Ja det har jeg ikke.... så jeg holder mig til de små kunder. |
Niels Henriksen:Ja det har jeg ikke.... så jeg holder mig til de små kunder.
Men det kan vi alle jo ikke gøre!
Ja det har jeg ikke.... så jeg holder mig til de små kunder. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Men det kan vi alle jo ikke gøre! |
Du kan læse noget mere om rykkergebyrer her. Hvis du falder over mere konkrete juridiske problemer i forbindelse med dine rykkere, enten om renter, udformningen eller fordi de ikke bliver betalt, så er du meget velkommen til at kontakte mig direkte :) Det koster gratis ;) |
Jeg har bla. Næstved kommune og epilepsi i Dianalund - Er det store kunder i dine termer. Hvad gør man som lille ? giver nogle skarpe priser, der er under forudsætning af overholdelse af betalingsbetingelserne, som de selvfølgelig i vores fælles ordrebekræftelse. Ellers Ravn ring til >håndværksrådet, de vil gerne hjælpe dig med at få dine penge hurtigere fra det offentlige. Aftalenloven gælder for alle også de store, specielt § 36. Hilsen fra en der ikke vil lade sig tryne af de "store". For hvis kommuner netop kan spare ved at udliceterer til mindre og mellemstore viksomheder, skal de fandeme også overholde betalingsfristerne.
Ib Abildgaard Råd & Mal |
Nu laver vi mest tagrenovering her i firmaet, så de fleste ville nok ikke kunne tage det over dankort, da jeg sjældent skriver acconto regninger under 100.000,- ...;) Men jeg yder generelt ikke kredit til mine kunder, så der står altid netto kontakt på regningen, med mindre andet er aftalt. |
Det er fordi de ikke vil, og ikke fordi det ikke kan lade sig gøre.
Ja, do.... hvis ikke de betaler så skal de da behandles som andre dårligt betalere, længere er den vel ikke. Det er jo et valg man selv tager, hvis man laver arbejde for kunder der ikke VIL betale inden for fristen. |
Nemlig, der skal da ikke være forskel på betalingsvilkårene mellem kunderne, uanset hvem de er. |
Ja, man så har man jo også indvilget i andre betalingsbetingelser, også er det jo ikke 10 dage. Nu ved jeg dog af erfaring at det også er muligt at få ændret deres betingelser til egne, hvis de virkelig ønsker den service man kan levere. |
Jeg kan udmærket følge de forskellige indlæg. Konklusionen er, som jeg opfatter det, at jo mere konkurrence der er på en ydelse, desto mere må man også acceptere udbyderens betingelser. Hvis man vel at mærke gerne vil have opgaven. Det er skam ikke unormalt med både løbende måned 60 dage, eller endda løbende måned 90 dage. Tonny |
Det vil da være mere end naivt at save den gren over man selv sidder på. Har du overhoved ikke overvejete muligheden for at kunden så kunne finde en anden leverandør! Mvh Ravn |