Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave virksomhed om til engros virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er blevet besluttet i den virksomhed hvor jeg arbejder, at lave forretningsmodellen om til en slags engrosvirksomhed. Vi importerer selv vores varer fra udandet, og sælger til både private og erhverv.

I stedet for at selv at sælge til private er der nu besluttet at oprette et forhandler netværk, hvor vi udelukkende sælger til private igennem disse. Idéen er god, synes jeg, men der er så en del ting jeg er meget uenig i. Nu er det primært mig der står for al marketing, både på internettet og tryk. Det drejer sig om vores hjemmside og udarbejdelse af diverse reklamematerialer, såsom salgsbreve, hæfter, foldere, løbesedler, datablade, prislister osv. Alt dette er selvfølgelg påtryk virksomhedens navn, kontaktoplysninger og logo.

Nu er jeg så i dag blevet bedt om at lave noget af dette materiale om så det skal bruges af en af vores forhandlere. Materialet skal nu indeholde hans navn, kontaktopl. og logo i stedet for vores. Og her er der kæden hopper af for mig. Vi ønsker at vores firmanavn skal være kendt i hele landet, og at det skal være et "brand" folk kender og synes godt om. Hvad nytter det så at alt vores reklame/salgsmateriale skal laves om til forhandlerne. Så er det dem der sælger deres produkt og ikke dem der forhandler vores produkt.
Mig bekendt er det ikke almindeligt at grossisten laver forhandlernes reklame/salgsmateriale, men at forhandleren får grossistens materiale og evt. sætter deres eget stempel på. Jeg er temmelig sikker på at hvis jeg kontakter Solar, Lemigh Müller, Sanistål osv. så kan jeg godt få brochurer og salgsmateriale på deres produkter, men de laver ikke materialet om til vores logo og kontaktopl.

Men hvad siger I eksperter? Er det mig der er urimelig? Ser jeg tingene helt forkert? Det er ikke fordi vi ikke supporterer forhandlerne - vi laver alle beregninger og simuleringer for dem. Vi står til rådighed på telefonen og email alle dage. Vi stiller op til arrangementer, markeder og messer - alt sammen uden beregning, og så får de endda gode procenter ;)
Er jeg urimelig når jeg siger at vi ikke skal til at lave vores reklamemateriale om til dem . . . og så endda gratis?

/CRH

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:17

weblance:
Men hvad siger I eksperter? Er det mig der er urimelig? Ser jeg tingene helt forkert? Det er ikke fordi vi ikke supporterer forhandlerne - vi laver alle beregninger og simuleringer for dem. Vi står til rådighed på telefonen og email alle dage. Vi stiller op til arrangementer, markeder og messer - alt sammen uden beregning, og så får de endda gode procenter ;)
Er jeg urimelig når jeg siger at vi ikke skal til at lave vores reklamemateriale om til dem . . . og så endda gratis?

Ja det er dig der er urimelig Smile

Der er himmelvid forskel på at drive en succesrig detailbiks og så en succesrig engrosbiks.

På materialerne skriver du blot med småt: Importør: Firmanavn, adresse og telefonnr.

Når en kunde får noget materiale på f.eks. Velux vinduer, så duer det jo ikke at der ikke er kontaktinformation på den virksomhed der vil sælge tingene. Kunderne skal jo ikke ringe til Velux for at snakke videre om at indgå en aftale ligesom kunderne jeres kunder skaffer ikke skal ringe til jer.

Og selvfølgelig stiller I op til arrangementer, det er jo måden hvis man vælger den metode) man får spredt sit budskab på.

I kan så til arrangementer vælge at tilbyde nogle sælgere fra jeres kunder til at deltage på disse messer osv og på den måde får slutbrugerne hurtigere kontakt.

Jeg tror du skal finde en netværksgruppe der indeholder netværkere fra engrosvirksomheder og så lære noget fra dem, og se positivt fremad.

Det kan ende med du bliver en "hæmsko" for jeres succes, hvorfor jeg vil råde dig til at være lidt mere modtagelig fra ønskerne fra jeres kunder.

Og da I tidligere har solgt til private, så ved I jo præcis hvor mange brochurer der skal til per betalende kunde. Så vhis der skal 100 brochurer til for at få 10 kunder og jeres forhandler sælger 100 enheder per år så er det 1000 brochurer han får gratis. Vil han have 2000 så kan han betale for de næste 1000 som oftest også er meget billige.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:50

weblance:
Materialet skal nu indeholde hans navn, kontaktopl. og logo i stedet for vores.

Og der får I bare lavet jeres brochurer med et ledigt område hvor I så kører X antal igennem med jeres kundes logo og adresse osv på...

Det er den billigste måde, afhængigt af oplag naturligvis.

Det burde snart være fortid med grimme firmastempler stemplet bagpå, når alle har en farveprinter i dag.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)