Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tråd med personalepleje

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders,

Tak for hurtigt svar!

Dato: 19-03-2007 14:58:19 Forfatter: AndersSaugstrup Undskyld, hvis jeg fik trådt dig over tæerne så meget at du må kalde mig grov og bede om at snakke med nogle positive mennesker fremover. 

Følte du dig virkelig truffet over dette?  Det var i øvrigt ikke fremover, og kun indsat som et tillægsord...

Dato: 19-03-2007 14:58:19 Forfatter: AndersSaugstrup Min mening var på en pæn måde og med et smil at fortælle dig....

Jeg så ingen smil i din tråd... Men bare rolig, du har langt fra gjort mig gal og irriteret endnu...

Dato: 19-03-2007 14:58:19 Forfatter: Jeg kan se at du ikke er bange for generaliseringer og bastante holdninger, og jeg glæder mig derfor til din deltagelse i debatten på amino, hvor der er højt til loftet og gode diskussioner, hvor folk bliver taget på ordet. Det skal nok blive fornøjeligt. :)

Læg venligt mærke til, at jeg netop lige inden denne sætning skriver, at dette er MIN holdning. Jeg glæder mig i øvrigt også til at deltage i debatten på Amino. Det lader til, at der er mange apændende mennesker herinde. Jeg har brugt en del tid på at læse igennem de mange tråde. Dejligt med al den inspiration, som findes herinde...

Tilmeldt 16. Mar 07
Skrevet kl. 15:38
Hej Brian,

Dato: 19-03-2007 15:14:15 Forfatter: Brian Nielsen Der findes altså også firmaer på Amino, som har ansatte... Vi er personligt 3 mand og der er mange af debattørerne, som er en del af firmaer med 3-10 personer!

Så er det jo rimeligt relevant at debattere personalepleje her på Amino

Dato: 19-03-2007 15:14:15 Forfatter: Brian Nielsen
Betyder det at f.eks. Falck Healthcare er et dårligt produkt, fordi de har flere ansatte end dig ?

Bare fordi det er min holdning, så behøver det jo ikke at være sandt...  Et godt/dårligt produkt kan defineres på mange måder. Selve kvaliteten (gennemsnitligt) tror jeg ligger på et lavere niveau end det jeg kan levere. Om de kan gøre det billigere, og servicere større virksomheder er nok en helt anden snak... Håber du lagde mærke til, at jeg i mit tidligere indlæg nævnte, at det var et udtryk for MIN HOLDNING, at støre virksomheder leverede en ringere kvalitet....

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:41

Så er det jo rimeligt relevant at debattere personalepleje her på Amino

Fuldstændig enig!

Og jeg så godt at det var din mening, jeg lagde bare op til en debat

Tilmeldt 16. Mar 07
Skrevet kl. 15:50
Hej Anders,

Dato: 19-03-2007 14:58:19 Forfatter: AndersSaugstrup jeg synes det nok er mere relevant at folk med personale starter en debat (og beder om en kategori for) personalepleje end at en udbyder af personalepleje gør det. Det er min mening og du behøver ikke at være enig. Det er helt fint.

Jeg kom til at tænke på... Laver du nogensinde markedsundersøgelser? Interesserer du dig for dine kunder, og hvad de efterspørger? Er du interesseret i at vide, hvad dine potentielle kunder tænker om lige netop det, som du udbyder?

Jeg kunne forestiller mig, at du var interesseret i at vide disse ting. Hvad gør du for at finde ud af det? Intet? Kontakter du potentielle kunder og starter en debat? Eller sidder du derhjemme og sammensætter dine tilbud, uden at snakke sammen med dine kunder, og så pludselig giver dem et "godt tilbud" i tråden "Jeg har et godt tilbud til dig"...

EDIT: Jeg ønsker bare en generel debat, så jeg kan lære min potentielle kunder bedre at kende, inden jeg starter min virksomhed.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:25
Mht at føle sig truffet: Nej, bare altid irriteret, når folk vælger at gå efter manden i stedet for bolden.
Mht markedsundersøgelser: Du har fuldstændig ret i at det er smart at kende sit marked. Held og lykke med dine.

Hvis du gerne vil have en debat eller flere med indbygget markedsundersøgelse om personalepleje og kontormassage, så er det jo bare at komme ud over stepperne. Skriv hvad du mener, hvem du er, og hvad du gerne vil vide, så skal du bare se.

Det med kategorien er nok mindre vigtigt. Rigtigt mange herinde læser amino på tværs af kategorier. Du kan sagtens have ret I at mange kategorier er ret tekniske og ikke bløde. Jeg tror bare ikke at der ville komme megen debat i en kategori om personalepleje. Har et par gange tænk på at foreslå en kategori om ledelse (mere generelt) men jeg tror ikke at debatten kan bære det, og jeg tror ikke den kommer til det fordi man opretter kategorien.

Hvis der var en kategori om ledelse eller specifikt om personalepleje, ville jeg dog deltage i debatten, da jeg finder emnerne meget interessante og har masser af erfaring at biddrage med.

