Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat om TID og Work/Life Balance.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
I familien:
Jeg ville mest efterspørge rengøring, tøjvask, havearbejde og gerne madlavning ind imellem.
Dog vil det også være vigtigt, at prisen er rigtig.
Dengang, der var tilskud til hjemmeservice, havde vi en havemand og en rengøringskone gående. Især rengøringen var virkelig fedt at slippe for.

I firmaet:
Jeg bruger hjælp til alt omkring økonomi.
Jeg kunne egentlig godt tænke mig en fuldtids (eller næsten fuldtids) bogholder/sekretær, en tekniknørd og en sælger til at administrere, udføre og sælge alle mine gode ideer. Hvis omstændighederne vil det, bliver det muligvis også en del af fremtidsbilledet.
I hvert fald har jeg været ude og spendere lidt til et ny projekt i dag - men det tåler ikke offentliggørelse endnu.

mvh Hans
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 08:34
Da jeg læste overskriften troede jeg næsten at indlægget handlede om det møde JCI 2100 netop har holdt i Kuppelsalen hos Danske Bank i tirsdags. Emnet var også TID og Work/Life Balance og ganske inspirerende

Hans nævner flere ting der kunne være rare at slippe for selv at lave, både i privaten og i firmaet. Jeg tror dog det primære fokus bør være det private liv da behovet hos firmaer til en stor grad er dækket af diverse vikarbureauer.

Selv er jeg single og bor i min egen lejlighed. Du kunne sagtens få lokket 1000 kroner eller mere ud af mig om måneden til en ugentlig rengøring, en ugentlig tøjvask samt en månedlig gang havearbejde. Madlavning kunne også være en god ekstraydelse hvor jeg hurtigt kunne lægge halvdelen af mit madbudget hos dig istedet for selv at købe ind og tilberede. Det kunne være ret fedt at købe en uges madforbrug af gangen (bestilling senest torsdag, levering mandag) som jeg kunne smide i køleskabet

Rengøring, tøjvask og havearnejde virker til at være ret fornuftige basisydelser der skal leveres jævnligt og som alle kan have brug for. Dertil kan du have et hav af tillægsydelser der bestilles efter behov såsom hundeluftning, ugentlig madlavning, indkøbsassistent, prisindhentning på rejser, afhentning af affald til lossepladsen, osv. Kort sagt, alle de tjenester der gør livet lidt lettere for os og som du kan hyre et hav af studerende til at udføre

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:42

Privat bruger vi allerede nu håndværkere til nogle af reparationsopgaverne. Simpelthen fordi jeg har 10 tommelfingre og er en HDH''er (Ham Der Holder) og fordi jeg sjældent får det gjort før et år senere end planlagt. Det er nok en luksus vi har valgt at benytte os af, da vi dels får lavet en væsentligt bedre stykke arbejde end jeg kunne have gjort og desuden kan jeg også koncentrere mig om det jeg er bedre til.

Havearbejdet kunne jeg såmænd også godt være foruden, men min kone slapper af med at gøre det . Ellers kunne vask også godt klares af andre, mens jeg kan føle at rengøringen kan komme for tæt på - at en fremmed skal ind i mit hus og se i mine ting.

Firmamæssigt har jeg allerede valgt at lægge nogle ting ud af huset. Eksempelvis har vi en aftale med et firma, der servicerer vores blomster og udskifter dem, hvis nogle er visne og gået ud (hvad de ville have gjort, hvis vi selv skulle passe dem). Vores kunder bemærker og roser vores blomsterarrangementer, så jeg betaler gladeligt regningen for det.

Bogføring og regnskab klarer jeg selv og det er ligeså meget for at have en føling med tendensen i firmaet. Selve årsregnskab og skat klarer min revisor.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 09:10

Rengøring, vinduespudsning, bilvask, tøjvask, og 3-4 færdiglavede retter i fryseren ville heller ikke være dårligt.(Kvaliteten skal dog være der, ellers bliver det hurtigt til et Nej tak) Det ville også være super, hvis der kom en og tog sig af havearbejdet minus det man skal bruge motorsaven til.(Man er vel stadig lidt en drengerøv).

Mvh. Martin
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:19

Jeg har med stor interesse læst jeres forskellige inputs.

Et gennemgående issue kan jeg forstå er at "prisen skal være rigtig". Men hvad koster TID? Hvad ville I mene er den rigtige pris på TID,  fx. til at få hjælp med indkøb, havearbejde, rengøring, indhente tilbud på rejser, tøjvask, madlavning etc.?

Jeg er klar over at der kan være forskellige meninger om dette, da vi helt sikkert ikke tjener lige meget i timen. Eller hvor meget vi synes vi selv er værd i forhold til den produktivitet, vi ellers kunne have lagt i vores virksomheder.

Hvad ville en times frigivet tid ca. være værd for dig i kroner og øre, dagligt, ugentligt, månedligt? Også gerne genrelle holdninger omkring dette spørgsmål.

En anden ting jeg kan få øje på er at mange synes at det er for intimt at få hjælp til rengøring...altså fremmede i ens hjem....! Personligt tror jeg at det er meget forskelligt fra person til person hvad man føler om dette. Men hvad skal der til for at opnå den nødvendige tilid til "andre", og til at de professionelt kan varetage "intime" opgaver og ærinder for dig?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:30
Dato: 11/24/2005 9:09:34 AM Forfatter: Martin Olesen

minus det man skal bruge motorsaven til.(Man er vel stadig lidt en drengerøv).

Nemlig - men alt det dér med småting, der skal slæbes væk, når man er færdig med motorsaven - kom endelig og tag det.

mvh Hans
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)