Baggrund Til min side parfume priser vil jeg udvide med webshops som ligger udenfor Danmark. Det skal suppleres op med et par guides, og i en af dem vil jeg programmere en toldberegner. Præcis som denne, hvor jeg bare vil målrette min parfume. Jeg har prøvet at finde en side med officielle toldsatser, og kunne finde noget SKAT / Vita, hvilket dog ikke gjorde mig klogere. De har selv denne side hvor de angiver: Aftershave & deo til 6,5% Parfume til 0% Det besværliggør selvfølgelig for kunden, i og med de skal angive hvor stor del af bestillingen der er det ene og hvor stor del der er det andet. Afprøver jeg igen deres beregner, så er der ingen forskel på om jeg indtaster: Autoradio (17%) eller Parfume (0%), hvilket indikere den ikke virker, eller jeg ikke forstår det korrekt. Er der nogle som meget kort opridse toldreglerne, så jeg kan lave en service og selv hjælpe mine brugere videre? Sådan forstår jeg det Så vidt jeg kan forstå toldreglerne så er disse sådan: Bestilling: |
Casper Schneidereit:Specielt er jeg i tvivl om man skal beregne told & moms af netto beløbet for sig, eller man skal beregne moms af beløbet inklusiv told?
Du beregner det forkert... Har skrevet et delvist færdigt indlæg om emnet her
Tager vi udgangspunkt i dit eksempel, så ser tallene således ud:
Bestilling:
200 kr aftershave
50 kr i fragt
Gebyr, behandling Post Danmark: 160 kr
Told: (250 * 0,065) = INGEN da værdien er under 1150 kr
Moms (250 * 0,25) = 62,50 kr
= Kunden total 472,50 kr.