Kære Amino bruger Jeg har en virksomhedside som jeg gerne vil dele med jer og håber på at konstruktiv kraktik fra nogen af jer med erfaring indenfor for at være iværksætter. Jeg vil ikke komme med hele vores forretningside og hvordan vi vil gøre det til mindste detalje, men vil beskrive vores koncept kort og så vil jeg meget gerne be om noget feedback. Kort om os:. Vi er 3 yngre mænd på henholdsvis 21,20 og 20 år. Vi er alle 3 færdige på handelsskolen her om 10 dage og vil gerne starte vores egen virksomhed. Vi var så heldig at vi var med i noget det hedder YoungEnterprise sidste år som er en iværksætter konkurrence hvor vi vandt en del priser men ikke mindst fik vi solgt vores ide – vi blev ikke millionær men vi fik succes. Og det stræber vi efter at få igen. Kort om virksomheden: Vi regner med at flytte i lokaler i Farum inden for to måneder, intet flot eller stort men vi er blevet enige om får at få det optimale ud af vores virksomhed bliver vi nød til at flytte i vores egne lokaler. Det vi har tilfælles at vi alle er meget innovative og med det har vi en masse ideer til at gøre hverdagen nemmere, alt fra Hjemmesider ”nonprofit” til makeup. Lige nu har vi samlet omkring 6 gode ideer efter vores mening. Det vil være sådan at vores virksomhed går ud på at lave produkter, analyser, forretningsplaner og produktionsplaner osv. Så samler vi 10 invester hvert 3 måneder hvor vi inviter dem på middag og fortæller dem om vores gode ideer, vi får så deres kritik og nogen gode ideer men ikke mindst håber vi på at nogen af dem vil invester i vores ideer og de vil eksempelvis få 20 pct. Ejerskab af ideen. (Investoren vil ikke være Lars Thomsen fra Brøndby, men en ”betydningsfuld” person” Investoren vil får:
|
Hvor mange penge drejer det sig om, at I har brug for? Når I snakker om at I skal finde investorer?
Er det for eksempel under eller over 50.000,-?