Hejsa. Jeg er lige blevet pålagt af Vejle kommune at skulle betale et affaldsgebyr her til August, jeg vil gerne klage over denne afgørelse, da jeg ikke har nogen (eller har haft) omsætning på over 50.000 kr eller har noget affald på nogen måde, da det hele kører online. De begrunder afslaget med at mit firma ikke er 2 år gammel og oprettet i 2010. --- Du har søgt om fritagelse for betaling af affaldsgebyrer i 2011 for din virksomhed med den begrundelse, at din virksomhed i 2009 havde en omsætning under 50.000 kr. Der kan ikke dokumenteres at omsætningen i 2009 da virksomheden først blev oprettet i 2010. --- Så et firma der er 1 år gammel SKAL betale et gebyr, men hvis firmaet var 2 år gammel kunne man måske blive fritaget ? hmmmm Som sagt vil jeg gerne sende en klage over deres afgørelse ( vejle kommune) men er der en venlig sjæl derude der ved hvor man skal sende klagen hen og evt. hvilken blanket der skal bruges ? da den henvisning kommunen giver siger mig ikke ret meget (se venligst linket) http://www.affaldgenbrug.vejle.dk/page58388.aspx
|
mookmik:Håber der er en derude der kan hjælpe/guide, på forhånd tak.
Som en der i den sidste tid har beskæftiget mig rigtig meget med affaldsgebyrerne, må jeg desværre sige at kommunen har ret i deres svar.
Dertil skal du være opmærksom på at kommunens afgørelser i relation til gebyret som udgangspunkt ikke kan påklages. Du har mulighed for at klage til Statsforvaltningen - som kun vurderer om kommunen overholder loven og administrerer den ens over for alle.
Der er iøvrigt ingen blanketter til at indgive klage. Klagen skal du selv formulere med angivelse af hvorledes du mener kommunen overtræder loven.....
Så hvor tåbeligt det end er - så er kommunen på sikker grund.
/Henrik Koudahl