Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirret efter snak med skat og startvækst

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i dag snakket med både SKAT og Startvækst for at høre om hvordan oprette og drive følgende virksomheds type:

Min tanke er at oprette mig som en enkeltmandsvirksomhed, som har fokus på tekniskdrift af en hjemmeside.

Dvs. at virksomheden tager sig af følgende punkter:

• Betaling af hosting
  • Salg af IT services til kunder fx. email adresser
  • Salg af reklamer:
    • AdSense
    • AdWords
    • Individuelle reklamer
  • Afregning af evt. overskud eller drift underskud
Jeg forventer derfor at lave en kontrakt, der specificerer hvilke service ydelser at de som privatpersoner kan forvente af mit firma. Jeg vil på ingen måde stå for indholdet på siden. Kun selve driften og evt. tilknyttede services.
Min udfordring er at jeg kun yderst sjældent vil udsende en faktura. Faktisk vil indtægterne typisk være nogle som kommer "dryppende" ind fra fx. AdSense og partner aftaler som afregnes efter en % sats af leveret omsætning.
Når jeg så gør op hvad de forskellige hjemmesider har haft af udgifter og indtægter, så vil jeg dele overskudet ud til de eller den person som er angivet i servicekontrakten. Altså en privatperson.
Mine spørgsmål går så på hvordan jeg kører en sådan virksomhed regnskabsmæssigt.
Jeg forventer ikke at lade mig momsregistere, da jeg forventer at omsætningen vil ligge under 50.000 i et godt stykke tid endnu.
Men hvordan bør jeg føre indtægterne?
Hvordan skal jeg håndtere udbetalingen?
SKAT og Startvækst kunne ikke give mig nogle klare svar.
Tænker at der må være andre der har en lidt ligende sag, med at arbejde som en slags mellemmand der bruger AdWords og AdSense?
Med venlig hilsen
Brian
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)