Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop forklaring.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har prøvet at finde nogle oplysninger omkring webshop: Webhotell, domæne, CMS, PSP osv.

Jeg har fundet ud af domæne. ( ikke købt endnu men ledigt )

Webhotel: Surftown

Jeg har fået beskeder fra nogle amino'er som kunne lave webshoppen efter mine skitse, så godt som muligt.

Jeg tænker bare her, om hvordan det hele sættes sammen.

Webhotel + domæne + webshoppen som er lavet af webdesigner og ikke med surftown's program.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:33

Har du mulighed for at uddybe dit spørgsmål lidt? Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad du gerne vil vide.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 21:38

Jo jeg kan prøve :)

Jeg skal igang med at åbne en webshop.

Jeg har læst mig frem til lidt men stadig lost.

Domænet ( www.*******.dk er ledigt men ikke købt endnu )

Mit webhotel: Surftown ( Anbefalet af venner )

Webshoppen laves af webdesigner ( fra amino )

Jeg tænker på om jeg kan på en måde sammensætte disse ting.

Først og fremmest aner jeg ikke hvor jeg skal starte omkring få opkøbt domænet?

Få webshoppen / sitet sæt på domænet samt have Surftown som webhotel.

Håber det hjalp.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:22

Hej Kristian.

Jeg tror at dette forum http://www.amino.dk/forums/35.aspx havde givet dig flere relevante læsere og svar, men nu prøver vi her i stedet :o)

Hvis du er helt ny webshopejer, så bør du overveje at vælge en leverandør, der kan levere en pakkeløsning bestående af både domænenavn, udvikling af webshop og evt. også den efterfølgende hosting.

Surftown kan måske nok have dine filer (din webshop) liggende på deres server, men de kan næppe hjælpe dig, hvis skidtet bryder sammen.

For øvrigt så håber jeg, at du har lavet et samlet budget for hele opstarten af din webshop. Domænet, selve webshoppen og hostingen er kun en lille del af dine udgifter og dine bekymringer. Der kommer udgifter til regnskab, betalingsgateway, markedsføring, lager osv... oveni.

Mvh Troels.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:37

Kristian Lim Andersen:
Domænet ( www.*******.dk er ledigt men ikke købt endnu )

Få det gjort først som sidst :) Der er reelt set ingen grund til at vente - du kan risikere det bliver taget i mellemtiden.

Kristian Lim Andersen:
Webshoppen laves af webdesigner ( fra amino )

Er det bare design - eller er det design samt resten af webshop koden?

Kristian Lim Andersen:

Jeg tænker på om jeg kan på en måde sammensætte disse ting.

Først og fremmest aner jeg ikke hvor jeg skal starte omkring få opkøbt domænet?

Få webshoppen / sitet sæt på domænet samt have Surftown som webhotel.

Der er mange måder at gøre det på.

En måde (som det lader til at du er ved) er at købe domænenavn, leje webhotelsplads og få et design på plads. Herefter hyres et firma/en freelancer til at realisere selve shoppen ud fra de præmisser.

En anden måde er at rådføre sig med det firma/den freelancer som du vil købe ydelserne fra - mange kan oftest guide dig helt fra start til slut, hvis du blot kommer med navn og koncept på dit projekt.

En tredie måde, som naturligvis er den billigste, er at installere nogle gratis webshop løsninger og så håbe på det bedste. Men hvis man ikke ved så meget om udvikling og online shopløsninger bliver det som oftest noget der virker som et halvhjertet forsøg.

Der er, som du nok kan fornemme, ikke en facitliste på hvordan du kommer videre. Men jeg vil anbefale dig at rådføre dig med nogen som har erfaring med online shopløsninger.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 08:51

Hej Troels

Tak for dit indlæg.

Et budget er lavet omkring de kommende udgifter som er der.

Jeg har undersøgt nærmere omkring det og har mere fat på det nu.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 08:57

1

Det er som sagt hele webshoppen jeg jeg havde tænkt mig skulle bygges op via en herindefra f.eks.

Domænet har jeg ingen frygt for bliver taget, men igen heller opkøbe det så hurtigt som muligt.

Derfor har jeg også tænkt mig at henvende mig til nogle af de freelancere som har tilbudt at kunne gøre dette. ( domæne, webshop og webhotel. )

Det er primært den anden mulighed jeg søger. Skal laves fra start til slut, så den er oprettet i domænet, webhotel og webshoppen fungere.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:00

Hej Kristian, hvis dit ønske domæne er ledigt skal du købe det MED DET SAMME!! lige meget hvor, det vigtigste er du sikre dig navnet som det første.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 09:12

Hej Jens

Jeg tror du har ret.

Jeg går igang med at bestille det idag.

Det har vel ingen betydning fra hvilken side jeg opkøber domænet ? når jeg senere skal have webhotel og webshop op?

Men jeg tag kontakt til fagfolk end ikke så længe.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:26

Jeg tror det er smartest at købe domæne og webhotel samtidig. Du kan både bruge dandomain og unoeuro eller andre men spørg den der skal lave din shop. Der er mange gode tråde om opstart af webshop, brug søge funktionen, mange af dine spørgsmål er allerede besvaret tidligere. husk hvis du skal have dankort så koster ansøgning 3.500,- også hvis det er afslag, fuld tilfredshed eller pengene er spildt.

Mvh. Jens 

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)