Jeg er blevet stillet en opgave hvor jeg skal svare på følgende spørgsmål omkring daloon: 1: Beskriv Daloons konsumenter på konsumentmarkedet
2: Lav en OT-analyse for Daloon
3: Hvilken generisk strategi bruger Daloon
4: Hvilken krav stiller denne strategi til Daloons værdikæde
Jeg regnede ikke med i ville lave min opgave for mig, men der er et par ting i opgaven jeg ikke kan finde ud af, hvad er en generisk strategi?
og hvad er en OT-analyse?
Er der nogen der kan give mig et link så jeg kan finde ud af det?
Har prøvet inde på www.100svar.dk men der var intet.
Håber i kan hjælpe med at bringe lidt klarhed over opgaven. |
Opgave om daloon
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
Jeg takker mange gange. Det ser ud til at passe. Så mangler jeg bare den der generiske analyse |
Hvis det er en HH som Tommy gætter på, så prøv bag i bogen i registret at lede efter enten generisk strategi, eller måske står den under konkurrencestrategi.
Det går i korte træk ud på at finde ud af om deres konkurrencemæssige fordel bygger på lave omkostninger, eller unikke produkter, og om markedet er stort eller lille.
( slå mig ikke ihjel hvis jeg tager fejl, det er lidt fjernt i hukommelsen) |
Bare rolig slår ikke nogen ihjel her, men takker derimod for svaret. Kunne desværre ikke finde svaret i bogen, men har da alligevel fundet lidt mere at søge om, nu hvor jeg ved det er om konkurrence Så takker |
Stort marked og lave omkostninger = Omkostningsleder Stort marked og unikt produkt = Differentiering Lille marked og lave omkostninger = Omkostningsfokus Lille marked og unikt produkt = Fokuseret differentiering. Mener manden der har lavet den hedder Michael Porter, så det kan måske også give lidt at søge på. |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)