Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre visning af kontaktpersoner i ChannelCRM

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er begyndt at bruge ChannelCRM, og er ved at blive glad for det.

Jeg vil dog gerne finde ud af hvordan jeg ændrer den måde hvorpå en kontaktpersons navn bliver vist. I dag taster jeg feks. Hans Hansen, og systemet laver det så efterfølgende om til Hansen, Hans (med komma).

Hvis  det så kun var inde i CRM systemet det så sådan ud gjorde det ikke så meget, men når jeg brevfletter indgår både fornavn og efternavn i ét flettefelt i dokumentet, og der kommser eks. til at stå Att.: Hansen, Hans hvilket jeg mener er en uhensigstmæssig måde at skrive navne på.

Er der mon en ChannelCRM bruger, der kan hjælpe med dette?

Mvh

Claus

EDIT: Jeg fik indlægget lagt i en forkert kategori. Håber der er en admin der vil være rar at flytte det.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 02:17
Hej Claus

Et stykke tid siden jeg sidst lavede øvelsen, men det kan sagtens lade sig gøre at brevflette rigtigt. Du kan hive
FIRST NAME og LAST NAME   

ud seperat. Vælg evt at brevflette via den omvej at lave et exceludtræk, og du er home free. :)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 08:07

Hej Anders, 

Tak for input

Udfordringen er, at jeg ikke har felterne FIRST NAME og LAST NAME i min ChannelCRM database. Når jeg opretter en ny kontakt, har jeg kun feltet NAVN at skrive navnet i, og der smider den så både fornavn og efternavn, og viser det som jeg beskrev ovenfor. Det ville da helt sikkert være optimalt såfremt jeg kunne opdele navnet i to felter, da jeg så også har mulighed for, andre steder i brevet, at nøjes med at bruge fornavnet. 

Måske min database er blevet sat forkert op fra starten? 

Mvh 

Claus

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:03
Hej Claus

Prøv at hive fat i leverandøren for at tjekke hvad der er gået galt (eller hvad du og jeg har overset :)

Der er vist også forum på nettet om systemet, tror jeg. Prøv evt dér.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 11:51
Hej Anders,

Jeg har i mellemtiden lavet en lille workaraound. Jeg har i systemet beholdt måden at vise kontakter på, men har så udvidet hver kontakt til, i to andre ubenyttede felter, at indeholde henholdsvis fornavn og efternavn, og bruger så disse to felter til at flette med.

Det virker, men det burde selvfølgelig kunne lade sig gøre på anden vis. Tak igen.

Mvh

Claus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)