Hejsa, Lad mig starte med at sige at dette er en kanon god side. Jeg har allerede fået svar på en del, bla. at jeg har snydt både mig og Told & Skat (well, i dag er det jo kun Skat) for penge - meeen det ved de ikke og jeg overlever det jo nok alligevel Mit spørgsmål er om jeg kan tillade mig at trække nyt hardware udstyr fra som jeg køber gennem mit firma (bliver kun brugt som fritid), det som jeg umiddelbart ser som lidt af et problem er at jeg naturligvis også bruger min PC privat. Jeg har over et par gange indkøbt andet hardware (opgradering). Det skal siges at jeg har 2 pc'er stående hjemme. Jeg har forresten også købt en iPad og Digital Kamera som jeg har trukket fra, men det er udelukkende indkøbt da jeg ikke kunne undvære det i forbindelse med mit firma. Så det har jeg uden at rødme trukket 100% fra. Håber på et godt svar som abslout er til min fordel
![]() EDIT:
Hvad med ADSL, kan jeg trække det hele fra der ? |
Mit spørgsmål er om jeg kan tillade mig at trække nyt hardware udstyr fra som jeg køber gennem mit firma (bliver kun brugt som fritid),
Hvis du kun bruger tingene privat, kan de naturligvis ikke trækkes fra ![]()
Hvis du bruger tingene både privat og erhvervsmæssigt, må du vurdere fordelingen (f.eks. 50/50). Den del, du bruger erhvervsmæssigt, kan du så trække fra.
Hvis den erhvervsmæssige del overstiger 11.000 kr., kan du ikke trække udgiften fra, men afskrive på den. Det gør det lidt mere avanceret.
Hvis du bruger tingene både privat og erhvervsmæssigt, må du vurdere fordelingen (f.eks. 50/50). Den del, du bruger erhvervsmæssigt, kan du så trække fra.
Hvis den erhvervsmæssige del overstiger 11.000 kr., kan du ikke trække udgiften fra, men afskrive på den. Det gør det lidt mere avanceret.
Jeg har forresten også købt en iPad og Digital Kamera som jeg har trukket fra, men det er udelukkende indkøbt da jeg ikke kunne undvære det i forbindelse med mit firma. Så det har jeg uden at rødme trukket 100% fra.
Det kan du også sagtens, men det er ikke nok "ikke at kunne undvære det" i firmaet. Du må ikke bruge det privat, hvis du har trukket det fra.
Det kan du også sagtens, men det er ikke nok "ikke at kunne undvære det" i firmaet. Du må ikke bruge det privat, hvis du har trukket det fra.