Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontaktet af kineser

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har i flere år haft import af LED skærme fra vores producent i Italien.
Men her i tirsdag blev jeg kontaktet pr. telefon fra Mr. Marina fra Shenzhen i Kina.
Jeg blev præsenteret for virksomhed Mrled som producerer LED.
Efter noget mailudveksling har jeg nu fået nogle priser på LED.

Men nu er jeg kommet meget i tvivl om det er et stort "fupnummer" og om Mrled findes.
Jeg er dog blevet fristet af priserne. Men må også være realist. Lad os sige at vi giver 8000,- kr. pr. m2 i Italien. Hos Mrled tilbyder de samme LED til 1200,- kr. pr. m2. Det kan simpelthen ikke være samme kvalitet!!! Dog er det FOB og USD3.3 pr. kg. Aircargo.

Jeg er stadig noget mistænkelig. I mails skriver de hele tiden såsom

"How do you think of our offer? We have many other customers in Denmark.
Waiting to your prompt response"

I mailen fra Mrled er de meget salgsivrige, men samtidig også venlige.
Jeg har skrevet tilbage om de evt. kan give mig en kontakt i DK, hvor man kan se kvaliteten. (De skriver jo de har mange kunder i DK)

Er det fup eller fakta? Og kender nogen af jer til virksomheden Mrled (www.mrled.cn)

Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:33

Hej Dommeren.

Jeg kender ikke virksomheden, men jeg ville anmode om at få en referenceliste til andre kunder i DK, med adr og tlfnr.

Hvis de har rent mel i posen, så bør dette ikke være et problem for dem og du har mulighed for at kontakte en eller flere af de nuværende kunder.

Alternativt så start samarbejdet langsomt med mindre partier og lad det udvikle sig.

Vh Tom

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:25

Jeg kender ikke firmaet, og det kan sagtens være at det er helt reelt. Men jeg kan godt forstå, hvis du er lidt skeptisk.

Hjemmesiden ser også fin og reel ud, men hvis det er en svindler er det jo ikke det store problem at få bygget en pæn og troværdig hjemmeside sammen. Der skal trods alt ikke mange ordrer igennem, for at de omkostninger der er til det, er tjent hjem igen.

Hvis det var mig ville jeg nok også være fristet, for det grænser jo til uansvarlighed, hvis man ikke forfølger sådan et tilbud. Så jeg ville nok finde nogen med kontakter i Kina, til at undersøge firmaet og evt. sige god for dem.

Hvad de skriver i mailen, skal man ikke altid tænke så meget over, for deres kultur er en smule anderledes end vores. De er ofte ret ivrige, ligesom du kan være sikker på at alle produkter der sælges dernedefra er originale. Og der må vi erkende at vi ikke deler alles opfattelse af, hvad et originalt produkt er :o)

Men vi har selv fundet samarbejdspartnere dernede, som har været ligeså ivrige som Mr. Marina, og de har både noget være skrammel, og noget af den bedste kvalitet man kan finde. Og det er umuligt at finde ud af på forhånd. De dele vi køber er dog så billige, at vi har kunne tillade os at tage chancen. Det synes jeg ikke rigtigt man kan sige om dine skærme.

Så hvis du kan få kontakt til nogen dernede, som kan undersøge virksomheden, eller måske ligefrem kender dem, synes jeg det er måden at gøre det på.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:24

Tak for svaret til jer begge.

Jeg har faktisk en kontakt derude. Men det er i Shanghai, hvilket er et stykke derfra.
Nå, men venter ihvertfald på ref. liste fra dem omkring DK kunder. Så må vi se.
Alligevel nægter jeg at tro på, at man kan lave LED moduls som er ca. 75% billigere pr. m2 end en italiensk importpris!!!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:14

Dommeren:
Alligevel nægter jeg at tro på, at man kan lave LED moduls som er ca. 75% billigere pr. m2 end en italiensk importpris!!!