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 16. Mar 07
Skrevet kl. 17:08
Hej Anders,

Synes nu ikke, at jeg gik direkte efter manden...  Jeg fik faktisk en følelse af det modsatte!

Det er jo netop at skrive en masse omkring disse emner jeg vil, men kunne bare ikke lige se en oplagt kategori at skrive det i, og stillede derfor spørgsmålet om, hvor jeg skulle skrive om sådan noget. Hvis du læser mine indlæg igennem, så vil du se, at jeg faktisk ikke på noget tidspunkt opfordrer til, at der oprettes yderligere kategorier.

Jeg synes dog ikke, at der findes en oplagt kategori, men Brian (Moderator) foreslog, at jeg kunne bruge kategorien "Medarbejdere, samarbejdspartnere, investorer, m.m. - Her søges medarbejdere...". Jeg troede kun den var til at søge efter folk, og det er jo slet ikke det, som jeg vil... Men hvis det er den som kommer tættest på, så er det jo dér, at trådene skal ligge.  Men var der en mere præcis kategori, så ville de andre tråde i hvert fald ikke blive "spammet" med urelevante emner, som rammer helt uden for den aktuelle kategori...

Jeg ville i øvrigt også gerne deltage i en kategori om ledelse, da jeg også her har både uddannelse og erfaring indenfor.

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 19:27
Ang. personalepleje og ledelse, så interesserer det også mig rigtig meget.
Jeg er, som mange andre, varm tilhænger af personalepleje og synes at trivsel er utrolig vigtigt.

I lørdags under en rigtig hyggelig sammenkomst, hørte jeg en ny version, da en af vores venner spurgte,
hvad der er bedst, tilfredse eller utilfredse medarbejdere.
Gæt selv vi andres svar.
Han forklarede derefter at utilfredse medarbejdere kunne bringe forandring og udvikling,
og tilfredse måske ikke ønsker eller forlanger ændring.

Den fik vi hurtigt gjort op med, idet vi kendte en masse eksempler med utilfredse medarbejdere fra det virkelige liv.
Eksemplerne gik på at utilfredsheden var over ledelsen og dens måde at lede på,
og at  gode ideer   fra medarbejderne ikke tages alvorligt.

I de tilfælde giver utilfredse medarbejdere ikke udvikling i virksomheden,
men måske i den virksomhed som de  flytter til  som resultat af utilfredsheden. 
Der findes mange dygtige administratorer i lederstillinger, som ikke har gode lederevner.
-----------------------------------------------
Nå det var bare et sidespring, det handler selvfølgelig om personalepleje.
Jeg har godt arbejde i et firma med ca. 1000  medarbejdere.
De fleste er ingeniører, og  ledelsen er meget fokuseret på at tiltrække og holde på gode medarbejdere.
Vi har mange personalegoder, bl.a. en rigtig god kantine, sportsklubber, og et godt motionscenter,
som jeg benytter op til 4 gange om ugen.
Massage har været på tale, men er ikke blevet til noget.
Et af argumenterne imod, var at det ikke er forebuggende på samme måde
som motionscenteret, hvor vi i perioder har tilknyttet en fysioterapeut.
Bare mit lille indspark i debatten om et utroligt spændende emne,
som vedkommer alle
Henning Buddig
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:40
Kan kun støtte op om din kære vens version, problemet for virksomheden er der først når utilfredshed går ønsket om at forbedre noget til frustration over ikke at blive hørt. Mange medarbejdere ønsker i virkeligheden bare at det går godt for virksomheden og brænder et eller andet sted for deres område, hvor imod iværksættere har i mange gange følt frustrationen så kraftigt at de ikke følte der var anden udvej end at rette "udfordringen" på deres egen måde.
Tilmeldt 16. Mar 07
Skrevet kl. 14:05
Hej Henning,
Ja, det er faktisk min erfaring, at der er nogle virksomheder, der direkte lever af at holde medarbejderne på et niveau, hvor de er utilfredse. Jeg har et konkret eksempel her fra Danmark, hvor ledelsen officielt siger, at de gør meget for medarbejderne, men i realiteten sker det modsatte. Jeg vil ikke nævne firmaets navn, da det er en stor kendt virksomhed med omkring 3000 ansatte! De fleste af medarbejderne er ufaglært, og det er netop dét, der gør, at medarbejderne finder sig i den behandling. De fleste af dem har ikke andres steder at gå hen... Det er sørgeligt, men det eksisterer desværre i dagens Danmark.

Personligt tror jeg dog, at virksomheden kunne opnå forbedrede resultater ved at tilbyde sine medarbejdere - som minimum nøglepersoner - en eller anden form for personalepleje. Der er nemlig ret stor udskiftning indenfor netop disse nøglepersoner, da disse stillinger ofte besiddes af visionære mennesker, som ønsker fremskridt. Virksomheden er dog meget topstyret, men eksisterer i bedste velgående.

Tilmeldt 16. Mar 07
Skrevet kl. 10:17
Hej Hej

Mht. personalegoder, så har jeg set at der er oprettet en side omkring personalegoder.

Den findes på www.personalegoder.dk - her kunne man måske sende nogle forslag om hvad et personalegode kunne være.

mvh.

Christian

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)