Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

300 kr for en kunde?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 54
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 

Jeg har for nylig startet ny virksomhed og er som det forekommer er jeg blevet bombarderet med telefonsælgere.

En der vakte min interesse var fra DGS eller de gule sider - Hans tilbud gik ud på at min annonce ville blive udarbejdet af en grafiker såvel som tekstforfatter og trykt i 3 lokalbøger såvel som på deres hjemmeside.

Jeg ved godt at DGS ikke får særlig god omtale, hverken angående deres kundeservice eller effekten af annoncering hos dem. 

Men her bliver det interessant: Tilbudet gik ud på at jeg skulle betale 300 kr. pr. opkald på over 15 sekunder som blev foretaget fra deres 70-nummer til mig. Jeg skal altså kun betale hvis en kunde kontakter mig. 

Det kan forekomme at en kunde ville ringe til mig udelukkende for at stille spørgsmål, men som sælgeren også hyppigt påpegede vil de fleste gå direkte videre til min hjemmeside og tage kontakt derfra, altså ganske gratis for mig.

Han sagde at det var noget helt nyt de var begyndt at lave, men er der andre der har erfaring med denne form for annoncering, f.eks. hos DGS?

På forhånd tak. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29

RasmusDahlJ:
Men her bliver det interessant: Tilbudet gik ud på at jeg skulle betale 300 kr. pr. opkald på over 15 sekunder som blev foretaget fra deres 70-nummer til mig. Jeg skal altså kun betale hvis en kunde kontakter mig. 

Kunne da godt være det kan være interessant.. Det er meget svært at sige før man har prøvet det.

Men hvis jeg var dig, så vil jeg få et maks på, så du fx maks brugte for 1500 eller måske 3000 - og så bare hæver det, når du kan se at det fx er en succes.. Husk at få  alt skriftligt, og læs det godt igennem..

:-)

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 10:57

En god ide med at forlange et loft for annonceringen :)

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 17:02

Har talt med sælgeren, og det er ikke muligt at få et loft på annonceringen, hvilket egentlig kun giver mening, da de umiddelbart sætter en del arbejde ind i annonceringen. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 17:09

Pas på, med sådan en aftale!

Jeg ville aldrig selv turde indgå en aftale på disse vilkår. Hvad gør du, hvis din nye sælger hyrer folk til at ringe til dig?

Han kunne sagtens finde nogen, som ville ringe op og bruge 1 min i telefonen, og så få 50-100 kr. for at gøre det.

Jeg siger ikke at han vil prøve på at gøre det, men risikoen er der, og risikoen ville være nok til, at jeg ikke turde gøre det.

Der findes for mange "hajer" på markedet, som vil tjene lette penge.

Brug i stedet dine penge på SEO og på adwords. Det virker!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RasmusDahlJ:

Har talt med sælgeren, og det er ikke muligt at få et loft på annonceringen, hvilket egentlig kun giver mening, da de umiddelbart sætter en del arbejde ind i annonceringen. 

Tjaaaaa... Men så ville jeg nu sige nej tak... Så hvis de ved noget om forretning, ændre de mening...

Worst case, går der noget galt, du kan ikke bevise det, og du ender med en meget størrer regning, end du havde forventet..

Det er op til dig, men syntes ikke det er så nemt at tjene penge, at jeg blot ville lade dem få en ubegrænset snabel ned på min bankkonto, hvor de kan suge som de vil..

Jeg lærte det på den hårde måde, da jeg fik regninger fra forskellige firmaer, af høj status der var 2-3 gange så høje som forventede, som selv jeg ikke kunne tale mig ud af.

Det er bare sure penge :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

Martin E. Jensen:

Pas på, med sådan en aftale!

Jeg ville aldrig selv turde indgå en aftale på disse vilkår. Hvad gør du, hvis din nye sælger hyrer folk til at ringe til dig?

Han kunne sagtens finde nogen, som ville ringe op og bruge 1 min i telefonen, og så få 50-100 kr. for at gøre det.

Jeg siger ikke at han vil prøve på at gøre det, men risikoen er der, og risikoen ville være nok til, at jeg ikke turde gøre det.

Der findes for mange "hajer" på markedet, som vil tjene lette penge.

Brug i stedet dine penge på SEO og på adwords. Det virker!

PRÆCIS!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen:

Lidt underligt at Rasmus bliver ringet op af en mand der kan få kunderne til at ringe ved hjælp af annoncering. Burde han ikke kunne 'annoncere sig' til at Rasmus ringede til ham, eller er jeg helt galt på den?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49

Jesper:
Lidt underligt at Rasmus bliver ringet op af en mand der kan få kunderne til at ringe ved hjælp af annoncering. Burde han ikke kunne 'annoncere sig' til at Rasmus ringede til ham, eller er jeg helt galt på den?

Haha god pointe! Så ville de da også spare en hel del ressourcer ;)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:

Denne argumentation ser jeg ofte, og jeg mener det er en fejlagtig konklusion.

Udover at der kan være forskel på branche, så er der også den forskel at der med målrettet annoncering (særligt søgningsbaseret) altid vil være et maks/loft for hvor mange man kan fange i nettet. Hvorimod der teoretisk set ingen begrænsninger når man selv skaber kontakt direkte til sine emner.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)