I will help for 2 hours for free |
Jeg har også selv været frustreret over den manglende kontrol i Wordpress med hensyn til tekst- og billedplacering.
Som gammel Typograf har jeg haft svært ved at tage Wordpress alvorligt. Det er først fra version 3.1 at jeg kan tage Wordpress alvorligt. Nu er det endelig blevet professionelt i alle henseender.
Da jeg stod i lære som Typograf i 4 år tog vi enkelte blybogstaver op i en vinkelhage indtil vi havde 1 hel linie og den blev så sat ned i en holder sammen med de andre linier og blev så til sidst placeret i spalter.
Disse spalter har jeg savnet meget i Wordpress. De er der stadig ikke i kerne installationen- men kan nu fås i form af plugins.
Jeg har ikke selv haft brug for plugins da mit Thema har indbygget funktionen. Men af nysgerrighed har jeg kigget på om de plugins som er på markedet skulle have bedre funktionalitet end den i mit Thema.
Jeg fandt 6 dedikerede Columns Plugins. Og de er alle opdaterede fornylig. Det viste sig også at de kan noget mere end den indbyggede funktion i mit thema. Ihvertfald hvad jeg kan læse mig til.
Jeg har indtil videre kun afprøvet det Plugin som hedder Wp easy columns. Og det fungere fint. Her kan man styre sit layout på siden.
Man kan inddele siden i op til 6 spalter. Og man kan sætte alt ind i disse spalter. Tekst - billeder- iframes - css. You name it. Også spaltestreger - som er guf for en gammel Typograf.
Installer Wp easy columns og aktiver det.
Klask derefter nedenstående kode ind på en side - og koden inddeler din side i 3 lige store spalter - alt efter hvor bred din side er. Du kan lave alle mulige variationer af spaltebreder, men de er selvfølgelig afhængig af din sides bredde.
[wpcol_1third id="" class="" style=""]Dette er første (1) spalte[/wpcol_1third] [wpcol_1third id="" class="" style=""]Dette er anden (2) spalte[/wpcol_1third] [wpcol_1third_end id="" class="" style=""]Dette er anden (3) spalte[/wpcol_1third_end]
Hvis du stadig piver - så kan du installere TinyMC Advanced - med dette plugin kan du lave tabeller til at sætte billeder og tekst ind i. Du kan også installere Pluginnet WP-Table Reloaded som kan endnu mere automatisk Tables svineri.
Hej