Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told i praksis. Ikke fundet i andre indlæg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Nu har jeg efterhånden brugt mange timer på at læse indlæg, uden at finde svar på følgende spørgsmål vedr. import fra USA:

1. Når jeg importere fra USA skal jeg så angive en adresse til et told-kontor som min leverandør skal sende til, eller direkte til firmaet i Danmark?

2. Skal Told og importmoms angives allerede inden varerne sendes fra udlandet, eller når de er modtaget, og hvor angiver man tolden præcist?

3. Tolden svarer til varens værdi + fragt omkostninger ganget med en procent sats fundet i told tariffen + et ekspiditions gebyr på 160kr, men hvordan finder man sin procent sats når ens produkt ikke findes i tariffen? (Dvs. er med i en overgruppe, men man ved ikke hvilken)

4. Bliver Told og import moms trukket "fysisk" fra ens konto med det samme, eller først når man opgør regnskabet til sidst?   (Dette har stor betydning da jeg skal vide hvor mange penge jeg skal indskyde på firma kontoen)

Hvis der er ting her vedrørerne import, som jeg har glemt må i meget gerne præcisere disse også, da det ville være rart med en guide for begynder.

Lidt info om mit firma:

I/S virksomhed som skal importere snørebånd fra USA og LED snørebånd fra Kina.

På forhånd tusind tak.

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:46

Christian:

Hej folkens

Nu har jeg efterhånden brugt mange timer på at læse indlæg, uden at finde svar på følgende spørgsmål vedr. import fra USA:

1. Når jeg importere fra USA skal jeg så angive en adresse til et told-kontor som min leverandør skal sende til, eller direkte til firmaet i Danmark?

Du skal bede om at få tingene sendt direkte til Danmark

2. Skal Told og importmoms angives allerede inden varerne sendes fra udlandet, eller når de er modtaget, og hvor angiver man tolden præcist?

Det ved jeg ikke om man kan, men det er ikke nødvendigt - det er dog muligt at det på en eller anden måde kan speede processen op.

3. Tolden svarer til varens værdi + fragt omkostninger ganget med en procent sats fundet i told tariffen + et ekspiditions gebyr på 160kr, men hvordan finder man sin procent sats når ens produkt ikke findes i tariffen? (Dvs. er med i en overgruppe, men man ved ikke hvilken)

Puha ring til told&skat og bed dem hjælpe dig her :-)

4. Bliver Told og import moms trukket "fysisk" fra ens konto med det samme, eller først når man opgør regnskabet til sidst?   (Dette har stor betydning da jeg skal vide hvor mange penge jeg skal indskyde på firma kontoen)

Told skal du have op af lommen og betale ifbm indføring. MHT importmoms, fungerer det sådan, ihvertfald hvis man er importørregistreret, at momsen medtages på næste momsafregning - og så kan der naturligvis trækkes indgående moms også.

Hvis der er ting her vedrørerne import, som jeg har glemt må i meget gerne præcisere disse også, da det ville være rart med en guide for begynder.

Lidt info om mit firma:

I/S virksomhed som skal importere snørebånd fra USA og LED snørebånd fra Kina.

På forhånd tusind tak.

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 19:42

Tusind tak for din hjælp, men har stadig brug for at der er en der kan svare mere præcist, og med mere sikkerhed :)

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 18:58

Ingen der ved noget om dette?  :(

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)