Det er bestemt ikke usandsynligt med den forskel i pris. Når kinesere kan lave glattejern der fungerer til 2,5 usd per stk, så kan de også lave det Smile

Om jeg så fatter en meter af det, da der indgår arbejdsløn, plast, elektronik, ledning, stik, indpakning og andre materialer er så en anden ting Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

Hvis det er et interessant nok tilbud, så besøg dem dog :-)

Hvis du importere mindre end flybilletens pris, så sats.. Ellers kan regnestykket nok godt bære rejsen?

Blot en idé :-)

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:37

Hejsa,

Jeg har handlet med Kina i ca. 14 år nu og er ikke blevet snydt mere end 2 gange vil jeg tro. Du skal naturligvis ikke købe noget, som du ikke har set prøver på først og du kan også alliere dig med folk i østen, hvis det er. Jeg har selv to mand, jeg bruger i Hong Kong som mellemled, så hvis du behøver hjælp siger du bare til. Du skal være velkommen til at få kontakten til dem. De tager ofte ind på fabrikker for os og forhandler ting på plads og tjekker stederne ud.

Mvh

Light4u

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50

Var det ikke en hurtig tur til Hong Kong værd - det koster ikke alverden med f.eks Finair over Helsinki (en hurtig søgning på expedia viser du kan kommer frem og tilbage for ca 7.500 kr). Visa kan du få i Hongkong på de fleste hoteller, eller spare tid og få det på den Kinesiske ambasade i København, det er let.

Der går tog fra Hong Kong til Schenzen (ligger lige inden for) men hvis han er en "normal" kineser, så henter han dig i lufthavnen, og bringer dig tilbage til hotellet, efter at ha taget dig til fabrikken og vist alt de kan.

Inden ville jeg naturligvis lige få bare en enkelt reference, men problemet KAN jo være at det er konkurrenter til jer, så kan du bede ham om en reference i Sverige eller andet land du kan sproget i og har lettere ved at kontrollere kontakten.

Samlet ville jeg besøge sådan en, det må da kunne tjene sig ind, og den varetype du taler om, vil jo typisk være fra øst-asien ville jeg tro?

Jeg ville givet også inden via f.eks. den kinesiske ambassade få kontakt til andre leverandører af samme i samme område så du evt besøgte tre forskellige for sammenligning.,

vh

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:28

Hej,

det kan sagtens være reelt. kinesike og asiatiske leverandører søger på importører eller forhandlere i EU med tilsvarende produkter, og sender dem anmodninger, jeg modtager rigtig mange af denne slags forspørgsler hver uge. nogle er realistiske, andre har nogle fantastiske "intro-priser" hvorimod når de skal lave prøver eller produktion så kniber det med kvaliteten..

jeg ville spørge lidt mere specifikt ind til selve tilbudet før jeg brugte tid på at tage derud. Lav en klar kravsspecifikation med "test-spørgsmål" så du kan se om de ved hvad de taler om, og om de kan forudse problemer i produktionen - eller i det mindste identificere flaskehalsen. dernæst kan du bede om en prøve eller en "trial-production" for at teste kvaliteten af - det burde ikke være noget problem før du placerer hele din første ordre. Som andre foreslår er en reference-liste en rigtig god ide, men det kan være de bare svarer "clients in DK and Europe" - og så er du lige vidt.

jeg ville bide lidt skeer med dem ifht en kravsspecifikation + sample/trial production. ser det godt ud, ville jeg overveje at tage derud med den første rigtige ordre under armen.

Jeg kender lidt til LED - og priserne ER attraktive i Kina :)  3,3 USD /kg AIR lyder dyrt - men der kan indhentes forskellige priser - også på sø.

Sig endelig til hvis jeg kan være til yderligere hjælp

info@plus7.dk

Mange hilsner - og held og lykke

Heidi

Fra Hobro
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 30
Fra  Handest EL-Teknik Skrevet kl. 15:39

Den danske ambassade i Kina har tidligere været flinke til at lave et hurtigt baggrundstjek på kinesiske firmaer. Det har jeg før sparet en tur til Kina på.

Prøv eventuelt at kontakte dem.

Hilsen Jacob

Jacob Viberg Nielsen

https://www.kontorel.dk  - Salg af stikdåser, kabler og adapterer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)