Hej alleaminoer, Jeg har fået en geniale ide med store potentiale i Dk. Jeg har fundet en super website i usa som sagtens kunne bruges som platform til min ide (indholdet i denne website er ikke interessant for mig men dens strukturen samt funktionerne osv.) Hvordan kan jeg få fat på denne usa baseret website på lovlig basis. Jeg tror det er smart og billigste at bruge usa-websiten fremfor at betale en prof. website udvikler i DK. hvordan gøre jeg dette? jeg har tænkt på at kontakte det firma der har lavet usa websiten men er bange for at inspirerer dem til at starte en dyr franchise af deres website. For det ser ude til atder er ingen franchise på denne. Er det en ide at outsource opgaven til udlandet ved at sende dem linket til websiten? så det kan udvikle lignende struktur og funktioner? Mange iværksætter hilsner Lilia |
Hej,
Den eneste måde, er som du nævner at kontakte dem, og spørge om du må købe en kopi af deres side. Svaret vil nok i langt de fleste tilfælde være enten nej.
Normalt vil man bare få udviklet en løsning, som indeholder de funktioner der er interessante på siden. Det kan du umiddelbart godt gøre lovligt, med mindre der er tale om noget meget specifikt som der måske er taget patent på.
Hvis du er interesseret i at få et uforpligtende overslag på, hvad det vil koste at få lavet en tilsvarende løsning, er du velkommen til at skrive en besked til mig herinde, eller fange mig på kim@b-web.dk.
Med venlig hilsen
Kim Bang