Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det værd at bruge tid på? - udviking af nyt website

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Så har jeg brug for lidt ekspertrådgivning på en lille ide jeg har.

For 3 mdr. siden startede jeg dette site:

http://www.nemprogrammering.dk/

Herpå har jeg allerede omkring 100 unikke besøgende om dagen(hvilket jeg er ok tilfreds med). Jeg har derfor fået blod på tanden til mere...og det er så her i gerne må sige jeres ærlige mening!

Jeg overvejer nu at tage mit nuværende site, og oversætte hele skidtet ( både tekst og videoer ) til engelsk, for på den måde at få det ud til et langt større marked.

Der vil selvfølgelig være meget mere konkurence  når det er på engelsk, men tænker at hvis jeg bare kan få en lille del af dette kæmpe marked kunne jeg nemt nå 200-300 unikke besøgende om dagen! Nu har jeg jo allerede selve skabelonen og designet til siden, så det er jo "bare" at få det hele oversat og lagt på et .com domæne...

Men hvad synes i? - er det værd at bruge tid på? ( vil tage ca 2-4 uge at oversætte det hele )

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:05

Svært at sige. Hvad er planen på sigt med dit site?

Jeg tror forresten vi kan få rigtigt meget ud af at snakke sammen omkring webprojekter. Hvis du bruger skype, så tilføj mig lige på rasmushoeks.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:12

Det virker som om at sitet er rigtig høj kvalitet. Guld for en begynder, som du giver gratis væk. Det er god stil, og det er jo set før at det kan være vejen til succes. Rent pædagoisk, ville det være fedt hvis du lige gik dine ting en ekstra gang igennem ift. præcise betegnelser, da du jo nødigt vil forvirre begynderen. Nu har jeg jo ikke set alt dit materiale igennem, men lod f.eks. mærke til at du kaldte en attribut for et element. Det virker måske som flueknepperi, men tænker at det kan være mægtig forvirrende for en nybegynder hvis ikke der er konsistens i hvad tingene hedder.

Derudover kunne det være fedt hvis du fik fikset lyden så den ikke støjer.

Men ellers skide fedt. Jeg har ingen idé om hvorvidt man kan tjene (nok) penge på det. Men hvis du synes det er sjovt og du kan få lidt kroner ud af det, tror jeg du gør rigtig mange nybegyndere en kæmpe tjeneste, og det kan være en meget god begyndelse på noget fedt. Jeg siger go-for-it, jo mindre du synes et der er noget andet du brænder mere for lige nu.. :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:14

Rasmus Hoeks:
Jeg tror forresten vi kan få rigtigt meget ud af at snakke sammen omkring webprojekter. Hvis du bruger skype, så tilføj mig lige på rasmushoeks.

Eller tal med Rasmus om at lave noget vildere. Han er en flinker fyr... :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 18:14

Hej Rasmus

Planen er vel på sigt at begge sites DK og COM skal udbygges med flere videoer. I bedste fald håber jeg på at brugerne selv på et tidpunkt begynder at få lagt deres egne videoer op, som jeg lidt ligger op til på sitet.

Jeg tilføjer dig lige...

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 18:20

Hej Michael

Tak for din feedback. Ja, kan godt huske den lige er smuttet med "elementerne" en enkelt gang eller 2 ( ikke godt nok, i know )...Det må jeg se om jeg kan undgå hvis jeg vælger at lavet det på engelsk.

Det er ikke planen at jeg skal blive millionær på det her. Går på UNI ved siden af, så det skal bare være et supplement til SU´en Big Smile - og så gør jeg det selfølgelig også fordi jeg synes det er super sjovt !

Tillykke med fødselsdagen forresten!

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:41

Tusind tak! :-)

Det er næppe verdens undergang, og hvis det kun er det så skal jeg ikke hænge dig op på det.

Jeg har som sagt ret svært ved at gennemskue om det kan give et fornuftigt udbytte, men det kommer i høj grad også an på hvordan du måler udbyttet og hvor god du er til at skabe det. Det kan jo også give en masse ift. personlig branding, leads som du kan sælge videre, etc. som måske er mere værd end de penge du kan tjene på annoncering..

Hvad læser du forresten?

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 18:49

Ja du har ret...

Havde også i tankerne at opbygge en side i forlængelse af NemProgrammering.dk, som solgte færdiglavede websites. På den måde kunne jeg jo opnå en synergi effekt mellem NemProgrammering.dk, som tiltrækker en masse som gerne vil have deres egen hjemmeside, og så samtidig tilbyde den service at lave den for dem, hvis de ikke har tid til/orker at sætte sig ind i koderne...

Det er en anden ide jeg roder med, men ved ikke om den måske ligefrem er bedre end at oversætte det hele... kan jo ikke gøre begge ting(mangel på tid)

Det kunne godt være et bispørgsmål her på tråden...Kunne den idé evt. være mere interresant???

Jeg er netop blevet færdig på min Bachelor i global management and manufacturing(GMM), nu læser jeg en kandidat i Product development and innovation (PDI) - lyder voldsomt fornemt, men det er det egentlig ikke Wink

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:57

Jeg tror at jeg ville gå efter synergieffekten, men ikke nødvendigvis megen grund til at oversætte i så fald. Derimod kan et løft i kvaliteten være med til at sikre at du netop mere af den effekt du ønsker. Spørgsmålet er hvem de besøgende på dit site er, og om de kan konverteres til gode kunder i den forretning du beskriver.

Ja, det lyder fornemt. Men også spændende :). Jeg læser selv Softwareudvikling på it-unversitetet i København.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 19:28

Ja det er jo lige det om folk der besøger min side også er villige til at betale penge for en hjemmeside. Jeg må tænke lidt mere over det, så jeg vælger den rigtige retning.

Lyder også som en spændende uddanelse...overvejede også at tage noget i den dur på min kandidat, men valgte så lidt mere i retningen af en "iværksætter" uddanelse...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)