Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til klage over erhvervsgebyr (affaldsgebyrer)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er lige blevet pålagt af Vejle kommune at skulle betale et affaldsgebyr her til August, jeg vil gerne klage over denne afgørelse, da jeg ikke har nogen (eller har haft) omsætning på over 50.000 kr eller har noget affald på nogen måde, da det hele kører online.

De begrunder afslaget med at mit firma ikke er 2 år gammel og oprettet i 2010.

---

Du har søgt om fritagelse for betaling af affaldsgebyrer i 2011 for din virksomhed med den begrundelse, at din virksomhed i 2009 havde en omsætning under 50.000 kr. Der kan ikke dokumenteres at omsætningen i 2009 da virksomheden først blev oprettet i 2010.

---

Så et firma der er 1 år gammel SKAL betale et gebyr, men hvis firmaet var 2 år gammel kunne man måske blive fritaget ? hmmmm

Som sagt vil jeg gerne sende en klage over deres afgørelse ( vejle kommune) men er der en venlig sjæl derude der ved hvor man skal sende klagen hen og evt. hvilken blanket der skal bruges ? da den henvisning kommunen giver siger mig ikke ret meget (se venligst linket) http://www.affaldgenbrug.vejle.dk/page58388.aspx 

Håber der er en derude der kan hjælpe/guide, på forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33

mookmik:
Håber der er en derude der kan hjælpe/guide, på forhånd tak.

Som en der i den sidste tid har beskæftiget mig rigtig meget med affaldsgebyrerne, må jeg desværre sige at kommunen har ret  i deres svar.

Dertil skal du være opmærksom på at kommunens afgørelser i relation til gebyret som udgangspunkt ikke kan påklages. Du har mulighed for at klage til Statsforvaltningen - som kun vurderer om kommunen overholder loven og administrerer den ens over for alle.

Der er iøvrigt ingen blanketter til at indgive klage. Klagen skal du selv formulere med angivelse af hvorledes du mener kommunen overtræder loven.....

Så hvor tåbeligt det end er - så er kommunen på sikker grund.

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 09:38

Man kan vel slippe for det gebyr ved at oprette et udenlandsk selskab?

xxx

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

PJEDSTED:
Man kan vel slippe for det gebyr ved at oprette et udenlandsk selskab?

Jeps - men første gang du bruger en af affaldsordningerne koster det ved kasse 1.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 11:04

Med venlig hilsen

Michael Rode

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09

Michael Rode :
Du kan overveje at skifte branche kode.

Jeps - men det vil ikke påvirke afgiften for 2011, da det er branchekoden per 1/1 2011, der er afgørende. Men jeps fremadrettet kan man overveje om ens branchekode er korrekt.

/Henrik

Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 15:20

Takker for svar selvom det går imod mig.

Så det er alså rigitgt, man ikke kan klager over denne afgørelse og at man er tvungen til at betale det 1 år til en ordning man ikke bruger Huh?

Hold da op, tænk hvis man havde en bil og man var tvungen til at betale for en parkeringsplads man ikke brugte, men bare skulle betale ved kasse 1 i den kommune man bor i, dælme da et retfærdigt system vi har her i DK, er tvungen til at betale det 1 år men kan gå fri i år 2 og frem efter ....... og de er vel fuldstændig ligeglad med branchekoden det 1 år, når omtalte lov siger at der skal gå 2 år før man kan blive fritaget for betaling.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du må jo bare tjene nogle flere sorte penge for at udligne tabet..

xxx

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37

mookmik:
Så det er alså rigitgt, man ikke kan klager over denne afgørelse og at man er tvungen til at betale det 1 år til en ordning man ikke bruger

Vi bliver ikke uenige om dette.

Brug i stedet krudtet på at vurdere om din branchekode nu også er den rigtige. I bilag 7 til affaldsbekendtgørelsen er der en oversigt over brancher, der er fritaget. Mon ikke din kunne passes ind under enten 62.01.00, 62.02.00, 62.03.00, 62.09.00 eller evt 63.12.00.

Hvis du vil undgå affaldsgebyret for 2012 skal du have ændret din branchekode senest 31/12 2011.

Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 17:51

Tusind tak for det, tror måske det er en ide at "bruge krudtet " på at se nærmere på den branchekode og evt få den ændret, hvilket skulle være en muligt kan jeg se Smile men dælme da sært man tvinger folk til at betale det 1 år uanset hvad he he dælme en fin forretning hvis alle kunne dette, tvinge folk til at betale for en ydelse de ikke bruger eller nyder gavn af  som en hvis herre sagde engang, mennesket før systemet .............. takker for hjælpen og svarene Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)