Hej alle, dette er mit første indlæg. Og jeg håber jeg kan bruge Amino for at komme videre med min ide som jeg har haft i et års tid nu. Jeg har dog nogle forhindringer jeg skal tage stilling til omkring min ide. Og en af dem vedrører den hjemmeside ideen bygger på. Jeg vil ikke komme nærmere ind på præcis hvad ideen er men vil godt høre jeres meninger om den. Min ide kræver en hjemmeside der højst sandsynligt vil være i strid med lovgivning om ophavsret. DEn vil indeholde et "produkt" som de oprindelige leverandørerer nok ikke vil sætte pris på bliver tilbudt online. - Er der nogen der ved noget om hvad leverandørerne kan gøre ved en hjemmeside der tilbyder dette "produkt"? - Er det moralk forkert at lave en hjemmeside der tilbyder et smartere, nemmere og billigere produkt end det de oprindelige leverandører tilbyder når det reelt er imod loven om ophavsret? Jeg håber jeg kan starte en fornuftig debat da jeg er ret sikker på dette "produkt" vil blive vel modtaget af befolkningen. Men vil selvfølgelig ikke starte den hvis jeg risikerer retsforfølgning og lukning. På forhånd tak Jacob |
NorenDK:- Er det moralk forkert at lave en hjemmeside der tilbyder et smartere, nemmere og billigere produkt end det de oprindelige leverandører tilbyder når det reelt er imod loven om ophavsret?
Baseret på den sætning der vurderer jeg at du ikke har heeelt styr på ophavsretsloven.
Du bryder kun ophavsretsloven hvis du tager en anden produkt og sælger det uden tilladelse, hvis du laver et produkt der kan det samme men som er bedre, så bryder du ikke ophavsretten.
Tag og beskriv din ide lidt mere konkret, så kan du få noget mere brugbar rådgivning istedet for det har pseudo snak :-)