som et ungt ApS vil jeg gerne gøre brug af Optioner/Warrents som incitament for vores medarbejdere og gerne selv (spare penge ved at) strikke et forslag sammen som en advokat så kan gennemse. Desværre er de eneste eksempler på Optionsprogrammer jeg kan finde til Aktieselskaber (A/S) og ikke Anpartsselskaber (ApS). Er der grundlæggende forskel mellem Anparter og Aktier i denne sammenhæng ? eller kan et Aktie-options-program i store træk ændres til et Anparts-options-program ? Og selvom de fleste rådgivere siger at disse programmer er meget komplicerede og individuelle, burde der ikke være "standard" udgaver, ligesom der findes standard ansættelseskontrakter, sågar direktør kontrakter ? (Eller findes de allerede et sted ude i masserne af hjælp til Iværksættere) venlig hilsen Marco |
Om det er aktier eller optioner er et fed når vi taler optionsordninger. Der er nogle detaljer. Eksempelvis at kun aktieselskaber kan eje egne aktier men det er som sagt detaljer.
Desværre ligger landet også sådan at lige så snart du siger optionsprogrammer, aktieløn o.l. så koster det kroner og øre hos de store revisionsfirmaer. Jeg vil næsten tro at du med fordel kan kigge på reglerne i ligningslovens § 7H.
Desværre ligger landet også sådan at lige så snart du siger optionsprogrammer, aktieløn o.l. så koster det kroner og øre hos de store revisionsfirmaer. Jeg vil næsten tro at du med fordel kan kigge på reglerne i ligningslovens § 7H.
Men lad være med at tro at du selv kan strikke noget sammen. Sådanne ordninger skal laves individuelt og det kræver at man ved hvad man har med at gøre. Det gælder særligt når man bruger reglerne i 7H som omtalt.