:27

Enig med Parterapeuten...

Du skulle jo være taget til messen i Vejle, der var tidligere på året, hvor "kasi" jesper var på podiet.

Nogle vil måske sætte en pyramide op, hvor det nederste er arbejde som man tager blot af behov...i midten er arbejde som er "godkendt, men ikke drømmen"...øverst drømmearbejdet. Hvis du har iværksætteri i toppen, så vil jeg klart mene at det er her du skal bevæge dig hen imod. Er det ikke muligt at blive selvstændig indenfor det rette område, så ville jeg overveje, hvad er "second" best.

Kan smykkekæden ikke blive en realitet, hvad kunne så være vejen dertil. Nogle vælger at have 2 områder, et fast slavearbejde samt et selvstændigt projekt ved siden af, men det ser lidt svært ud med sådan en opgave du har i tankerne.

Mvh. Martin

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 11:40

Hej justbizz

Jeg syntes der er flere ting der spiller ind, f.eks har du kone og børn. For så har du et ansvar, som du skal være mand nok til at tage. Så vil jeg anbefale dig at sætte dig ned med din kone og få snakket det hele godt igennem, for har du ikke dit bagland med 100% så bliver det svært og i sidse ende kan det ende med at I bliver skilt.

Er du alene og ikke har de store udgifter og bare er dig selv at tænke på, så mener jeg du skal gå efter din drøm 100%, for det er nu du skal gøre det inden du bliver etableret med kone og børn, for så kan og læs kan det blive sværere.

Du vil fortryde når du engang ligger på dit dødsleje og ser tilbage på dit liv, at du ikke tog chancen og prøvede det af hvis der er så meget iværksætter i hjertet på dig ;-)

Du kunne måske også skabe dig et netværk, som kunne hjælpe dig med at søsætte det du gerne vil ;-)

Men held og lykke med det.

Mvh Jimmi

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 17:30

Vil tro din største udfordring bliver at finde kunder nok. Der er ikke mange i DK, som lever af kun at sælge ædelstene. Du er velkommen til at sende PM, hvis du har spørgsmål.

Vælg med hjertet om du skal være iværksætter. Vælg med hjernen inden for hviket felt du skal være iværksætter.Smile

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den der ikke udlever sine drømme lever slet ikke....

Lidt lommefilosofi fra en crazy guy der aldrig ville være i tvivl

Tilmeldt 8. Nov 10
Skrevet kl. 21:31

Hej Martin

Har også selv tænkt lidt i den retning, at have et fast job og så bygge dømmen op stiller roligt ved siden af.

Tilmeldt 8. Nov 10
Skrevet kl. 21:38

Hej Jimmi

Glad for du nævner det med familien det er nemlig en af hoved oversagerne til at det er så svært at ,"bare" følge drømmen fordi det jo heller ikke skal gå ud over familie, da de er første prioritet.

så tak for rådet.

Tilmeldt 8. Nov 10
Skrevet kl. 21:45

Hej Jens Dam

Tak for oplysningen, tror du ikke der er mindre konkurrence på asiatiske marked, det er nemlig det marked jeg gerne vil starte med at komme ind på.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)