Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MSVision

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg hedder Steen Pontoppidan og jeg startede som selvstændig sidste år. En hilsen til Martin for dette gode initiativ og heldigvis er det et aktivt forum som alle bør bidrage til ikke dør ud på sigt som som mange andre foraer. Længe leve iværksætterne.....


MSVision blev etableret i efteråret 2004 og opererer på det Nordiske marked. Min baggrund for at starte et massespektrometrifirma er min mangeårige erfaring indenfor dette felt. Helt tilbage fra 1989 har jeg  arbejdet med massespektrometri. På baggrund af de erfaringer, både som bruger og repræsentant, har jeg været i kontakt med mange laboratorier. Med afsæt i det og sådan som markedet har udviklet sig indenfor massespektrometri, var jeg helt overbevist om at markedet manglede et firma med den profil og mission som MSVision har.



Vores mission er at vi yder en uafhængig professionel bistand uanset om det gælder konsulentarbejde, opgraderinger eller service herunder træningskurser. MSVision er et kvalificeret alternativ til producenterne af massespektrometriudstyr.



MSVision leverer uafhængig konsulentbistand indenfor massespektrometri til den bioteknologiske og farmaceutiske industri samt offentlige instanser såsom hospitaler og universiteter. Vi tilbyder at være med i de forskellige faser af indkøbet, lige fra analyse af virksomhedens behov, indhentning af tilbud, planlægning af demonstartion af udstyret, gennemgang af resultater samt forhandling af pris og kontrakt. Massespektrometre tilhører den dyre ende af laboratorieudstyr og typisk taler vi om priser mellem 1 og 5 mill. DKK. Derfor kan det være af fatal karakter at indkøbe et massespektrometer som ikke opfylder virksomhedens behov. Derfor skal man påregne at afsætte en god portion tid og kræfter for at undersøge markedet til bunds. Her er det, at man med fordel kan outsource den del af processen og lade MSVision være den erfarene medspiller sammen med virksomhedens personale. Tiden er som oftest noget virksomheder ikke kalkulerer med når der skal foretages indkøb af massespektrometre. Medarbejderne bliver forstyrret i tide og utide af ivrige sælgere, der netop mener at deres produkt er det bedste. Det er med til at sænke produktivititen i virksomheden. I andre tilfælde kan det være at man modtager et tilbud som man simpelthen ”ikke kan sige nej til”. Nyligt fik et firma i Øresundsregionen et sådant tilbud på en et år gammel demo-maskine, men det viste sig ved nærmere undersøgelser at man kunne erhverve sig den nyeste model til merpris på under 20 % af det oprindelige tilbud. Derfor er mit råd at man ikke skal forhaste sig i så vigtige beslutninger, men anvende den tid det nu engang tager, at foretage en investering i den størrelsesorden. Jeg har tit mødt folk, som i sidste ende valgte deres indkøb med irrationelle begrundelser og ikke udfra den optimale løsning til netop deres behov. En anden væsentlig ting er prisen på massespektrometre. Det er et uhyre komplekst marked og  derfor svært at gennemskue om prisen modsvarer markedsniveauet. Mange faktorer kan spille ind på prisfastsættelsen og det er derfor meget vigtigt med et indgående kendskab til markedet og konkurrencesituationen.


En anden problematik er, at når man så har investeret i et instrument, kommer der relativt hurtigt en ny model på markedet enten fra producenten eller et konkurrerende firma. Men kun i de færreste tilfælde får brugerne mulighed for, at investere i den seneste model. Derfor har jeg  

indgået et eksklusivt samarbejde med John Hoyes (Q-Tof’ens far) og Ionics. Dermed kan vi opgradere eksisterende massespektrometre fra Sciex og Micromass til nutidens performance. Ydermere med at vi kan supportere og servicere instrumenterne, uanset om leve

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)