Hvis laver en søgning på f.eks. fælge og jeg har valgt "eksakt" kommer der:
Hvad betyder det når der er [] omkring mit søgeord? Sagt på en anden måde hvad for en linie skal jeg regne med? Der er valgt Danmark/Dansk under område/sprog. Mvh Kristian |
Eksakte søgninger - dvs. dem indrammet i [] - er som navnet antyder det eksate søgeudtyk: dvs. søgninger der udelukkende består af ordet "fælge" (i dette tilfælde).
Fleksible søgninger inkluderer alle søgeudtryk, hvori ordet "fælge" indgår. Eksempler herpå kan være:
- bbs fælge
- audi fælge
- alufælge
- fælge og dæk
osv.
Hvilket tal man skal forholde sig til, kommer lidt an på, hvad man skal bruge tallene til. Hvis din plan er at lave en hjemmeside, der omhandler fælge, og skal rangere på søgeudtrykket "fælge", så skal du fokusere på de eksakte søgninger, idet det primært er dem, der kommer til at udgøre trafikgrundlaget på det pågældende søgeord og din nye hjemmeside.
Hvis du derimod har en hjemmeside, der i forvejen har en tung vægt i søgemaskinerne og du regner med at lave en artikelserie om alle de forskellige typer fælge der findes, kan du også bruge de fleksible søgniger, idet disse kan illustrere den totale mængde trafik på søgeudtryk, hvori ordet fælge indgår.
/JG