Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino CHAT mm.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener ikke der skal laves nogen entry side, eller forside om du vil. Hvis du vil finde artikler, redskaber og andre ting findes der andre udmærkede portaler som f.eks. www.startguiden.dk

Amino er et forum, og det synes jeg det skal blive ved med at være. Der er også amino Wiki''en som ligeså stiller udvider sig.

Angående chatten, så gik diskussionen på at det måske ville skræmme flere brugere væk end det ville gavne. De fleste kender det fra dem selv, kommer man ind på en tom chat eller et tomt forum så forlader man siden igen. Derfor skal der være en meget stor brugerskare på amino der vil benytte chatten dagligt før det vil virke.

Derudover er Amino et hobbyprojekt for Martin, hvis han skulle stå til rådighed og hjælpe de mange gode iværksættere ville det jo blive noget nær en fuldtidsbeskæftigelse, jeg synes allerede han går utrolig langt ved at holde liv i Amino og ind i mellem f.eks. tilbyde gratis foredrag som han gjorde her forleden.

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:57
Jeg synes nu ikke noget af det jeg omtaler strider med noget af det du nævner.

En entryside er ikke andet end en etablering af en hoveddør, og det underbygger at der er et reelt rum. Et forum uden en tilknyttet side er som at arrangeret mødested, det er løsrevet rumligt. Specielt er det et problem hvis folk der ikke er bevendt med fora kommer ind på amino, så er de lidt lost. Det ville gavne hvis der var noget til dem som bare lige skal snuse, de kan så se aktiviteterne og få mod på at deltage aktivt.

mht. Martin.

Jeg mener ikke det jeg omtalte ville kræve mere af hr. Thorborg. Det svarer vel bare til at flytte noget af blogskrivningen mere direkte ind på amino. Jeg bemærkede bla. hans blogentry om ihværksætter husene, det er da noget der gerne måtte være mere direkte tilgængeligt, og som kunne læses af casual besøgende.

Altså hvis man feks havde en hovedside med blogagtige entries, lidt som http://www.engadget.com/ eller http://www.techeblog.com/ , bare sat op lidt mere diskret.

Jeg glæder mig under alle omstændigheder til at se hvad der kommer af nyt herinde..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:02
Amino er IKKE en blog men en debat, og det synes jeg vi skal holde fast ved. En forside er spild af plads og en unødvendig omvej til indholdet i debatten.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:08
Vi bliver nok ikke enige her :)

En forside er spild af plads, og jeg tror det vil give mindre aktivitet i forummet, fordi nogle folk ikke ville komme helt ind i forummet.

At nogle brugere skulle blive skræmt væk af at komme direkte ind på forummet tror jeg ikke holder, i så fald ville disse brugere heller ikke deltage aktivt hvis de kom via en forside.

Jeg tror netop det er det mange sider gør forkert, det at man skal udvide med nye ting konstant og udbygge med forsider og lign. til sidst bliver siden for uoverskuelig og fokus kommer væk fra det ellers super gode forum vi har.
Tilmeldt 5. Mar 07
Skrevet kl. 13:16
Martin..

Jeg er faktisk næsten 100% enig med dig i dine punkter. Jeg tror bare godt man kan finde en løsning, som ikke lidr af det omtalte problem. Hvis man i sin brug af blog entries var god til at linke ind i selve forummet, og man åbnede for anonyme komments til blog trådende, så var "døren" mere åben, og man havde stadig mulighed for at få udviddet sit klientel.

Jeg er ikke den eneste som mener at der er mange mulige forbedringer mht innovationsdanmarks muligheder og tilbud. Jeg synes personligt det er lidt irriterende at jeg skal vælte rundt på 8-10 forskellige sites for at finde relevante nyheder og informationer. Det ville være lækkert med et nexus der virkede. (altså ikke virk.dk)

Jeg forestillede mig blot at de mennesker herinde faktisk kunne gøre det bedre end dem som kalder sig proffesionelle.

Der er tit mere at hente indholdsmæssigt i den her slags fora, end på etablerede sider, det eneste minus er at det tit ser ret uproffesionelt ud. Lidt pæn indpakning og lidt funktioner ville efter min mening absolut ikke skade sitet og communitiet.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:03
Mhs. til et diskret link til chatten så ja, det ville da være vidunderligt med et link til såvel den som RSS feeds, men faktum er at de er uofficielle og ingen direkte tilknytning har til Amino, så det er vel fair nok at der ikke linkes til dem - selvom jeg mener behovet kunne være der, da der har været flere folk der har spurgt i debatten om både chat, rss feeds og en alternativ oversigt til "Indlæg i dag" siden.
Chatten er som sådan aldrig tom, men det er sandt nok at der ikke er aktivitet konstant. Der er dog rigtigt meget aktivitet i forhold til hvor få personer vi er, og aktiviteten er spredt godt ud over døgnet. Vi har ligeledes en bot der skriver hver gang der er en ny Amino tråd, hvilket ofte skaber en hurtig lille debat hvis der er et interessant indlæg.

Mhs. til forsiden ville jeg også mene der var mere potentiale i Amino og at forsiden kunne udnyttes bedre. Samtidig er det dog ikke noget jeg forventer at vil blive ændret lige foreløbig, da det ville være noget af en drejning væk fra Amino i den forstand det er i dag. Lad os i første omgang vente og se hvordan tingene ser ud når Amino kommer over på det nye system, så kan det jo altid være Martin finder på nogle ændringer derefter :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:11
Man skal ike lave væsentlige ændringer på noget der er så stor success som Amino. Det er simpelt hen dumt at gamble med det gode community vi har fordi nogle enkeltstående personer kunne tænke sig dit eller dat. Det er det simple format, grimt eller ej, og debatten der har gjort Amino til Danmarks ubestridte største og bedste iværksætterforum og det synes jeg ikke vi skal sætter overstyr
Tilmeldt 5. Mar 07
Skrevet kl. 14:35
Hvis det er der problemet ligger, er det vel relativt simpelt at afprøve det.

Hvis man lader forum være som det er og feks tilføjer en side www.amino.dk/frontend, og linker til forsiden inde på selve forumets side, så er det jo rimeligt let at få statestik over hvor meget det bliver brugt.

Meget af det omtalte kan så flyttes til forside delen, og så kan man jo se om der er stemning for det..

Tilmeldt 5. Mar 07
Skrevet kl. 14:18
Et lille spørgsmål yderligere mht sitet..

Ville der være stemning for at bruge et donations system til Amino.

Jeg tænker her specielt mht folk som har fået noget rigtigt god hjælp og vejledning og ønsker at smide en erkendtlighed til selve sitet. Altså en lille plenum betaling for god service?

Personligt tror jeg nemlig jeg ville være tilbøjlig til at ville betale tilbage til communitiet på den måde.

Specielt hvis man kunne se en liste over hvem der har doneret, altså for dem som ikke ønsker at være anonyme.
Det ville være lidt spændende at se hvad man så kunne bruge den slags midler til. Jeg synes ihvertfald det ville være ret godt hvis nogle af dem som måske ville lave noget til Amino kunne få lidt retur for det..

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)