Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er reglerne når vi har kontor i lejligheden?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg synes jeg læste et indlæg omkring emnet herinde, men jeg kan simpelthen ikke finde det, så nu søger jeg til råds her.

Vi driver et mindre firma ved siden af vores studie i vores lejlighed, der står i lejekontraktet at vi har fået lov til at drive mindre virksomhed; men er der ikke nogle meget stramme regler for hvad og hvor meget man kan trække fra i skat, når kontoret egentlig indgår i lejligheden vi også bruger til daglig?

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 23:09

hvis du skal trække noget af huslejen fra, kræves det at du skal have en dør ud til gaden/opgangen..

men prøv at søge herinde.. der er masser af emner omkring det..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39

Tobias:

hvis du skal trække noget af huslejen fra, kræves det at du skal have en dør ud til gaden/opgangen..

men prøv at søge herinde.. der er masser af emner omkring det..

Ja det har lejligheden jo forhåbentlig - men helt korrekt - det er kontoret som skal have det separat. Hvis det er en kæmpe lejlighed eller hus, kan man få OK men det kræver at værelset slet ikke kan bruges til andet og af andre, og det kræver ofte simpelt hen egen indgang udefra, men der kan være undtagelser, som bare ikke duer i en f.eks 3 værelses.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:52
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:04

Jeg anbefaler at i lejer et kontor ... de kan fåes fra 2500kr om måneden, også billigere hvis ikke lige i bor midt i en styrby. Så kan selvfølgelig trække hele kontoret fra, ligesom i har en firmaadresse, der er ingen diskution med revisor/skat om en given dims er privat eller til firmaet, for den står på kontoret.

Generelt er det rart at have vandtætte skoder mellem privatlivet og firmalivet, derudover føles det mere som at komme på arbejde når man kører på kontoret hver morgen :-)

Selv lejer jeg et 20m2 kontor på Vesterbrogade i København, det giver jeg små 5.000kr for alt. incl. og nu har jeg en lækker firmaadresse, reception, kantine, rengøring, kopi og print og jeg har et sted at stille firmaets kammera så der ikke er tvivl om at det er firmaets, jeg har et sted at stille mine to computere sådan at det er klart at jeg ikke har købt en til mig og en til firmaet, men at jeg har købt en mac til at lave mac-ting på og en windows pc til at lave windows ting på (Skattefolk er generelt snotdumme ... de forstår deres paragrafer og nul og nix mere, men "se, den står der" det kan de forstå)

Når der skal kunder på besøg er det ikke hjemme i daglig stuen, generelt kan det kun betale sig i det lange løb :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:20

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg anbefaler at i lejer et kontor ... de kan fåes fra 2500kr om måneden, også billigere hvis ikke lige i bor midt i en styrby. Så kan selvfølgelig trække hele kontoret fra, ligesom i har en firmaadresse, der er ingen diskution med revisor/skat om en given dims er privat eller til firmaet, for den står på kontoret.

Generelt er det rart at have vandtætte skoder mellem privatlivet og firmalivet, derudover føles det mere som at komme på arbejde når man kører på kontoret hver morgen :-)

Selv lejer jeg et 20m2 kontor på Vesterbrogade i København, det giver jeg små 5.000kr for alt. incl. og nu har jeg en lækker firmaadresse, reception, kantine, rengøring, kopi og print og jeg har et sted at stille firmaets kammera så der ikke er tvivl om at det er firmaets, jeg har et sted at stille mine to computere sådan at det er klart at jeg ikke har købt en til mig og en til firmaet, men at jeg har købt en mac til at lave mac-ting på og en windows pc til at lave windows ting på (Skattefolk er generelt snotdumme ... de forstår deres paragrafer og nul og nix mere, men "se, den står der" det kan de forstå)

Når der skal kunder på besøg er det ikke hjemme i daglig stuen, generelt kan det kun betale sig i det lange løb :-)

Hej Mikkel

Jeg kan følge dig langt hen ad vejen, men genkender ikke din generalisering.

Vi er som mennesker meget forskellige, og ja, der er mange, som ikke vil kunne udføre et fornuftigt stykke arbejde, hvis de arbejder fra sin private bopæl. Her er det en absolut nødvendighed, at de har eks. et kontor, som de så udfører arbejdet fra.

Jeg er så modsat - Jeg har siden min opstart i 1991 altid arbejdet hjemmefra, hvilket er og bliver optimalt for mit vedkommende. Jeg har min frihed til at gøre, som det passer mig i alle situationer (jeg ryger også på kontoretWink).

Jeg sidder pt. og arbejder samtidig med, at jeg følger Amino m.fl. - Det bliver ikke bedre.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:

Jeg er så modsat - Jeg har siden min opstart i 1991 altid arbejdet hjemmefra, hvilket er og bliver optimalt for mit vedkommende. Jeg har min frihed til at gøre, som det passer mig i alle situationer (jeg ryger også på kontoretWink).

Jeg sidder pt. og arbejder samtidig med, at jeg følger Amino m.fl. - Det bliver ikke bedre.

Ingen regler uden undtagelser :-) Min far har arbejdet fra et kontor han har muret op i gasbeton ude i laden også siden noget der ligner 1991, han hygger sig derude, ryger som en skorsten og skider højt og flot på alt hvad der hedder regler om hævesænkeborde, ergonomiske korrekte stole osv, men han hygger sig og han får produceret noget og han kan passe ungerne når de er syge, hente dem fra skole de dage min mor får sent fri og generelt fungerer det vidst meget godt for ham :-)

Så du har selvfølgelig helt ret :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)