Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

med og uden www?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kørte en test på min side og fik følgende meddelelse:

Search engines may think www.hornskovvindberg.dk and hornskovvindberg.dk are two different sites.You should set up a permanent redirect (technically called a "301 redirect")

Hvad betyder det, og hvordan fixer jeg det? :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:25

Det betyder at når dit website responderer på både www og uden www, så ser Google det som 2 forskellige sider (groft sagt)! :-)

En 301 redirect er en permanent redirect, som betyder at søgemaskinerne automatisk tager det som der bliver redirectet til, som den nye side.

Kort sagt: 301 Redirecter du fra uden www til www, så vil søgemaskinerne se det som den samme side.

Hvordan man gør det kommer lidt an på din opsætning. Hvis du venter en time eller to er jeg overbevist om en masse kloge hoveder hjælper dig i tråden her! Du kan eventuelt søge efter "www og uden www", "301 redirect" eller lignende her på Amino - der må være en del som har haft samme problem!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 12:29

Det betyder at du skal have rediretced enten non www til www eller omvendt, idet dit indhold principielt ligger på 2 domæner... både med og uden www, - det giver problmer i forhold til dublikeret indhold men ikke mindst i forhold til den "naturlige linkbuikding du forhåbentligt på et tidspunkt vil opleve..

Hvis ikke du selv kan gøre det skal du få din programmør til at gøre det for det er ret vigtigt at få gjort...

Du kan læse lidt her om hvordan man gør, -og klik gerne på linket i først kommentar hvor du får lidt yderligere oplysninger om hvad det betyder..

http://seoanalyst.dk/www-vs-non-www-301-redirect-i-htaccess/

/Ulrik

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:34

Hele min .htaccess fil ser nu sådan her ud:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On
RewriteCond %{THE_REQUEST} \/index.html\ HTTP [NC]
RewriteRule (.*)index.html$ /$1 [R=301,L]

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.hornskovvindberg.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.hornskovvindberg.com/$1 [R=301,L]

Er det som det skal være? :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:35

Det betyder at dit website svarer på to forskellige domæner. www.mitdomæne.dk og mitdomæne.dk er to forskellige domæner og betragtes derfor af søgemaskiner som to forskellige websites.

Når det betragtes som to forskellige websites så ses indholdet som kopier af hinanden, hvilket søgemaskiner ikke er meget for. De ønsker ikke at indexere det samme indhold flere gange og forsøger derfor at finde frem til "original-lokationen" så de kan regne ud hvor de skal linke til.

Kopi-indhold anses derfor som en dårlig ting på nettet og man skal sørge for at have unikt indhold på sine domæner, ellers risikerer man at komme længere ned i søgeresultaterne end nødvendigt fordi indholdet ses som dårligere kvalitet end uniktindhold. Også selvom man ejer begge domæner (Det kan søgemaskinerne nemlig ikke vide om du gør). 

At du skal lave en redirect (301) fra det ene domæne til det andet, betyder at du skal sætte dit website op til at når det modtager besøgende så skal viderestille til det primære domæne i stedet for bare at vise indholdet. Dvs at et besøg på www.mitdomæne.dk skal viderestilles til mitdomæne.dk og ikke bare lade www.mitdomæne.dk svare med det samme indhold.

Koden 301 er en http fejlkode som din webserver kan sende i forbindelse med viderestillingen og som hjælper søgemaskinerne med at forstå at siden ikke længere eksisterer på den første adresse, men er flyttet permanent til den nye adresse.

Hvordan du sætter en 301 redirect op på netop dit webhotel er dog lidt vanskeligere at sige, men der erjo sikker på at hvis du nævner hvad systemer du kører med så er der en kløgtig Amino der kan fortælle dig hvor du skal kigge henne. :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)