Jeg ved nu, at jeg via scannet kan få gendannet den gamle side. Men den blev jo nedlagt 1-4 2011, så google har jo været forbi mange gange siden og sikkert noteret sig, at den ikke er tilgængelig og altså dermed afnoteret min google ranking.
Først og fremmest en NB!
NB! Du må sørge for at din gamle side ikke kommer online igen i en form som Google har adgang til. Det vil give problemer med sådan et kopisite.
Så hvis du skal genskabe siden skal det ske et sted og på en måde, så google ikke får øje på det.
Få evt hjælp fra en som har styr på både SEO, scannet shops og Magento.
Når den gamle side kommer op at køre (selv om jeg ikke lige ved, hvordan det skal køre ved siden af den nye med det samme navn ?) vil google pointene - ranking, så også blive gendannet - for ellers er der vel ikke meget ved at lave en 301 redirect ?
Du kan helt sikkert ikke vinde alt det tabte tilbage, men specielt hvis der er nogen ude på nettet som har linket til de gamle urls, kan det være det værd at få rettet op på den fejl det var at lave hele den gamle linkstruktur til en blindgyde af fejl 404-sider pga. manglende viderestilling til de tilsvarende nye urls.
Mvh Anders