Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pensions opsparing

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke forstå at når man har midler stående i industriens pension (ca. 250.000kr) fra tidligere lønmodtagerjob hvorfor kan man så ikke få frigivet de penge til at skyde ind i sit eget enkeltmands firma når nu det er så svært at låne midler i bankerne. Søren T

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:37

Hej Søren,

Det mener jeg absolut også du kan. Pengene vil bare blive beskattet med 60%, hvorefter du kan få resten udbetalt.

Det vil i så fald betyde, at der er 100.000 kr. tilbage, som du kan indskyde i din virksomhed.

Fra Roskilde
Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 15:14

Hej Martin!

Gid det var så vel. Jeg har talt med industriens pension og de siger at jeg kun kan få pengene ud hvis jeg går på pension eller emigrerer til udlandet (og så bliver de rigtigt nok beskattet) men hvis du kan få dem ud for mig så ser jeg det meget gerne (mod betaling selvfølgelig) men vend gerne tilbage til mig hurtigt for jeg mangler virkelig kapital. evt. mobil sms 28 78 48 94.

på forhånd tak

Søren T.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:52

Hej Søren,

Prøv at læse dette link (se nederst):
http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/skattenidanmarki2006/afsnit9pensionsopsparere/

Linket er til Skatteministeriet, hvor der står:

"Ophævelse i utide
Man kan til enhver tid hæve sin pensionsopsparing, men vælger man at hæve sin skattebegunstigede pensionsopsparing, før man fylder 60 år, skal man ved ophævelsen betale 60 pct. i afgift. Dette gælder dog ikke ved f.eks. livstruende sygdom. I disse tilfælde er afgiften 40 pct."

Så det burde kunne lade sig gøre.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:19

Martin E. Jensen:

Hej Søren,

Prøv at læse dette link (se nederst):
http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/skattenidanmarki2006/afsnit9pensionsopsparere/

Linket er til Skatteministeriet, hvor der står:

"Ophævelse i utide
Man kan til enhver tid hæve sin pensionsopsparing, men vælger man at hæve sin skattebegunstigede pensionsopsparing, før man fylder 60 år, skal man ved ophævelsen betale 60 pct. i afgift. Dette gælder dog ikke ved f.eks. livstruende sygdom. I disse tilfælde er afgiften 40 pct."

Så det burde kunne lade sig gøre.

Dette link fortæller i realiteten kun, hvad reglerne er, hvis du får udbetalt en pension før tid.

En pensionsopsparing kan således have mange bestemmelser, herunder begrænsninger m.h.t. ophævelse m.v., hvilket kunne være tilfældet her.

Tonny

Fra Roskilde
Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 19:34

Hej Tonny!

ja umiddelbart er udmeldingen fra industriens pension at man kun kan få dem udbetalt hvis man går på pension eller emigrerer til udlandet og bliver dermed beskattet 60%. Det er mig bare intetsigende når man nu står og skal bruge kapital i sit enkeltmands firma hvilket jo også gerne skulle ende op med at være en opsparing i sig selv, at man så skal emigrere for at få pengene ud og bankerne ringer jo ikke på ens dør mere og spørger om man vil låne lidt. Det lader lidt til at når man nu brænder for at ville klare sig selv som selvstændig så bliver man kvalt på halvvejen. Hvis du har en ide om hvordan man får "sine egne" penge ud så hører jeg det meget gerne

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:53

Hej Søren

Jeg tror desværre, at det ikke er nogen mulighed for dette, udover de allerede beskrevne muligheder.

Ofte er det sådan med denne slags pensioner, at der fra pensionsselskabets side er givet garanti for relativt høje afkast, hvorfor det samtidig er klausuleret, at udbetaling i utide kun kan ske på helt særlige vilkår. Dette er en nødvendighed for pensionsselskabets mulighed for at kunne indfri de lovede garantier om afkast m.v..

Tonny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)