Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords keyword tool, med og uden []

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis laver en søgning på f.eks. fælge og jeg har valgt "eksakt" kommer der:

Søgeord
Konkurrence
Globale månedlige søgninger 
Lokale månedlige søgninger 
Omtrentlig CPC 
fælge
60.500 60.500
[fælge]
3.600 3.600

Hvad betyder det når der er [] omkring mit søgeord? Sagt på en anden måde hvad for en linie skal jeg regne med? Der er valgt Danmark/Dansk under område/sprog.

Mvh Kristian

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eksakte søgninger - dvs. dem indrammet i [] - er som navnet antyder det eksate søgeudtyk: dvs. søgninger der udelukkende består af ordet "fælge" (i dette tilfælde).

Fleksible søgninger inkluderer alle søgeudtryk, hvori ordet "fælge" indgår. Eksempler herpå kan være:

• bbs fælge
  • audi fælge
  • alufælge
  • fælge og dæk

osv.

Hvilket tal man skal forholde sig til, kommer lidt an på, hvad man skal bruge tallene til. Hvis din plan er at lave en hjemmeside, der omhandler fælge, og skal rangere på søgeudtrykket "fælge", så skal du fokusere på de eksakte søgninger, idet det primært er dem, der kommer til at udgøre trafikgrundlaget på det pågældende søgeord og din nye hjemmeside.

Hvis du derimod har en hjemmeside, der i forvejen har en tung vægt i søgemaskinerne og du regner med at lave en artikelserie om alle de forskellige typer fælge der findes, kan du også bruge de fleksible søgniger, idet disse kan illustrere den totale mængde trafik på søgeudtryk, hvori ordet fælge indgår.

/JG

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47

JesperG:

Fleksible søgninger inkluderer alle søgeudtryk, hvori ordet "fælge" indgår. Eksempler herpå kan være:

• bbs fælge
  • audi fælge
  • alufælge
  • fælge og dæk

Jeg har en lille tilføjelse til listen. Fleksible søgninger inkluderer langt mere end blot søgninger hvor ordet 'fælg' indgår. Annoncen risikerer også at blive vist på 'hjul' og lignende relaterede udtryk.

Hvis annoncen kun skal vises på søgninger hvor fælg indgår så skal der vælges søgeordssætninger i stedet. Alternativt kan den nye mulighed med modificeret flexible søgeord også bruges.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:54

Ja, det er korrekt at synonymer og relaterede ord også kan tælle med i den fleksible form.

/JG

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 13:06

Tak for gode svar :-)

Mvh Kristian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)