Ja det giver god mening det du siger om bounce raten, måske ikke det.
- Dobbelt indhold i stor stil, både internt på din hjemmeside men også i forhold til andre hjemmesider
- dårlige titles, som er meget lidt tiltalende for en søger på nettet, og ja har mangel på søgeord.
- alt for lidt indhold, ingen beskrivelser af uret stortset kun specifikationer, hvilket rigtig mange websites har på deres sider.
- næsten igen linkbuilding
- ikke så god intern linkbuilding
- Sprog blandet sammen
- ikke helt så god udnyttelse af dine h1 overskrifter
Alt det du nævner her er helt rigtige plus der er mange flere ting som ikke fungere optimalt, men jeg har kun gjordt siden bedre og bedre, eks med DC har der på google været indexeret over 5000 sider, hvor en stor del er DC, jeg har via webmaster tool, robots,txt og meta tags rettet mange fejl så jeg er nede på omkring 4000 sider nu og flere og flere sider bliver fjernet for hverdag. Jeg ved godt at min behandling af DC ikke er 100% optimalt.
Men alt i alt er det blevet bedre hele vejen rundt på siden så jeg burde ranke bedre og ikke dårligere før sejlede 90 % af siden, nu kun 80%.. Bare søgeordet CASIO lå jeg på position 5 på side 1 i et længere stykke tid og nu kan jeg ikke finde den da min ranktracker software kun checker de første 10 sider
Det du måske ikke tænker over er at når du siger din hjemmeside er 2 måneder gammel, så fortæller det mig at din hjemmeside er ny, og når en hjemmeside er ny, hopper og springer den i starten, især når hjemmesiden er i så dårlig en SEO stand hvis man kan sige det sådan.
Det er sådan at den placering man får når man først bliver indekseret, sjældent er den man får når nyhedsværdien er ovre (hvornår den er ovre er meget forskelligt), medmindre man virkelig gør noget for sin SEO. Og i dit tilfælde er det ikke meget der er gjort, som du også selv siger er det heller ikke helt optimale løsninger du har brugt. Så alt i alt, står du ikke så godt i mængden af dobbelt indhold og ja de andre punkter jeg har nævnt. Det er vigtigt med unikt indhold, også selvom du har flere varianter af samme produkt. alternativet er at det kun er master produktet som bliver indekseret, og så må du skrive der at man også kan få det i de forskellige varianter. Men vigtigt er det, at der ikke er dobbelt indhold, altså unikt indhold også i forhold til andre hjemmesider på nettet.
Så du skal igang med at skrive og skrive, ellers kommer du ikke til at rykke så meget som du nu gerne vil. Systemet bag har selvfølgelig også noget at sige, fx hvis det ikke var muligt at generere dobbelt indhold, men hvis du selv manuelt laver dobbelt indhold, kan systemet jo ikke gøre så meget ved det. så lige den del er noget du må gøre op med dig selv om du vil, eller synes jeg du skal hyre nogen til at gøre det for dig.
MVH Kim
|