Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Junior" Account manager?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tænker lidt på at få den første ansatte i firmaet her efter sommerferien, især tænker jeg på en account manager / sælger af en slags - da jeg ikke selv har tiden længere til at tage telefonen hele tiden, og det kunne være godt med noget mere opsøgende salg end det der har været indtil nu.

Men:
Hvad skal sådan en have i løn? - og kan man evt. give en (stor?) del af lønnen som provision af salget de laver?

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 11:08

Hej Janus

Du kan sagtens lade en stor del af lønnen være provisionsbaseret. Eller også det hele - eventuelt kombineret med en garantiløn, så sælgeren har en vis sikkerhed også i de dårlige perioder.

Generelt er hel eller delvis provisionsaflønning af sælgere en rigtig god idé, og det synes de dygtige sælgere også selv. I avisbranchen, som jeg kender til, bestod sælgernes løn i gamle dage af 100 % provision. Det medførte, at de ældre sælgere, som gennem årene havde opbygget en god kundeportefølje, tjente styrtende beløb. Det endte selvfølgelig med, at ledelserne på aviserne fik ondt et vist sted og ændrede aflønningen til fast løn - hvorefter salget dykkede.

Jeg ved ikke, hvad lønniveauet er i dag. Men der var engang noget, der hed Foreningen af Danske Handelsrejsende. Hvis de stadig eksisterer, må de kunne hjælpe dig.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:50

Hej Rasmus

Tak for dit indlæg.

Nogen der har en ide om hvor meget af en løn der kan være provision? - snakker vi 75% eller mere/mindre?
Og hvad skal gennemsnitslønnen ca. falde på for at være attraktivt for gode sælgere at tage?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)